8 Reacties

14 dagen geleden

Ik had er nog nooit van gehoord, maar omdat ik benieuwd was wat het inhoudt ben ik even gaan googlen. Daar staat: Ouders die vogeltjes-tbc vermoeden bij hun kind, moeten contact opnemen met het AMC in Amsterdam. Dat zegt drs. Lindeboom, kaakchirurg in het Amsterdamse ziekenhuis. Lindeboom doet momenteel onderzoek naar de ziekte, die vooral voorkomt bij kleine kinderen. (Uit een ouder artikel). Schijnbaar via een huidtest aan te tonen. Heb je daar al contact gezocht?

14 dagen geleden

Reactie op Juran

Ik had er nog nooit van gehoord, maar omdat ik benieuwd was wat het inhoudt ...
Dit artikel is mij bekend. Ik ben helaas in het buitenland en heb wel contact met een Nederlandse arts. Maar ben toch benieuwd naar ervaringsverhalen.

13 dagen geleden

Ten eerste: vervelend voor jullie. Ik heb dit zelf gehad toen ik 4 jaar was. Bij mij is de bobbel uiteindelijk operatief verwijderd omdat uiteindelijk ook pus uitkwam en ik er ziek van werd. Hier weet ik niks meer van. Hoe de diagnose gesteld is weet ik niet. Sterkte en beterschap voor de kleine

13 dagen geleden

Mijn zoontje heeft het momenteel ook na vele onderzoeken omdat ze niet wisten wat het was. Er is bij hem een punctie gedaan en die hebben ze op de kweek gezet. Na een ruime maand wachten is er uiteindelijk uitgekomen dat hij ook die vogeltjes ziekte heeft😔 Bij hem zit het net voor zn oor en er komt regelmatig wel eens pus uit. Mijn zoontje kan helaas niet geopereerd worden omdat hij het op een hele lastige plek heeft zitten waar veel zenuwen zitten en als ze die raken is er een grote kans dat zijn gezicht verlamd raakt en dat willen we natuurlijk ook niet. Uiteindelijk heeft de arts die ons geholpen heeft tegen ons gezegd dat zijn lichaam het zelf moet opruimen en dat het heel lang kan gaan duren voordat het een keer weg kan gaan Voor de rest mijnzoontje gelukkig een gewone gezonde vrolijke jongen en we kunnen alleen ma hopen dat het een keer zal overgaan🤲✨

13 dagen geleden

Reactie op dcolee

Mijn zoontje heeft het momenteel ook na vele onderzoeken omdat ze niet wist ...
Ah zo sneu. Ja ik heb ook begrepen dat het heel lang kan duren voordat het lichaam het eruit gooit. Maar hoe is zijn wond? En heeft hij geen pijn van de wond? En mag ik vragen via welk ziekenhuis jullie lopen of zijn geholpen?

12 dagen geleden

Reactie op Myfirst

Ah zo sneu. Ja ik heb ook begrepen dat het heel lang kan duren voordat het ...
Het is op moment nou een verkleurde bult beetje blauw/rood van kleur en zijn wond is op dit moment dicht en af en toe gaat het een beetje open en komt er wat pus uit. Het is maar een heel klein gaatje. Ik maak het dan schoon en doe er even een pleister op totdat het weer dicht is. Mijn zoontje weet dat er zoiezo wat zit ,en de bult is wel wat gevoelig dus ik moet altijd wel even voorzichtig zijn met truitjes uitrekken etc. Voor de rest is hij heel vrolijk. Wij komen zelf uit deventer en daar is hij ook behandeld en is nog onder controle. Volgende maand weer even langs om te laten kijken.

10 dagen geleden

Reactie op dcolee

Het is op moment nou een verkleurde bult beetje blauw/rood van kleur en zij ...
Dank voor het delen van je verhaal! Maar als er pus uit komt neemt de zwelling dan ook af? Ik vraag me af wanneer die bult echt weg gaat. Is dat pas wanneer al het pus eruit is. Weet jij of je zoontje meerdere geïnfecteerde lymfeklieren heeft,?

10 dagen geleden

Reactie op Myfirst

Dank voor het delen van je verhaal! Maar als er pus uit komt neemt de zwell ...
De allereerste keer dat de bult open barste kwam er vrij veel pus uit en ging de bult krimpen. Als het nou af en toe lekt krimpt het niet meer zo als bij de eerste keer. Hij heeft nog steeds die bult en is zichtbaar (blauw, paars). De bult is niet meer zo groot als bij het begin. De lymfeklier bij zijn nek/ onder zn kaak is ook een beetje opgezet, maar de dokter vertelde dat het normaal is omdat die klier aan t werk is ivm de bult. Ik hoop zo dat zijn lichaampje het ooit een keer zelf kan gaan ‘opruimen’ , maar ik hou er rekening mee dat het heel lang kan gaan duren😔