20 Reacties
4 jaar geleden
Ik heb ook rompers lange mouw en korte mouw. Babytjes moeten meestal wel nog iets meer aan als ons ivm moeilijk hun temperatuur te behouden. En ze liggen ook stil. Vorig jaar juni hebben we wel een hele warme periode gehad, dit zag ik terug in mijn foto album :) we weten het nooit in dit kikkerlandje.
4 jaar geleden
Ik heb wol en wolzijde rompertjes met lange mouwen. Wol is perfect voor elk type weer en wolzijde is net iets zachter en luchtiger. Het reguleert direct de temperatuur van je kindje, dus die kan dan lekker diens energie in groeien stoppen. Naar het ziekenhuis nemen we dus een wol en wolzijde rompertje mee, daar overheen gaat een wollen boxpakje en een wolzijde vestje. Verder wollen slofjes en een strikmutsje van wolzijde en dat lijkt ons echt wel voldoende.
Ik zou zeker wel een goed vest of een goed jasje halen. Wij hebben een jasje van Engel Natur wat ze aan kan. Voor in de kinderwagen hebben we nog een lekker wollen dekentje.
Voor de nachten lieten we bij ons zoontje vaak gewoon de kleertjes aan die hij overdag droeg. Dan met een lakentje en wollen dekentje en dan had hij vaak nog twee kruiken nodig, maar goed hij is van begin september haha. Nu doen we of gewoon weer hetzelfde en anders hebben we gewoon een wollen boxpakjes en als het heel erg warm wordt kan ze een wolzijde rompertje aan met een wolzijde legging denk ik.
Moet ik er nog bij zetten dat ik zweer bij wol? 💁🏼♀️
4 jaar geleden
Reactie op enenem
Ik heb wol en wolzijde rompertjes met lange mouwen. Wol is perfect voor elk ...
Hahaha, dat wol ik ook wel 😄
Nee ff serieus: mijn ervaring is dat wol ontzettend kan kriebelen... hebben babies daar geen last van? Sokjes snap ik nog, maar bij rompers twijfel ik toch een beetje...
En krijg je de spuug en poep er wel goed uit? Want mag maar op 30 graden gewassen worden, denk ik?
4 jaar geleden
Ons eerste kindje was ook van juni. Ze had gewoon lange mouwen en broekjes aan met een muts de eerste week. Zelfs kruiken in bed terwijl het gewoon warm was buiten. Romper lange mouw zou ik zelf niet doen (hadden we toen wel) maar is het onhandig met aantrekken. Korte overslagrompers zijn veel prettiger.
4 jaar geleden
Reactie op Mljg
Hahaha, dat wol ik ook wel 😄
Nee ff serieus: mijn ervaring is dat wol ontz ...
Tenzij je kindje allergisch is voor wol, maar dat komt echt maar heeel erg weinig voor, kriebelt de wol niet. Ons zoontje heeft er in ieder geval nooit last van gehad en andere kindjes in onze omgeving die veel wol dragen ook niet. Wij hadden sowieso eigenlijk geen ontlasting in de rompers. Maar even koud uitspoelen, een beetje ossengalzeep op de vlek en daarna in de was en dan is het weer schoon. Ik was wol altijd gewoon koud en als onze wollen kleding vies is door een vlek bijvoorbeeld, was ik enkel de vlek even lokaal met ossengalzeep. Alle wollen kleding die ons zoontje heeft gedragen kan zonder gebruikssporen door naar onze dochter en het is niet alsof we daar moeite voor gedaan hebben haha. Wol klinkt vaak lastiger dan het werkelijk is.
4 jaar geleden
Onze dochter is van mei (‘20), dus lijkt redelijk vergelijkbaar met juni.
We hadden van alles heel veel, maar dat was ook omdat we heel veel hebben gekregen van ons nichtje.
We gebruikten de eerste paar dagen lange mouw romper + broek en shirt. De ‘regel’ is; 1 laag meer dan jijzelf.
En daarna met name romper zonder mouwen met lange mouw shirt en broek. En toen het warmer werd (hittegolf) ook wel t-shirtjes en korte broekjes of alleen een leuke romper met print/ruffles.
4 jaar geleden
Dit wordt ons 3e kindje 😍
Eerste geboren eind mei 2e eind april 3e wordt begin juni verwacht...
Ik zelf persoonlijk, gebruikte bij men eerste kind eind mei ook best warm toen destijds katoenen pyjama's /boxpakje /had zowel lange als korte mouwen... Halverwege half juni was t bijna alleen maar rompeltjes met een lakentje omdat t best warm was...
Ja april viel wel mee kwa warmte gelukkig dan gaat t wel makkelijker en bij ons 3e ong het zelfde als ons eerste.... Ik had ook een aerosleep matrasje in de nachten trok ik meestal een rompeltje met lange mouwen, katoenen slaapzak en miss nog een dekentje of een lakentje...
Alles gaat op gevoel, en automatisme weet je echt wel men kind heeft t te warm of juist te koud 😊
Succes en gefeliciteerd met je eerste kleine pareltje 😍
4 jaar geleden
Reactie op deunx
Ik heb rompertjes zonder mouw, korte mouw en lange mouw.. vind het ook heel ...
Deze allemaal in verschillende maten? vanaf 50?
4 jaar geleden
Ik heb ook van alles wat, en dan veel van de bamboe lijn van Hema, dat ademt wel. Maar idd rompertjes en pakjes met lange en korte mouwtjes, een vestje etc.
4 jaar geleden
Wij hebben rompers met korte en lange mouwen, kruippakjes met en zonder voetjes en wat truitjes en lange broeken voorzien voorlopig.
Ik heb in maat 50-56 van alles een 6-10 stuks. Indien het soort kledij niet juist is zal ik online wel bijbestellen, tegenwoordig is dat snel gedaan en snel geleverd.
Om te slapen heb ik 2 slaapzakjes, puckababy piep, om in te bakeren met tog 0.25-0.5. Dat is voorlopig alles.
Binnekort spreken we af met de vroedvrouw, ik ga er vanuit dat zij ons wel kan zeggen wat we nog moeten aanschaffen.
4 jaar geleden
Reactie op NVer1994
Welk merk/merken koop je zelf voor wol/wol zijde? Ik zou ook wel 1/2 setjes ...
Ik vind Dilling heel erg fijn. Verder zijn Cosilana, Joha, Disana, Unaduna en Engel wat mij betreft echt aanraders! Je kunt even kijken op Ziloen.nl bijvoorbeeld.
Wol en wolzijde is inderdaad iets duurder, maar mijn ervaring is wel dat je het ook langer kan gebruiken dan bijvoorbeeld katoenen rompertjes. Waar mijn zoontje al met katoen al over moest naar de volgende maat, kon hij wol echt nog langer blijven dragen.
Als je hele kleine maatjes koopt, bijvoorbeeld 50 of 56 kun je ook kijken via Vinted. Daar betaal je er veel minder voor, maar is het vaak echt nog super netjes. Pasgeborenen dragen kleding maar zo kort, dat het vaak nog zo netjes is wanneer ze eruit gegroeid zijn.