7 Reacties

3 jaar geleden

Ik volg even mee..

3 jaar geleden

Ik leg nu dagelijks het speelkleed neer en doe daar tummy time en andere bezigheden met haar. Fae vindt de box niet zo leuk. Helemaal alleen daar, is niet iets voor haar. Speelkleed leg ik nu al 2 weken ofzo neer. Fae is 6,5 week

3 jaar geleden

Zolang jouw wipstoel vanaf de geboorte te gebruiken is (dus ligstand) mag het wel. Speelkleed waarom niet, tummy time is aangeraden vanaf week 1 na de geboorte. Tummy time het liefst zo vaak mogelijk, 3x per dag 15 min is wat CB me adviseerde. Maar als ze het niet prettig vinden is dat moelijk te bereiken.

3 jaar geleden

Mijn dochter is vandaag 6 weken en de wipstoel gebruiken wij al vanaf dag 1 in de ligstabd die wiegt haar rustig. Wel heb ik de speelboog er nog af. Sinds een paar dagen probeer ik ook het speelkleed met haar omdat ik merk dat ze interactief wordt en ze vind het heel leuk! Maar zoals je zegt de tijd vliegt met die wakkertijden. Wat ik doe us voeden en verschonen circa 25-30 min mee bezig, 15 min spelen/knuffelen en 15 min rust door de prikkels te stoppen en haar bij me te nemen tot ik de slaap signalen zie. Wel doe ik activiteiten zoals het speelkleed 1 keer per dag om haar niet te overprikkelen

3 jaar geleden

Reactie op hilde32

Mijn dochter is vandaag 6 weken en de wipstoel gebruiken wij al vanaf dag 1 ...
Ja dat speeltijd vind ik lastig omdat mijn kleine van 6weken eigenlijk direct na voeden al slaap signalen laat zien. Als ik dan nog ga spelen zoals tummy time of iets ben ik bang hem teveel te prikkelen.

3 jaar geleden

Ik gebruik de wipper al vanaf het begin en heb vandaag de box en de wipper vandaag is spelenderwijs ingericht. Hij is er vanaf week 8 mee bezig (nu 10 weken). Tot die tijd heb ik niks gedaan met speelgoed en het word de eerste 3 maanden afgeraden. Ik heb dus gekeken wanneer mijn kind interesse heeft. Wat betreft die wakker tijden, ik laat het ritme van mijn zoontje een beetje op zijn beloop. Op het moment dat hij wakker is en niet net gegeten heeft, leg ik hem op zijn buik. De ene dag is dat vaker als de andere dag. Ook valt hij soms in slaap op zijn buik en zolang ik dat in de gaten kan houden is dat prima. Ik kijk dus niet naar zoveel keer per dag of zoveel tijd wakker, het komt wel. En ik moet zeggen dat dat hier in ieder geval prima werkt. Hij ontwikkeld goed.

3 jaar geleden

Ik gebruik speelkleed of box om tr spelen sinds week 6 ongeveer, babygym erboven, een boekje erbij of tummy time. Ook sinds die tijd de (elektrische) wipper, die is meer om even mn handen vrij te hebben, als ik bijvoorbeeld even wil eten, de was doe of douche (dan zet ik hem op de badkamer bij me). Wakkertijd is hier ongeveer 1,5 uur per blokje van 3-4 uur tussen de voedingen.