17 Reacties

4 jaar geleden

Helaas geen tips.. ik heb t laatst 9’weken gehad het hoesten. Verschrikkelijk. En je mag al zowat niks tijdens de zwangerschap. M’n verloskundige zei toen noscapine hoestdrank en iets met broom.. kom er ff niet op. Maar heb toen niet gepakt want hoest drank doet buiten zwangerschap ook niks voor me. En heb dan liever niks dan iets pakken waar niet achter sta en doet toch niks. Vriendin van me die ook zwanger is heeft ook zo lang gehoest en heeft wel die hoest dranken gepakt. Deed voor haar niks. Toen in overleg met gynaecoloog heeft zij codeïne tabletjes gekregen

4 jaar geleden

Thijmsiroop mag je veilig gebruiken tijdens de zwangerschap, geeft net wat verlichting aan keel en neemt de hoestkriebel weg.

4 jaar geleden

Bij mij is het hoesten nu eindelijk wat weg na 3 weken... Ik gebruikte Daro thijmsiroop.

4 jaar geleden

He bah, wat vervelend. Ik heb het ook weken gehad. Ik heb geen hoestsiroop gebruikt, maar bij mij nam het zuigen op Ricola snoepjes de hoestprikkel aardig weg. En ook het slikken van theelepels met honing.

4 jaar geleden

Van de vk gehoord dat je eventueel wel thijmsiroop mag hebben als enige hoestdrank. Heeft mij toen wel geholpen

4 jaar geleden

Ik had het 2 weken geleden. Inderdaad zoals boven genoemd: thijmsiroop. En zelf een mengseltje maken van 2 uitgeperste citroenen, wat suiker en nootmuskaat. Beterschap!

4 jaar geleden

Lekker veel waterijsjes eten 😊😊👍🏼

4 jaar geleden

Ik ben ook al 2 weken neusverkouden hoop dat hier DE gouden tip voorbij komt

4 jaar geleden

Reactie op Lmlm89

Ik ben ook al 2 weken neusverkouden hoop dat hier DE gouden tip voorbij kom ...
Ik heb geen tips voor hoesten, wel voor neusverkoudheid. Ik gebruik gewoon xylometazoline , volgens de verloskundige geen probleem als je het maar niet te lang achter elkaar gebruikt. Moet eerlijk bekennen dat ik het nu al 14 weken gebruik, maar de baby heeft er 0 last van hoor.!

4 jaar geleden

Reactie op Myrthe<3

Ik heb geen tips voor hoesten, wel voor neusverkoudheid. Ik gebruik gewoon ...
Bij mij heeft de vk gezegt niet langer dan 7 dagen. Ben op dit moment 35+4 Maar ik word knettergekk van dat gesnotter en gesnurk in de nacht.

4 jaar geleden

Ik mocht niets anders dan een neusspray en tijmsiroop. Uiteindelijk een gekneusde rib overgehouden aan het hoesten. Moest daardoor aan de Tramadol. Niets aan te doen.

4 jaar geleden

Reactie op Myrthe<3

Ik heb geen tips voor hoesten, wel voor neusverkoudheid. Ik gebruik gewoon ...
Xylometazoline mag je niet langer dan 7 dagen gebruiken. Het werkt namelijk verslavend. Als je het langer gebruikt kun je vaak niet zonder. Bij een neusverkoudheid zou ik gewoon eerst een zoutoplossing proberen

4 jaar geleden

Etherische olie van grove den is wel goed voor de luchtwegen. En etherische olie van tijm. Beide verdampen in een verdampertje kan al veel doen.

4 jaar geleden

Xylometazoline mag je niet langer dan 7 dagen gebruiken. Het werkt namelijk ...
Ik weet het. Maar weken lang niet slapen en continu bijholteontsteking is ook niet echt een feestje. Dan maar even eigenwijs.

4 jaar geleden

Xylometazoline mag je niet langer dan 7 dagen gebruiken. Het werkt namelijk ...
Zoutoplossing werkt bij mij voor geen meter, morgen bel k de huisarts want ben er wel klaar mee nu

4 jaar geleden

Een rhinohorn. Spoelt je holtes schoon en flink stomen

4 jaar geleden

Ik zou wel naar de huisarts gaan. Het vele hoesten kan ook op een longontsteking duiden. Hoeft natuurlijk helemaal niet, maar beter om het toch even na te laten kijken. Een bekende van mij werd weggestuurd na 3 weken hoesten met “het is een virusje” een week later toch weer aan de bel getrokken en toen bleek het een longontsteking.