29 Reacties

3 jaar geleden

Oh ja dochter krijgt borstvoeding maar ik kolf momenteel fulltime. Ze krijgt dit dus met een flesje. Misschien wel even goed te vermelden.

3 jaar geleden

Ik kolf 1 voeding af. Mijn vriend geeft die op de dagen dat hij niet hoeft te werken, ‘s nachts. Hierdoor pak ik 3x per week een paar extra uurtjes, wat wonderen doet 🙈 Slaap dan wel met oordoppen in, anders idd alsnog wakker bij elke kreun of piep. Succes!

3 jaar geleden

Mijn man is weer aan het werk en ik doe zelf de nachten. Mijn man slaapt zo vast daar kan je een bom afsteken in de achtertuin en hij slaapt door. Als ik merk dat ik erg moe ben ga ik om 9 uur naar bed, doet hij het flesje om 12 uur en kan ik tot 3 uur doorslapen 😊 sla dan wel 1 kolf moment over maar is voor de productie niet echt een probleem en heb een voorraadje.. Dit doe ik niet vaak trouwens, hij moet om 6 uur op z'n werk beginnen en heeft fysiek best zwaar werk dus mocht dit zo zijn is dit altijd in het weekend..

3 jaar geleden

Hier is dochtertje 2x wakker in de nacht als je de avond niet mee rekent(avond varieert tussen 21 en 23 dat m’n dochter de laatste voeding heeft en gaat slapen). Dan meestal rond 1 a 2 wakker voor voeding. Ivm bv doe ik die. Manlief doet dan de luier zodat ik even kan plassen. De volgende voeding ergens tussen 5 en 6 doe ik alleen en doen we geen luier verschonen. Manlief is na de kraamweek gaan werken maar nu is hij de hele zomervakantie vrij(ivm 2 andere kindjes thuis en om mij zo te ondersteunen en zelf ook even bij te komen, hij werkt nog steeds iets minder nadat hij 5 jaar geleden chemo heeft gehad). Ik hoop zodra m’n dochter wat groter is en ik onze grotere wasbare luiers bij haar aan kan doen dat we het nachtelijk verschonen kunnen skippen. Dan doe ik de nacht alleen. M’n man doet de andere kids als daar een keer iets mee is(zelden). En manlief doet overdag veel oppakken zodat ik wat makkelijker onderuit kan hangen door de vermoeidheid.

3 jaar geleden

Mijn vriend is nog thuis en hij helpt me echt enorm. Hij heeft 5 weken verlof na de geboorte geregeld en neem vaak de avondshift op zich als kleine Luka last heeft van krampjes, dit betekent rondwandelen met hem tot hij slaapt en hem dan in z’n bedje leggen als hij niet onmiddellijk slaapt na de laatste voeding. Dit gebeurt vaak omdat hij dan wat krampjes heeft en stoom moet afblazen van de dag. S nachts doe ik de nachtvoedingen en sinds een tijdje ververs ik hem niet meer s nachts waardoor hij sneller inslaapt na de voedingen. Na de voeding van 6u ververs ik hem wel (is dan ook nodig) en dan slaapt ie meestal niet vanzelf in en gaat m’n vriend er mee naar beneden, weer wandelen en dan slapen ze samen beneden op matras of in de zetel zodat ik nog een uurtje of 2 kan slapen. Hij gaf aan dat hij dit wil blijven doen als ie weer gaat werken. Maar weet niet of dat realistisch is.

3 jaar geleden

Ik doe de nachten zelf. Geef bv dus hij kan ook niet zoveel 😉

3 jaar geleden

Mijn partner is vrij, maar heeft zijn been in het gips en loopt met krukken. Hij kan dus zowel s nachts als overdag niet super veel helpen. Uiteraard kan en helpt hij wel als ik ons zoontje aangeef, maar zelf oppakken en verplaatsen lukt dus al niet. Doordat ik bv geef heb ik eerlijk gezegd ook niet veel aan hem in de nachten. Ik heb een paar dagen gekolfd en dan gaf hij s nachts wel het flesje als ik hem alles aangaf. Maar ergens heb ik de instelling waarom met zijn 2en wakker zijn s nachts als ik het ook kan zonder hem wakker te maken? Dan heb ik meer aan hem om overdag zelf eens een dutje te gaan doen. Voor jezelf om toch een dutje te kunnen doen overdag kun je mss een keer je moeder of een vriendin vragen even 2 uurtjes op te passen?

3 jaar geleden

Mijn vriend werkt na 2 weken verlof te hebben gehad. Ik vraag aan hem elke avond welke fles hij wil doen, die van 23.00u of wanneer de baby komt in de nacht, afhankelijk van hoe moe hij is. Ik neem die van 7u weer, dan doet hij de zorg van de andere 2 kindjes. Wij gaan regelmatig vroeg naar bed, soms om 2000u al om bij te tanken. Ps. Wij doen oordoppen in en zetten de wekker. Dat slaapt rustiger (kleine geluidjes hoor je dan niet) maar het huilen wel.

3 jaar geleden

Ik kan me hier bijna volledig in vinden. Partner slaapt ook enorm vast. Momenteel nog thuis maar nadien terug aan het werk (in de bouw dus van 4-18u is die weg) momenteel sta ik ook volledig alleen op voor de nachten omdat mijn partner oprecht niet wakker word. Wel slaapt hij samen met mij in de zetel 😂 ivm een dochtertje dat anders wakker word van het wenen en hij wil solidair zijn 😬 heel af en toe word hij wel wakker en dan schiet hij meteen recht haha. Maar momenteel doe ij dus de nachten alleen maar wanneer inze dochter dan haar middag dutje doet, kruip ik mee in bed en zorgt mijn partner voor ons zoontje, zo slaap ik niet veel langer dan snachts maar wel vaster. We werken beide in hetzelfde bedrijf dus dit moeten we indd ook nog bekijken hoe we het dan gaan doen…

3 jaar geleden

Reactie op Me28

Ik kolf 1 voeding af. Mijn vriend geeft die op de dagen dat hij niet hoeft ...
Hoe doe je dit dan? Want je moet dan toch kolven als je kindje drinkt ‘s nachts?

3 jaar geleden

De eerste drie weken deden we samen. Hij de luiers en haar weer in bed leggen en ik de voedingen. Daarna ben ik het zelf gaan doen omdat ik moe werd van zijn gezeur ‘s nachts over de gebroken nachten 😅 in m’n eentje alles doen ‘s nachts levert me minder frustratie op dan hem laten helpen en zijn geklaag moeten aanhoren. Als ons zoontje van bijna twee eens wakker wordt, gaat hij wel altijd naar hem toe. Ik geef ook borstvoeding, dus vind het ook niet zo erg om wakker te worden ‘s nachts. Drie kwartier tot een uurtje later kan ik weer gaan slapen, no big deal.

3 jaar geleden

Ik doe alle nachten zelf, aangezien ik overdag wel kan uitrusten, maar vind dat het wel heel anders is als je al bijv een kind rond hebt lopen overdag, of als je een huilbaby heb😊

3 jaar geleden

Reactie op enenem

Hoe doe je dit dan? Want je moet dan toch kolven als je kindje drinkt ‘s na ...
Hier ben ik ook benieuwd naar!

3 jaar geleden

Mijn partner werkt ookal, baby is 12d. Ik neem de nachten op mij als hij moet gaan werken. Ik geen bv overigens dus met voeden kan hij niet helpen. Als hij niet moet werken dan wek ik hem en vraag of hij de luier wil doen. Dan heb ik toch ergens een aantal minuten extra tijd voor toiletbezoek, ... Hij maakt daar overigens geen probleem van. Bijslapen zit er hier ook niet echt in. Als mijn vriend thuis is dan probeer ik wel overdag wat te slapen, meestal na de voeding in de namiddag. Ik geef dan eten en als de kleine voldaan is ga ik onmiddellijk naar bed. Met oordopjes. Mijn vriend doet dan de luier, ... Zo heb ik toch een tweetal uur slaap in de namiddag. Geeft me weer wat energie om tot de laatste voeding voor het slapen gaan weer verder te kunnen. Als hij gaat werken is dat moeilijker. Dan probeer ik in de namiddag te slapen maar dan moet onze zoon ook wel willen slapen en door krampjes zit dat er niet altijd in.

3 jaar geleden

Ons dochtertje is 2,5 week oud. Mijn vriend heeft na de geboorte geen enkele dag vrij gehad helaas (eigen winkel + COVID + oorlog = geen financiële ruimte voor sluiten en/of personeel). Ik wilde hem eerst dus ook ontzien ‘s nachts, maar ik raakte zo vermoeid. Toen kwam onze kraamverzorgende met een goede verdeling. En we merken dat het goed voor hem en haar is om even samen te zijn. Hij geniet van die momenten en zo kunnen we beide flink wat uurtjes achter elkaar slapen. Hij is een nachtmens, ik een ochtendmens, dat helpt natuurlijk. Je zou het ook kunnen omdraaien. Ze krijgt iedere drie uur borstvoeding. Alleen de voeding van 03:00 u sla ik over sinds ze op geboortegewicht is. En de voeding van 00:00 u doet mijn vriend dus. Hij geeft die voeding met een flesje afgekolfde melk. Na het voeden om 06:00 u kolf ik mijn borsten helemaal leeg, ik heb dan nog veel melk over omdat ik twee voedingen heb overgeslagen (die van 00:00 u en die van 03:00 u). Daarnaast hang ik sinds vandaag de haakaa aan mijn borst tijdens de voedingen van 06:00 u, 09:00 u, 12:00 u, 15:00 u, 18:00 u en 21:00 u om alles wat anders toch weglekt op te vangen. Succes met het vinden van een fijne manier voor beide!

3 jaar geleden

Wij doen de nachten om en om. Ondanks dat mijn man na twee weken weer aan het werk ging. Dankzij onze kleine meid slaap je niet meer dan 3 uur per nacht en dat houdt niemand vol 😅

3 jaar geleden

Mijn vriend ging weer werken na 2 weken. Ik doe altijd de nachtvoedingen omdat ik toch van elke scheet wakker wordt en hij niet dus dan ga ik hem niet wakker maken want ik kan dan zelf op dat moment toch niet slapen. Wij hebben een dochtertje van 2 die 2 dagen per week naar de opvang gaat. Mijn vriend heeft de ene week avonddienst en is dan pas om half 1 in de nacht thuis. Hij brengt haar die 2 dagen naar de opvang en gaat de andere dagen ook met haar eruit als ze wakker is. De week dat hij ochtenddienst heeft gaat zijn wekker al om 5u dus breng ik haar die week naar de opvang en andere dagen met haar eruit.

3 jaar geleden

Reactie op B1989

Ons dochtertje is 2,5 week oud. Mijn vriend heeft na de geboorte geen enkel ...
Hoe sla je de voeding van 3 uur over? Gaat je baby dan niet huilen van de honger?

3 jaar geleden

Hier ook borstvoeding, dus ik geef alle voedingen. Maar onze dochter gaat echt 'af als een luchtalarm' dus meestal is mijn man ook al wel even wakker als ze zich meldt. Soms houdt hij haar dan even vast zodat ik klaar kan gaan zitten voor de voeding. Daarna valt hij vrijwel gelijk weer in slaap. Maar ik maak mijn man vervolgens tussendoor wel wakker om een luier te verschonen. Vooral ook zodat ik, zoals meerdere anderen hier, even kan plassen. Soms denk ik 'ag hij slaapt zo lekker' en doe ik zelf het luiertje even. En ja, hij moppert soms wel als ik hem wakker maak, maar dit is meer door t moment dan echt gemeend. Verder kan ik hem altijd wakker maken als onze dochter erg onrustig is ofzo, hij neemt haar dan even van mij over zodat ik kan slapen. En als onze oudste roept, gaat hij er altijd heen. Dit hoort hij vaak wel zelf. Overdag stimuleert hij het erg dat ik rust pak waar het kan. Hij vindt t dus ook niet erg dat de hond niet uitgelaten is of het eten nog niet gekookt is als hij thuiskomt van t werken. Hij geeft aan dat hij liever heeft dat ik even slaap als dit mogelijk is. In het weekend komt onze dochter van ruim 3 bij ons in bed om 6.45, ze mag dan tv kijken. En sinds haar zusje er is, slapen mijn man en ik eigenlijk gewoon verder terwijl ze bij ons zit. Op deze manier kunnen we een soort van uitslapen en pakken we toch wat extra rust. Ik denk dat het wel of niet helpen van de man gewoon enorm verschilt per situatie en per man. Maar als jij het gevoel hebt dat je dingen ander wilt, moet je dit vooral bespreken. Ik lees hier veel reacties van dames die hun man willen ontzien want hij moet werken. Maar vergeet niet dat 24/7 voor een baby zorgen ook gewoon keihard werken is he?! Het is niet zo dat wij het daardoor perse makkelijker hebben. wij houden rekening met onze mannen, maar andersom mogen we dat net zo goed van hen verwachten!

3 jaar geleden

Hier hetzelfde, ik doe de nacht sowieso want meneer wordt toch niet wakker en hij werkt weer, ik natuurlijk nog niet 😊😊