22 Reacties

4 jaar geleden

Bij ons kwamen we er pas achter dat de vliezen gebroken waren toen ik bijna volledige ontsluiting had. De baby lag zover ingedaald dat er geen vruchtwater langs kwam. Hij kwam dan ook met een waterval ter wereld 😅

4 jaar geleden

Ik heb ook geen vruchtwater verloren. Vliezen werden in het ziekenhuis doorgeprikt (na 15 uur weeën) en ook toen kwam er weinig uit. Het gebeurd dus niet altijd. Ik weet nog wel dat ik de dagen voordat ik moest bevallen extreem humeurig was, en ineens begon het na het avondeten met lichte krampjes.

4 jaar geleden

Ik lees met je mee 38+3 van het eerste kindje en weet dus ook niet zo goed wat ik kan verwachten 😅

4 jaar geleden

Goede vraag want bij mij ging het ook yoyaal anders dan ik van tevoren dacht. Ik verloor vruchtwater in de nacht om half2. Ik ging naar de wc en toen ik terug in bed lag verloor ik het een heel klein beetje. Terug richting de wc en zag dat het helder vocht was dus niks om zorgen over te maken. Ben toen verder gaan slapen.. (ja blijkbaar lukte dat zonder paniek haha) om half 6 wederom hetzelfde gebeurt en toen wel wakker gebleven. In de ochtend rond een schappelijke tijd de verloskundige gebeld. En die kwam rond 9uur. Omdat de hartslag van de baby te laag was en mijn bloeddruk voor het eerst hoog ben ik doorgestuurd naar het zh. Daar was alles weer goed. Maar toen stelden ze voor om me in te leiden omdat m'n vliezen dus om half 2 snachts al waren gebroken en het kindje binnen 24uur moet komen.. had nog geen weeën, pas na het inleiden.

4 jaar geleden

Bij mijn eerste was het kleine beetjes verspreid over 2-3 dagen. Toen was ik overtijd, dus we wisten bijna meteen wat het was. Het gevoel was alsof je heel erg incontinent bent en bij elke beweging een klein plonsje eruit komt. Ik moest de hele tijd met kraamverband rondlopen.

4 jaar geleden

Bij de eerste braken mijn vliezen. Ik ging naar bed en toen ik net lag voelde ik dat er iets uit ging komen dus ben snel naar de wc gegaan en toen kwam er in 1x veel vruchtwater uit. Voelde een beetje alsof ik flink ongesteld was en er allemaal bloed uit kwam 😅. Op een of andere manier dacht ik dat je vliezen gewoon 1x breken en het daarna klaar is maar de rest van de nacht kon ik er steeds uit omdat er elke keer weer wat uit kwam. De 2 dagen erna (had nog geen weeen) met lappen ingelopen en constant naar de wc. Benieuwd of het deze keer weer begint met gebroken vliezen of met weeën 🤪

4 jaar geleden

Mijn vliezen braken op het toilet bij 39 weken en het bleef lopen hele bevalling meteen daarna weeen gekregen en 5 uur daarna is mijn zoontje geboren 💙

4 jaar geleden

Alles in 1x bij bevalling van 2e kindje. Ik ging snachts naar de wc, eenmaal terug in bed een flinke menstruatie kramp en we hoorden beide *PATS en toen liep ik leeg🤣 En alles in 1x dus. Waterballet in de slaapkamer. Omdat mijn eerste kindje een keizersnede was moest ik gelijk bellen en naar het ziekenhuis om het litteken van de keizersnede in de gaten te houden. Weeën kwamen uit zichzelf vlot op gang en 12 uur na breken vliezen was onze dochter er🥰

4 jaar geleden

Ik voelde snachts een PATS maar boven in mijn buik. De dagen erna plaste ik steeds een beetje in mijn broek. Ik dacht dat t normaal was dat je in je broek plaste...pas 1.5 week later werd t meer en toen ging er bij mij een lampje branden🙈 bij de 2e (2 weken geleden) werd ik wakker in een nat bed. Vond t maar raar dat ik in mijn bed had geplast. Toen ik naar de wc ging bleef het lopen en stond ik in de keuken in een plas water. Dat was een stuk duidelijker😅

4 jaar geleden

Reactie op Hartjesmama

Ik voelde snachts een PATS maar boven in mijn buik. De dagen erna plaste ik ...
Overigens duurde het toen ook nog 3 dagen voor ik werd ingeleid omdat de kleine in het vruchtwater had gepoept 3 dagen na het breken van de vliezen.

4 jaar geleden

Bij mijn eerste kindje ging ik naar de wc en toen ik weer in bed ging liggen braken mijn vliezen. Ik dacht heel even dat ik niet goed had uitgeplast, maar het was echt veel. Ik ben naar de wc gestrompeld en heb een potje tussen mijn benen gedaan. Daarna drupte het nog wel een tijdje door en kwam het in golfjes. Het zag er een beetje uit als limonade dus toch maar de verloskundige gebeld. Binnen een uur kreeg ik weeen en binnen 2,5 uur vanaf het breken van de vliezen volledige ontsluiting. De verloskundige was na het vruchtwater checken weggegaan en die heb ik binnen een half uur weer gebeld in verband met een weeenstorm. Bij mijn 2de kindje begon het met lichte weeen achter elkaar en hebben ze het vruchtwater gebroken in het ziekenhuis om de bevalling door te zetten na 4cm ontsluiting. Iedere bevalling is weer anders dus😅

4 jaar geleden

Reactie op Loeskv

Ik lees met je mee 38+3 van het eerste kindje en weet dus ook niet zo goed ...
Bijzondere ervaring hè ! 🤩 Zeker zo met het afwachten nu 😜 Ik wens je alvast een hele mooie bevalling, straks kunnen we eindelijk voor het eerst ons kindje knuffelen ❤️✨

4 jaar geleden

Met 37 weken moest ik hard niezen en toen liep er water langs mijn benen. Verloskundige gebeld en zij zei dat ik een klein beetje moest opvangen. Bleek idd vruchtwater te zijn. Het was zoals ze dat noemen een ‘hoge vliesscheur’ dan verlies je elke keer kleine beetjes. Weeën kwamen niet vanzelf op gang dus ben ingeleid.

4 jaar geleden

Bijzondere ervaring hè ! 🤩 Zeker zo met het afwachten nu 😜 Ik wens je alv ...
Ja echt wel! Ben super benieuwd naar de kleine meid 💕💕 mijn man en ik hadden vijf jaar geprobeerd maar omdat ik ADHD heb durfde ik hormonen en de medische molen niet in te gaan dus hadden we de droom opgegeven en een andere invulling gegeven aan het leven. Ineens twee jaar later bleek ik toch zwanger te zijn dus een groot wonder na 7 jaar 🤭💕

VRIEND

4 jaar geleden

Bij mijn eerste ging ik in de avond voor bed naar de wc. Toen viel me op dat er meer kwam dan voor mijn gevoel logisch was. Toen ik opstond bleef het lopen. VK gebeld en die zei even aankijken. Om half 4 begonnen toen bij mij de weeën te komen. Rond 9u had ik 6cm, toen zijn we naar het zkh gegaan. Wel de tien cm gehaald maar meneer had zich omgedraaid.. uiteindelijk om 17:30 bevallen met een keizersnede.

4 jaar geleden

Ik zat toevallig nog op de wc. En toen kwam er ineens aardig wat uit. Geen twijfel over dat het vruchtwater was omdat het groen / bruin was. Was verder geen paniek om want we moesten sowieso naar het ziekenhuis. Daarna steeds kleine beetjes er uit.

4 jaar geleden

Bij mij vandaag precies een week geleden met 35, stond ik op van de bank en mn hele broek nat. Mijn mannetje is morgen alweer een week oud en doet het super🙏🏻🥺💙

4 jaar geleden

Ooh ik merk dat ik gewoon een beetje jaloers ben op de verhalen! Ik kan echt niet meer wachten🙈🙈

4 jaar geleden

Bij mijn eerste na een les zwangerschapszwemmen in het pashokje ineens een flinke plens, was even schakelen omdat ik pas op 33+6 zat, thuis binnen half uur tweede keer. Half uur later weeën en 4u later was ons meisje er al. Nu 37 weken zwanger van nummer 2, ben benieuwd of het weer met gebroken vliezen begint!

4 jaar geleden

Ik werd snachts wakker om 02.30 uur. Toen voelde ik iets warms uit mijn vagina stromen. Ik schrok ik dacht: huh toch geen bloed? Ik stond op en ging snel naar de badkamer. Mij daar ontkleed en gekeken wat er op de grond viel. Doorzichtige grote druppels vruchtwater. Daarna ook slijmprop verloren zat beetje bloed bij. Ik moest kraam verband in doen maar zelfs dat lekte op gegeven moment door. Bleef er maar uitkomen. Rond 03.30 begonnen de weeen. Gelijk heftig.