Hallo allemaal, ik heb erg last van misselijkheid en ben nog steeds aan het zoeken welk voedsel voor mij werkt. Ik ben nu 8 weken en sinds deze week is mijn misselijkheid nog erger geworden. Van soep krijg ik veel maagzuur en word ik misselijk. Warm eten moet ik ook niet aan denken en sterke smaken boer ik de hele avond op. Crackers gaan tot nu toe goed, ook rode druiven gaan er goed in. Wat eten jullie? Alvast bedankt en succes met alle kwaaltjes:)
Als je geen water binnen houdt probeer waterijsjes dat hielp mij heel goed
Verder at ik:
- yoghurt
-activia
- meergranen broodje met zonnepitten en een plakje kaas of een tosti.
- Gekookte aardappelen met wat zout er over
Dingen die zoutig zijn, dat is het enige waar ik wel zin in heb. Tomaten met zout, fetakaas, kaas, ei met zout, zoute popcorn. Ik ben normaal zo'n gezondheidsfreak, maar nu even niet haha.
Wat mij helpt is sochtends als ik wakker wordt eerst ontbijten voordat ik ga douchen ect. Ik drink gelijk een glas Optimel: dan heb je gelijk iets voetzaams binnen!
En koolhydraten eten helpt mij als ik misselijk ben zoals een broodje of een krentenbol en soms bisquitjes (heb ik altijd voor de zekerheid in m’n tas😉)
En fruit eten helpt bij mij! Vooral mandarijnen of druiven :-) Oja en pasta als avondeten😊
Succes!
Hoi, hoop dat het snel voorbij is.
Eerste zwangerschap:
Crackers
Tosti kaas
Appel
Gekookte aardappelen en patat
Dus eigenlijk droge dingen😂
Nu 8 weken zwanger maar ik ervaar het moeilijker met eten.
Voor nu:
Tosti kaas maar ben er nu al klaar mee, krijg maagzuur
Fruit
Gekookte aardappelen en patat
Crackers
En cola dat lucht iets op. Niet teveel ivm cafeïne
Ze zeggen meteen iets eten bij het opstaan maar dat helpt bij mij niet
Ik heb het echt zooo lastig met eten en drinken, bah! Ik voel me zo schuldig tegenover mijn baby.. Ik eet veel ongezonder en minder dan voor mijn zwangerschap... 's morgens werk fruit wel!
Bij mij is druiven...soep...en brood met kaas (deze laatst mijn verslaving ...
Heeel herkenbaar dit lijstje! Alhoewel de druiven er vannochtend net zo hard weer uit kwamen.. En 's avonds kan ik geen avondeten verdragen.. dus soep is mijn beste vriend 🙈 En dan kaas.. op de cracker, boterham, tosti, kaasstengels uit de airfryer... Wat hormonen wel niet met je doen🤪
Bij mij gaat het met vlagen waar ik goed op ga, zoals:
- soepstengels
- perenijsjes
- yoghurt met vruchtjes
- optimel
- manderijnen, druiven, pruimen
- fishermans friend (pepermunt achtig)
- chips
- brie
Och wat eet ik veel troep ook… wordt vast weer beter!