17 Reacties
4 jaar geleden
Helaas geen tips.. ik heb t laatst 9’weken gehad het hoesten. Verschrikkelijk. En je mag al zowat niks tijdens de zwangerschap.
M’n verloskundige zei toen noscapine hoestdrank en iets met broom.. kom er ff niet op.
Maar heb toen niet gepakt want hoest drank doet buiten zwangerschap ook niks voor me. En heb dan liever niks dan iets pakken waar niet achter sta en doet toch niks.
Vriendin van me die ook zwanger is heeft ook zo lang gehoest en heeft wel die hoest dranken gepakt. Deed voor haar niks. Toen in overleg met gynaecoloog heeft zij codeïne tabletjes gekregen
4 jaar geleden
He bah, wat vervelend. Ik heb het ook weken gehad. Ik heb geen hoestsiroop gebruikt, maar bij mij nam het zuigen op Ricola snoepjes de hoestprikkel aardig weg. En ook het slikken van theelepels met honing.
4 jaar geleden
Van de vk gehoord dat je eventueel wel thijmsiroop mag hebben als enige hoestdrank. Heeft mij toen wel geholpen
4 jaar geleden
Ik had het 2 weken geleden.
Inderdaad zoals boven genoemd: thijmsiroop.
En zelf een mengseltje maken van 2 uitgeperste citroenen, wat suiker en nootmuskaat.
Beterschap!
4 jaar geleden
Reactie op Lmlm89
Ik ben ook al 2 weken neusverkouden hoop dat hier DE gouden tip voorbij kom ...
Ik heb geen tips voor hoesten, wel voor neusverkoudheid. Ik gebruik gewoon xylometazoline , volgens de verloskundige geen probleem als je het maar niet te lang achter elkaar gebruikt.
Moet eerlijk bekennen dat ik het nu al 14 weken gebruik, maar de baby heeft er 0 last van hoor.!
4 jaar geleden
Reactie op Myrthe<3
Ik heb geen tips voor hoesten, wel voor neusverkoudheid. Ik gebruik gewoon ...
Xylometazoline mag je niet langer dan 7 dagen gebruiken. Het werkt namelijk verslavend. Als je het langer gebruikt kun je vaak niet zonder. Bij een neusverkoudheid zou ik gewoon eerst een zoutoplossing proberen
4 jaar geleden
Etherische olie van grove den is wel goed voor de luchtwegen. En etherische olie van tijm. Beide verdampen in een verdampertje kan al veel doen.
4 jaar geleden
Ik zou wel naar de huisarts gaan. Het vele hoesten kan ook op een longontsteking duiden. Hoeft natuurlijk helemaal niet, maar beter om het toch even na te laten kijken. Een bekende van mij werd weggestuurd na 3 weken hoesten met “het is een virusje” een week later toch weer aan de bel getrokken en toen bleek het een longontsteking.