10 Reacties

2 jaar geleden
ik heb pas voor het eerst gekookte kip gegeven, dit ging er heel goed in😀 volgende twee dagen de gekookte kip samen broccoli en macaroni gegeven.
Afgelopen donderdag gehakt gegeven met gekookte aardappelen (verhouding 1:2). ging er ook in als een tierelier. nu alweer de tweede dag met bloemkool erbij.
We hebbeh ook een keertje gebakken zalm met sperziebonen, maar dat was geen succes, gaf alles inclusief zijn melkje terug😓 over een tijdje nog maar een keer proberen

2 jaar geleden
echte recepten heb ik dus nog niet, zoek online een beetje naar recepten.
Wij hebben de regel dat onze zoon iets nieuws krijgt qua hapjes met iets wat hij al kent (aardappelen kende hij al, dus kon gehakt bij).
Zo gaan we her steeds meer uitbreiden naar een volledige mini maaltijd😉
Qua pastasaus zal ik mijn zoontje denk ik eerst kennis laten maken met courgette, paprika, (cherry)tomaat en als dat goed gaat (erin en geen allergische reacties) dan hiervan de pastasaus maken. (bakken/grillen en pureren) maar een echt recept hiervoor heb ik nog niet😉

2 jaar geleden
https://smikkels.nl/zelf-babyvoeding-maken/ ik heb deze site gevonden zijn receptjes met verschillende dingen erin.

2 jaar geleden
Ik maak meestal een stamppotje waarbij ik alles tegelijk kook. Groente, aardappelen en kip. Blender doorheen en klaar.
Pasta moet ik nog gaan maken, maar voor mijn eerste dochter begon ik dan vaak met pasta met gekookte tomaat als “saus” en dan bijv. Nog courgette en gehakt ofzo erdoor. Kunt er eigenlijk van alles doorheen gooien. Zelfde geldt voor het stamppotje.
Rijst kook ik af en doe ik bij wat gepureerde groente erdoor..
kabeljauw heb ik laatst ook gekookt en vries ik dan in zodat het in stukjes weer ergens doorheen kan.