Hi Allemaal!! Allereerst iedereen gefeliciteerd met de mini you!!
Ik heb een vraag, ik ben benieuwd of er mama's uit de omgeving Nijmegen zijn die zich al hebben aangemeld bij een verloskundige praktijk. Ik heb dit al gedaan maar merk dat ik voor dat de eerste echo gepland staat al tegen wat dingen aan loop. Wij hebben erg lang op deze zwangerschap moeten wachten wat veel onzekerheid met zich meebrengt daarbij ben ik zelf met verschillende aangeboren hartafwijking geboren is mijn zusje na haar geboorte overleden aan spina bifida (kort samengevat). Dit maakt dat ik een hoop vragen en onzekerheden heb en vandaag op advies van mijn vriendin de verloskundige praktijk heb gebeld en deze heb voorgelegd..
Ondanks dat de dame aan de telefoon erg lief en aardig was kreeg ik geen concrete antwoorden op mijn vragen en is mijn onzekerheid alleen maar gegroeid doordat er bijv nu bij 6 weken werd gezegd dat ik een andere dosering foliumzuur moest slikken op recept van de huisarts ivm verhoogd risico op spina bifida. Vind het jammer dat dit niet al 2,5 week geleden bij de aanmelding is benoemd.
Benieuwd of er dames in Nijmegen zijn en welke ervaringen zij hebben met verloskundige praktijken.
Gr Ivet
Ha Ivet wat vervelend dat je het zo hebt ervaren.. Nijmegen helaas niet maar wel in de buurt!
Ik zit zelf in de praktijk in Wijchen.
Tot nu toe alleen nog via de telefoon gesproken. Hele fijne gesprek gehad! Op alle vragen duidelijke antwoorden gehad. Zelf word ik(ook) medisch begeleid.
Met zulke cruciale zaken had ik mijzelf sowieso goed laten informeren voordat ik zwanger werd. Door zowel huisarts als verloskundige én google!!!
Eigenlijk zou je met je gegoogelde kennis naar de huisarts en/of verloskundige moeten. Ik ben nu 5+1 weken zwanger en heb een te kort aan vitamine D. Ik heb gekeken wat de bovengrens is van het innemen van vitamine D. En daar blijf ik onder. Dus het is méér dan 1 pilletje.
Ik heb even gegoogeld wat spina bifida betekent, en dat is open rug. Foliumzuur slik je daartegen. Je had eigenlijk al zelf kunnen concluderen dat meer foliumzuur voor jou handig is (en dat dan overleggen met je huisarts of verloskundige).
Wat ik probeer uit te leggen is dat die mensen helaas ook niet ALTIJD alles weten of soms best “laks” kunnen zijn. Omdat ze denken dat t wel mee zal vallen. Of simpelweg de kennis niet hebben.
Ik zou echt wat proactiever bezig zijn.
Voorbeeld: een nicht van mij kon jaren niet zwanger worden na veel gegoogel kwam ze erachter dat ze een “koude baarmoeder” had. Huisarts geloofde er niet helemaal in. Ze heeft toen toch die kuur besteld en is gelijk na die kuur zwanger geraakt.
Ik woon in nijmegen, daar bij de verloskundige een minder goede ervaring gehad. Toen naar de verloskundige in Beuningen gegaan (bij mijn eerste kind). Daar ben ik erg tevreden over dus daar ben ik deze zwangerschap weer!
Met zulke cruciale zaken had ik mijzelf sowieso goed laten informeren voord ...
Ik denk niet dat het aan jou is om op basis van een kort bericht van mij te concluderen dat ik me onvoldoende verdiend zou hebben of niet proactief ben. Je hebt echt geen idee!