5 Reacties
3 maanden geleden
Wij zijn verhuisd toen onze oudste 2 kinderen 3 en 2 waren. We zijn naar een nieuwbouwwoning gegaan. Tijdens de bouw hebben we ze paar keer meegenomen er naar toe. Volgens mij hadden ze niet helemaal in de gaten wat verhuizen inhield.
Mijn man heeft veel zelf gedaan in het huis. Voornamelijk in de avond. We waren ook in het huis bezig wanneer de kinderen naar de crèche waren of dat pake en beppe bij ons waren of de kinderen daar.
Voor de rest hebben we veel van onze 'oude' spullen meegenomen. Dus het was niet allemaal nieuw in huis.
Ze hebben bij ons ook totaal geen moeite gehad met hun nieuwe slaapkamer.
Ik denk dat ik meer moest wennen aan het nieuwe huis dan de kinderen 😅
3 maanden geleden
Wij zijn vorig jaar verhuisd. De dag van de verhuis hebben we ze bij de oma gelaten. We hebben gezorgd dat haar vertrouwde dingen zoals bedje, lakentjes, knuffels, pyama, voorleesboek je binnen handbereik waren. De dagen nadien hebben we haar betrokken bij de inrichting van haar kamertje. Ze was er eigenlijk snel mee weg omdat ze een ruimere kamer kreeg en meer plaats om te spelen. Niet echt moeilijkheden gehad
3 maanden geleden
Wij zijn in juli dit jaar verhuisd. Onze dochter erg erbij betrokken (samen regelmatig kijken, spulletjes uitzoeken voor haar nieuwe kamer etc). Dag van de verhuizing heeft ze een dag ergens anders gespeeld, zodat we haar kamer helemaal klaar konden maken. Ze heeft wel énorm moeten wennen. Erg verdrietig geweest en ze heeft vaak aangegeven naar het oude huis te willen. Slapen ging ook niet goed. Nu ben ik ook zwanger, dus dat speelt ook zeker mee. Nu zijn we een poosje verder en gaat het een stuk beter.
3 maanden geleden
Wij zijn vorig jaar december verhuist. We hebben het boekje Bobbi gaat verhuizen vooraf veel gelezen. Hem wat laatste spulletjes van hemzelf in een doos laten doen. Hij is een dagje naar oma gegaan toen de verhuizers kwamen. Daarvoor hebben we samen afscheid genomen van het oude huis. We hadden ervoor gezorgd dat zijn slaapkamer netjes was geschilderd en herkenbare spulletjes er stonden voordat hij er voor het eerst ging slapen. Met verhuizers werken vond ik heel fijn omdat het zo snel ging en ik zo echt veel tijd over had om die middag gelijk uit te pakken en huis gezellig te maken. En als laatste zijn we pas een maandje later gewisseld van KDV, zodat niet alles in één keer nieuw was (maar de oude KDV lag dan ook maar 10 min bij ons nieuwe huis vandaag, dus dat kon makkelijk). Het ging bij ons echt vlekkeloos. Hij heeft nooit meer naar het oude huis gevraagd. Tuurlijk stonden wijzelf in die periode redelijk aan met al het inpakken etc en merkte we wel dat hij daardoor ook wat ‘vervelender’ deed, maar dat was het dan ook.
Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! Succes alvast 💪🏻