10 Reacties

15 dagen geleden

En kan je de overgang niet maken voordat je bevallen bent ? Dan krijgt je zoontje een nieuw bedje voordat de jongste zijn bedje zou innemen. Kan hij zelf ook wat wennen aan dat idee en mogelijks minder jaloers als je hem bvba kan betrekken in de keuze van zijn peuterbedje

15 dagen geleden

Hi! Wij zijn met 1,5 jaar overgestapt naar een peuterbed. Nog niet 1x uitgevallen en hij was meteen helemaal trots! In het beging ging hij gewoon recht op zitten als hij wakker was. Nu inmiddels bijna 2, roept hij dat hij wakker is, en als wij aangegeven dat hij moet wachten blijft hij zitten, en als wij zeggen je mag er uit komt hij er uit. Mischien kun ke de overstap na de peuterbed al voor je bevalling maken, als hij tijd heeft om te wennen dat het dan ook mogelijk is

15 dagen geleden

Ik heb echt net ons ledikant omgebouwd naar een peuterbed (zo'n lage kant). Zat met precies dit "probleem". Ons dochter zal dan 2 jaar en 4 maanden zijn. Maar ze probeerde gisteren twee keer uit haar ledikant te klimmen, dus vandaag gelijk maar omgebouwd. Nu kan ze in ieder geval wennen aan een bed.

15 dagen geleden

Wij zijn 2 weken terug overgestapt op een peuterbed. De 2e komt over een week of 4 en door de KS mag ik mijn oudste dan niet tillen. En wilde hem wel naar bed kunnen brengen. Het slapen gaat goed. Alleen het inslapen is even een probleem, maar dat was in zijn ledikant ook. Als hij nu wakker wordt dan huilt hij niet meer, maar gaat hij spelen of komt naar ons bed gelopen. Dat vinden wij eigenlijk wel heel erg fijn ook. Ik zou gewoon proberen met een peuterbed. Alleen doe dat wel een maand of 2 voor de 2e er is. Dan heh je genoeg tijd om het ook even te trainen en aan te kijken

14 dagen geleden

Hoe hebben jullie hem kennis laten maken met zijn peuter bed en hem laten wennen en zorgen dat hij er niet uit komt continu😅. Vind het wel lekker dat hij er nog niet uit kan haha

14 dagen geleden

Reactie op aylinalken

Hoe hebben jullie hem kennis laten maken met zijn peuter bed en hem laten w ...
Wij hebben qua wennen niet echt iets gedaan. Na zijn dutje bedje samen omgebouwd en opgedekt. Toen samen er op gelegen en een boekje gelezen. Qua er uit gaan hadden wij ons voorgenomen om op de gang te blijven staan 1e avond. Maar dat is nooit nodig geweest. Vrienden van ons hebben de deurklink van de kinderkamer aan de binnenkant omhoog gezet, zodat de kleine er niet uit kon. Wij wilde juist dat hij altijd de mogelijkheid had om zijn kamer uit te looen als het nodig was

12 dagen geleden

Wij hebben een doorgroeibed gekocht. De Bopita Fenna. Je kunt de lattenbodem in hoogte verplaatsen, maar ook een zijkant weglaten waardoor hij heel veelzijdig is. Ik ben nu 34 weken zwanger en mijn zoontje slaapt er nu bijna een week in. Bewust een paar weken voor de bevalling. Zijn oude ledikant gaat naar ons nieuwe zoontje.

12 dagen geleden

Reactie op Samantha ZM

Wij hebben een doorgroeibed gekocht. De Bopita Fenna. Je kunt de lattenbode ...
Edit: wij gebruiken hem nog als ledikant. Mijn zoontje maakt geen enkele aanstalten om eruit te klimmen (slaapt nog in een slaapzak ook) en stellen het daarom zo lang mogelijk uit om de zijkant weg te halen. Hij geeft nog geen signalen dat hij toe is aan de volgende stap zegmaar.

12 dagen geleden

Wij hebben in oktober al een peuterbed gekocht. (2 weken geleden bevallen van de tweede) met het idee dat hij dan rustig aan het bed kon wennen. Van oktober tot eind januari heel goed in dat bed geslapen. Echt zonder problemen. Daarna wilde hij alleen weer erg graag in het 'kleine bedje' slapen. Dus 6 weken voordat ik was uitgerekend toch maar een tweede ledikantje van mijn ouders geleend. We krijgen hem op dit moment met geen mogelijkheid in het 'grote bed'. We kijken wel wanneer hij er wel weer in wil

12 dagen geleden

ik heb hier lang over nagedacht. mijn zoontje zou ook 2 jaar en 3 maanden zijn. hij is zeer ondernemend en verwacht dat hij hier nog niet aan toe is. Staat ook direct in zn bed als hij wakker is. Recent dus 2e hands babykamer aangeschaft en wil zeker wachten tot mn zoon 2,5 is.