16 Reacties

4 jaar geleden

Hier gewoon altijd wel op tijd geweest. Ik weet wel dat juni/juli een drukke periode is voor de kraamverzorgende. Misschien heeft t daar mee te maken? Ik zou t wwl melden bij t hoofdkantoor, ze horen jullie gewoon de aantal uren te bieden die afgesproken zijn, en ze horen op tijd te zijn.

4 jaar geleden

Reactie op Kimmetjuh90

Hier gewoon altijd wel op tijd geweest. Ik weet wel dat juni/juli een druk ...
Ik ben nu overigens nog niet bevallen, maar gebeurt dit bij mij hang ik wel aan de telefoon:)

4 jaar geleden

Ik zou hier echt een klacht voor indienen. Dit kan niet. En dan ook dat ze nog volle uren schrijven is niet eerlijk. Jij hebt recht op een x aantal kraamzorg uren en als een kraamverzorgster dan te laat komt of eerder weg gaat moet ze dat schrijven. Dat moet iedereen toch als je werkt... Daarnaast zijn ze wel verplicht om een aantal taken te doen. Dus ik zou als ik jou was wel een klacht indienen en het bureau opbellen om te vragen naar welke taken zij wel verplicht moeten uitvoeren zodat daar geen discussie over mogelijk is.

4 jaar geleden

Ik zou het ook melden! Wij moeten namelijk ook een eigen bijdrage leveren en dan zou je betalen voor uren die je niet hebt gekregen. Da's raar! Als de gewone werkzaamheden erop zitten zou ze dus wel huishoudelijke taken moeten doen of de uren niet schrijven. De taken die ze doen is afhankelijk van de uren die je hebt gekregen... Bij 3u kraamzorg per dan is het alleen verzorging/controle. Meer uur, betekend meer taken. Ik zou daar even achteraan gaan! Heb zelf geen ervaring, maar zo werkt onze kraamzorg.

4 jaar geleden

Ze kwam hier keurig op tijd en alle afspraken zijn nagekomen. Ook hadden we de hele week dezelfde en alles ging in overleg. Hoe het bij jou gaat is echt niet normaal. Meteen contact opnemen met de organisatie zou ik zeggen

4 jaar geleden

Zo hoort het echt niet te gaan hoor! Ik zou dit zeker melden want je betaalt nu wel een eigen bijdrage (of je verzekering betaalt het als je daarvoor verzekerd bent) voor uren die ze niet geweest zijn. Bij ons begon ze iedere dag om 8 uur (een keer om 9 maar dat had ze vantevoren aangekondigd) en deed ze naast alle controles bij mij en de baby ook huishoudelijk werk zoals de badkamer poetsen, mijn beddengoed wassen, stofzuigen, eten en drinken voor ons maken en als ze tijd had speelde ze ook nog met ons zoontje van 3. Wellicht hebben wij heel erg geluk gehad met haar maar om even een beeld te schetsen dat het echt anders kan, ook in deze drukke tijden!

4 jaar geleden

Wij hadden het geluk dat we de derde dag (tweede dag thuis) nog de volle 8 uur hebben gehad, maar daarna werd het zo druk dat de kraamverzorgster moest dubbelen. 4 uur bij ons, en 4 uur in een ander gezin. Ondanks dat ze dubbelde heeft ze echt heel veel gedaan elke dag! Mij controleren, baby 2x in 7 dagen tijd in bad gedaan, badkamer 3x schoongemaakt, elke dag stofzuigen en ook elke dag minstens een was weggewerkt. En dan ook nog wat andere taken. Ik zou zeker aan de telefoon hangen! Wat ik lees bij jou is niet in orde..

4 jaar geleden

Je weet dat je je niet hoeft klaar te maken en klaar te staan op het afgesproken tijdstip? Bij mijn intake vertelden ze dat je echt niet om 9.00 uur fris en fruitig hoeft klaar te staan omdat de kraamzorg dan toevallig zou komen. Je kunt ook een huissleutel onder de mat doen of de achterdeur open, zodat ze zelf naar binnen kunnen. Dan kunnen jullie gewoon in bed blijven/bijslapen. Verder is het idd raar dat ze alle uren opschrijft.. Zou het aankaarten.

4 jaar geleden

Over de uren, en zeker het te laat komen, klagen. Waarschijnlijk weet de kraamhulp organisatie hier niets van. Ook over de vele wisselende contacten mag je best wat zeggen. Verder: kraamhulp is een verpleegkundige. Relaxed. Je hoeft je niet groot te houden. Lekker in bed liggen en laat je maar verzorgen.

4 jaar geleden

Dit is absoluut niet hoort kraamzorg hoort te gaan. Ten eerste de uren: te laat komen en meer schrijven dan daadwerkelijk is gewerkt is not done. Jij betaalt per uur een eigen bijdrage, dan moeten ze ook de afgesproken uren maken. Daarnaast vind ik het nog erger dat je in 2 dagen 2 verschillende kraamverzorgsters gehad hebt en ze allebei de afspraken gewoon niet nakomen. Dat lijkt me niet de bedoeling binnen de kraam organisatie. Voor wat betreft de huishoudelijke taken klopt het dat ze geen hulp in de huishouding zijn, maar ik heb van mijn kraamverzorgster gehoord dat ze iig verplicht zijn het sanitair dagelijks te doen ivm infectiegevaar voor jou met daarnaast licht huishoudelijke taken als stofzuigen, bed verschonen en noodzakelijke wasjes. Alles daarnaast qua huishouden is net hoe de kraamverzorgster erin staat. Ik raad je echt aan hier wel wat mee te doen. Het is het laatste waar je je nu druk om wil maken, maar jij hebt recht op deugdelijke kraamzorg. Je betaalt ervoor en het is er voor jou, nu maken ze in mijn ogen eerder misbruik van de situatie dan dat ze er voor je zijn. Ik hoop dat de kraam organisatie hier wat aan doet!

4 jaar geleden

Ik zou dit ook zeker melden. De uren opschrijven die ze niet gewerkt hebben dat is niet de manier. Hier was zelfs qua tijden 8:00 standaard beginnen mits anders overlegd. En dan ipv 16:00 (8uur) werken mits anders overlegd. op laatste dag afgesproken dat ze om 9:00 begon ipv 8:00 en dat ze om 13:00 ipv 12;00 stopte. Bij ons starte de kraamzorg om 8:00. M’n man ging dan vaak na beneden om de deur open te maken. (Gwn in z’n pyjama hoor) En ik lag dan met de kleine nog op bed, ene keer al gevoed klaar en de andere keer was ik net aan het voeden. Als kraamzorg binnen was dan kwam ze eerst naar boven, vragen hoe de nacht ging. Vervolgens vroeg ze wat ik als onbijt wil en ging ze dat maken. Vervolgens was het dat ze het kraamboek controleerde op hoe we het ingevuld hadden qua plas, poep en voedingen. En evt temp. Van de avond/nacht. Dan deed ze mijn controles. Als dat nodig was. Dan was het evt de kleine in bad doen. En vervolgens bracht ze mijn lunch. Wij hadden wel aangegeven dat er geen wasmachine aangezet hoefde te worden dat we dat zelf wel deden. (Bij de oudste wel laten doen. Maar niet weten wie het gedaan heeft m’n moeder of de kraamzorg, maar we hadde. Wat kleding die kleiner waren geworden.) Maar op de 1e dag werden er dan afspraken gemaakt wat we wilde hebben dat ze deed wat wel in het taken pakket kan/past. Zoals - stofzuigen - badkamer/wc (dit is een standaard iets wat ze dus sws moeten doen) - kraamwas evt doen - huishoudelijke taken (kleine dingen) hier deed de ze de vaatwasser zelfs in en uit ruimen.. (ramen lappen zullen ze niet doen🤪) Onze kraamverzorgster deed ook elke dag badkamer en wc schoonmaken. (Hoorde standaard bij haar taken ivm hygiëne van mij) Onze kraamverzorgster deed op de dagen dat de oudste ook thuis was ook vermaken. En betrok hem overal bij. (Einde van de kraamperiode kreeg hij zelfs een grote broer diploma!) Eerste 4 dagen heb ik trouwens alleen ma boven geweest. Kwam alleen rond 18;00 naar beneden voor avond eten en ging daarna weer naar boven. Puur voor de rust. Van mij en de kleine. Kwam beneden en ze had zonder overleg beneden helemaal opgeruimd (was ook niet smerig ofso.) Dus zou dit zeker aankaarten.. enne 9:00 starten en pas 13;00 aankomen is wel erg laat… vooral de opstart is zo belangrijk. 1e dag was ze hier va. 12:15 tot 17:00 ongeveer voor opstart. Wij waren rond half 12 thuis. Succes!!! Ik zou het ook even aankaarten bij het bureau

4 jaar geleden

Nee dit klopt niet hoor! Er is volgens mij door personeelstekort wel het e.a. veranderd in kraamzorg wereld. Maar ik vind dit echt niet kunnen. Ze horen gewoon lichte huishoudelijke taken te doen. Daarnaast vind ik het schandalig dat ze gewoon de volle uren opschrijven. Ik zou zeker een klacht neerleggen. Hoop dat je nog een beetje kunt genieten van je kraamweek💕

4 jaar geleden

Reactie op Laura R

Ik zou dit ook zeker melden. De uren opschrijven die ze niet gewerkt hebb ...
Precies zo is t ook gegaan bij mijn 1e en 2e dochter, nu zal dat bij onze zoon ook zo gaan want is dezelfde kraamverzorgende als die ik had bij mn 2e dochter :)

4 jaar geleden

Dank voor jullie reacties. Dit is onze eerste ervaring dus wist niet zo goed wat ik kon verwachten buiten wat ze bij het intakegesprek hebben aangegeven (en daar sprak men dus bijv. over lichte huishoudelijke taken). We weten ook dat het druk is, ze werken veel met ZZP’ers die ook veel reistijd hebben om gaten te vullen. We willen dus ook niet te snel klagen maar begrijp uit jullie reacties dat dit niet gangbaar is. De kraamverzorgende van gisteren was er vandaag weer (ook weer 3 uur later dan de afspraak was trouwens). Wel fijn geholpen qua adviezen. Maar vandaag ook idd weer eerder naar huis en ook morgen maar een aantal uur beschikbaar. Nu is mijn partner ook thuis en ben ik weer redelijk mobiel. Huishouden is niet smetteloos maar we kunnen het zelf wel bijhouden zegmaar. Alleen zaken als bijv. de wc of badkamer wat ik hier lees dat standaard is doen ze dus ook niet.

4 jaar geleden

Reactie op hoeraeenbaby

Dank voor jullie reacties. Dit is onze eerste ervaring dus wist niet zo goe ...
Heb je nog contact opgenomen met de organisatie,..?

4 jaar geleden

Reactie op hoeraeenbaby

Dank voor jullie reacties. Dit is onze eerste ervaring dus wist niet zo goe ...
Heb je dit nog aangekaart bij je kraambureau?? Want je betaald wel een eigen bijdrage via de zorgverzekering. Aan de kraamzorg. En is beetje zonde als je voor uren betaald die je niet gekregen hebt. Want de 1e week moet een zorgeloze kraamperiode zijn. Zodat je helemaal kan focussen op jou herstel en op je kleintje!! Waar je van moet gaan genieten: en geen zorgen moet hebben om je huis en de rest om je heen. En badkamer/wc moeten ze idd wel dagelijks doen ivm hygiëne voor jouw herstel. Zodat je geen infectie op kan lopen.. Fijn dat je weer degelijk mobiel bent maar toch! Deze week moet in teken staan van jou en je kleintje en jullie rust. En een goed herstel. Waar jij ook nog niet te veel moet gaan doen!! Ga hier echt aan de gang mee!! Enne mocht er ooit een vervolg kindje komen zou ik adviseren andere kraamzorgbureau te kiezen. Succes!! Hé kan/moet zoveel anders als dat jij nu mee maakt.. Succes Meis!!