5 Reacties
3 jaar geleden
Hi, dat kleurverschil is naar aanleiding van jou verhaal normaal hoor. De eerste melk die uit je borst komt is veel wateriger dan wat er aan het einde uitkomt. Aangezien jij zegt dat je links kort daarvoor nog gevoed hebt is dit dus de vollere vette “achtermelk”. Bij rechts is er dan meer “voormelk” uitgekomen wat dunner en wateriger is :)
Als je inderdaad vaker links voedt kan het naar mijn idee misschien zijn dat je rechts gewoon minder melk aanmaakt omdat je daar minder vaak aanlegt? Wel een groot verschil indd als je uit links net gevoed hebt en rechts al de hele nacht niks.
3 jaar geleden
Aanvullend daarop: ook zonder voorkeur is het normaal om productie verschil tussen borsten te hebben. Links geeft bij mij altijd veel, rechts loopt altijd achter. Kleur en samenstellingsverschil is ook normaal!
3 jaar geleden
Herkenbaar! Hier precies zo, maar dan andersom (rechts geeft bij mij het meeste en geligere melk) 😊
3 jaar geleden
Reactie op leochris
Hi, dat kleurverschil is naar aanleiding van jou verhaal normaal hoor. De e ...
Dank voor je reactie. Zo had ik er nog niet over nagedacht, maar klinkt inderdaad wel heel logisch. Wel vraag ik me dan af waarom ik dan niet bij de achter melk van mijn rechterborst kom met m’n kolf. Te weinig toeschiet reflex mss? En zit er dan überhaupt wel meer in?
Voor nu geeft het me een goed gevoel om vaker te beginnen met rechts (na leegkolven en in de ochtend). Ook ga ik de komende dagen rechts 1x extra kolven per dag als ze aan links heeft gedronken.