26 Reacties
3 jaar geleden
ik heb niet het zelfde verhaal, maar voor mij zou het 100% klaar zijn. welk verhaal er ook achter steekt.. tuurlijk zou ik ook niet willen dat mijn kinderen in een gebroken gezin zouden opgroeien maar er komt een tijd dat ze oud genoeg zijn en het verhaal te spaken komt en dat is dan ook een mooie les voor hun. Vreemdgaan is niet normaal en geluk staat altijd voorop, ik zou niet kunnen samenleven met het idee dat hij vreemd is gegaan en het vertrouwen hebben dat hij het nooit meer zal doen.
maar dit is hoe ik er in sta .. ik vind het goed van je dat je er voor wilt gaan als dat jouw keuze is en je staat daaar achter is het altijd goed, maaar luister heeeeel goed naar je hart dat zit bijna nooit fout
3 jaar geleden
Sorry maar vind ik niet kunnen. Iemand die 1 keer vreemd is gegaan kan altijd vreemdgaan! Waarom zou hij het bij 1 keer laten als je zelf weet dat hij vreemd is gegaan? 1 keer is al erg genoeg!!! Omg echt super erg. Wat een klootzak, sorry dat ik dit zeg.
3 jaar geleden
Sorry dat ik dit zeg maar waarheid doet pijn… Iemand die 1 keer kan vreemdgaan durft dit altijd te doen wanneer jij dit niet weet. Ik geloof dat hij zelfs eerder is vreemdgegaan zonder dat jij dit weet. Het kan ook van niet zijn.. Maar iemand die kan vreemdgaan waarom zou hij dit niet eerder hebben gedaan? Of misschien houd hij het dit keer niet bij 1 keer want geloof me nogmaals iemand die durft vreemdgaan kan altijd durven vreemdgaan… Waarom zou hij dit er na niet durven? Hij heeft zijn ware aard laten zien meisje. Pas op zou ik zeggen , sorry dat ik dit zeg. Wat een klootzak.😵💫 iemand die nooit de behoefte heeft om vreemd te gaan en sterk in zijn schoenen staat zal dat nooit doen omdat hij sterk in zijn schoenen staat , maar in jou geval kan hij de verleiding gewoon niet aan… Dat noemen we zwak zijn.
3 jaar geleden
Jeetje wat mega heftig :( sowieso heel veel sterkte met de komende tijd ❤️
Even een iets mildere mening; ik heb relaties gered zien worden door relatietherapie. Ook na affaires. Ik denk dat de eerste tekenen na een enorme slechte actie wel hoopgevend zijn; hij doet er volgens mij echt alles aan het op te lossen.
Wel belangrijk; jij bepaalt nou. Je hoeft je niet schuldig te voelen als je nu besluit dat het klaar is. En niet slap te voelen als je besluit hem nog een kans te geven en het samen proberen op te lossen.
Doe wat goed voelt.
3 jaar geleden
Super heftig dit ook omdat jij net bevallen bent, ik kan me niet eens voorstellen...maar luister vooral naar je eigen gevoelens en niet te veel naar wat anderen zeggen. Mijn beste vriendin zei ooit teggen mij dat ze zich nooit durft te mengen in de relaties van anderen en ik vind hetzelfde. Jij bent diegene die de consequenties moet dragen, dus luister vooral naar jezelf bij zo een grote beslissing.
3 jaar geleden
Wat ongelooflijk naar voor je. Dit verdien je niet, en al helemaal niet in deze periode. Dikke knuffel voor jou💕
Ik geloof dat een foutje gemaakt kan worden en dat dit niet per se nog een keer hoeft te gebeuren. Er zal heel veel tijd gaan zitten in het terug opbouwen van vertrouwen. Dat hij aangeeft een andere baan te willen zoeken vind ik vreemd. Jij vertrouwt zichzelf blijkbaar niet. Dit lijkt me wel een puntje om wat dieper op in te gaan. Verleidingen uit de weg gaan kan niet je hele leven lang.
Ik heb het van de andere kant meegemaakt met mijn ex. Ik heb een foutje gemaakt. Geen haar op mijn hoofd die het nog een keer laat gebeuren. Manman wat deed dat pijn om te vertellen.
3 jaar geleden
Ik denk dat er in dit soort verhalen altijd verliezers zijn. Volg je gevoel en stel jezelf en je dochter in het hele verhaal voorop. Het is aan jou om te beslissen welke stappen er gezet gaan worden en ga in je kracht staan. Het is kut dat het gebeurt is absoluut en daar mag je best verdrietig om zijn. Maar herpak jezelf laat die vent zien wat een sterke vrouw je bent en wat een eikel hij geweest is en kies wat je zelf wilt. Bij hem blijven is heel moedig maar hem verlaten ook. Succes met je keuzes 😘
3 jaar geleden
Wat degene voor mij gezegd hebben sta ik helemaal achter.
Wil wel even een andere hoek toelichten.
Vreemd gaan komt van 2 kanten. Niet alleen je man is schuldig. Klinkt heel naar. Maar hij mistte een bepaalde behoefte in de relatie. Het kan zijn dat jij die behoefte niet vervuld hebt.
Nu is het wel zo, dat hij dit had kunnen communiceren met jou zodat jullie er samen over kunnen praten en verder leed kunnen voorkomen en dit deed hij niet dus is hij elders z’n behoefte gaan zoeken.
En communicatie, daar ligt de sleutel. Als die communicatie verbeterd kan worden is er mogelijk ruimte voor vergeving en dat het mogelijk niet weer gebeurd.
Zoals hiervoor wordt gezegd: eenmaal vreemdganger altijd een vreemdganger, ben ik niet mee eens. Ja die figuren zijn er, maar er zijn ook hele liefdevolle eerlijke mensen die een slippertje maken doordat ze een behoefte missen en de partner dit dus niet weet en daar dan niet in kan voorzien. En door eerlijk te zijn en te communiceren kan dit in de toekomst voorkomen worden. De schrik zal er dan wel in zitten. En, jij bent nu aan de leiding over het hoe en wat. Dus als de partner echt voor jou kiest en alles stopt met die ander ligt de gehele regie bij jou.
Succes dame.
En nee ik praat een slippertje absoluut niet goed. Maar een verhaal heeft altijd 2 kanten.
3 jaar geleden
Lieve mama, doe wat voor jezelf goed voelt. Dat hoef je niet nu direct te beslissen, daar mag je de tijd voor nemen.
Ga desnoods even lekker weer terug met je dochter in je bubbel, laat hem maar op de blaren zitten. Dit is JOUW kraamtijd en die van je dochter. Leer elkaar kennen, bouw een band op met haar zoals je van plan was te doen, geniet! Hoe moeilijk ook. Je zit nog vol hormonen en emoties van de geboorte van je kindje - dit soort shitzooi kun je er nu even niet bij hebben. Sterkte! En wat je ook kiest - hoe moeilijk ook - jij kunt dit! 💕
3 jaar geleden
Wat erg zeg! Ik heb geen ervaring, maar wil wel meegeven dat je naar je gevoel moet luisteren. Heel knap dat jullie in relatietherapie gaan en ik hoop dat jullie eruit komen. Ik ben het niet eens met mensen die zeggen eens een vreemdganger altijd een vreemdganger. Ja die mensen heb je er ook bij, maar niet alle mannen doen het gelijk vaker. Vaak is er dan een behoefte van de een die niet wordt vervuld. Vreemdgaan is dan natuurlijk niet goed te praten en hierin is communicatie super belangrijk. Ga goed met elkaar in gesprek en praat over wat er is gebeurd en waarom. Ik ken verhalen waarbij vreemdgaan gelijk het einde van de relatie heeft betekent omdat het vertrouwen er gewoon niet meer was in de ander. Ik kan echter ook verhalen waarbij relatietherapie en goede open communicatie de relatie hebben kunnen redden.
Ik wil je heel veel succes en sterkte wensen met relatietherapie en kijken of en zo ja hoe jullie verder kunnen gaan in jullie relatie. Wat ontzettend moeilijk zeg, al helemaal omdat je nu samen op een roze wolk wilt zitten ipv dit gedoe 😔😘.
3 jaar geleden
Reactie op Ballys
Vreselijk voor je om mee te maken, maar voor mij zou een slippertje echt ni ...
Ben het hier mee eens.
Als hij er geen spijt van had, had hij het zo niet met je proberen uit te praten en had hij er geen spijt van.. ik zou hem ook even flink laten broeien maar dan vervolgens wel aanzien hoe het verder gaat.
3 jaar geleden
Bedankt lieve dames voor het delen van jullie verhalen, lieve woorden en uiteenlopende meningen.
Mijn man heeft vannacht nog een bericht gestuurd naar een relatietherapeut en ik kan aan hem merken dat hij hier heel serieus over is. Ook heb ik hem de waarschuwing gegeven dat als ik mijn geluk niet terug kan vinden ik ermee stop en als hij nog een slippertje maakt of niet voor ons blijft vechten het ook klaar is.
Onze dochter is het aller belangrijkste wat er is en ik zal altijd het beste voor haar kiezen wat die keuze ook zal zijn.
Het is zo hartverscheurend dat z’n speciale tijd nu zo besmeurd is met negativiteit :(
3 jaar geleden
Bedankt lieve dames voor het delen van jullie verhalen, lieve woorden en ui ...
Wat verdrietig.. in elke periode maar in deze periode lijkt me het extra moeilijk… het slaapgebrek, de emotionele achtbaan, soms miss wel je eigen onzekerheden over je veranderende lijf..
Ik denk dat het er minder toe doet wat ieder van ons zou doen want jij bent de enige die in jouw relatie zit en kan afgeven of het de moeite waard is om hem een nieuwe kans te geven. Zoals hier al gezegd : beide keuzes zijn moeilijk… ik hoop dat je je verdriet en boosheid toe kan laten maar er op andere momenten ook lekker alle aandacht nr je dochter kan brengen. Sterkte!!
3 jaar geleden
Reactie op Bobo96
Wat ongelooflijk naar voor je. Dit verdien je niet, en al helemaal niet in ...
Ik wil ff op jou laatste stukje reageren. Want ik lees alleen maar reacties 1x vreemd = altijd vreemd gaan. Dat is gewoon totaal niet waar!
Ik ben ook de gene die een fout heb begaan. Ik heb t meegemaakt en gezien hoeveel pijn hij had. Ik ben nu nog steeds met m'n man.. en ik zou het nooit weer doen! Dus ja super blij dat hij me een kans heeft gegeven.. heeft idd wel veel tijd nodig.
3 jaar geleden
Reactie op MammyToBe
Ik wil ff op jou laatste stukje reageren. Want ik lees alleen maar reacties ...
Dat is precies waarom ik wilde reageren op dit topic. Ik snap die reacties echt wel maar het is echt niet waar. Nooit van mijn leven dat ik nog een vinger naar een ander uitsteek. Mijn fout is ook niet de rede van de breuk geweest dus het kan ook zeker goedkomen. Wat mooi dat je het met je man hebt gered samen! Het is hard werken maar het kan echt
3 jaar geleden
Mijn vriend is een keer vreemd gegaan een paar jaar geleden en ik voelde meteen aan dat het niet klopte (al kon ik eerst het niet plaatsen, maar hij bekende het meteen doordat hij niet kan liegen). Ik kon het daardoor wel vergeven en ik weet ook zeker dat het niet nog eens gebeurd. Het was wel een zware periode en het vertrouwen moest weer volledig terug groeien, maar bij ons is ook dat wel goed gekomen! Er speelde bij ons toen wel meer (hij zat in de put door overwerkt en veel stress, geen excuus natuurlijk, maar wel soort vluchtgedrag) en hij is zich nu extra bewust van zulke periodes. We hebben nu 3 jaar later een dochter samen en zijn nog steeds gelukkig samen! Of je het kan vergeven, weet alleen jij, maar ik zou het zelf wel een kans geven voor jullie baby en ik vind het wel erg makkelijk als mensen direct als advies zeggen: niet vergeven! Maar dat ben ik 😬