15 Reacties
3 jaar geleden
Hoi!
Onze zoon is nu 9 weken en echt een systeem gedurende wakkertijd hebben we niet. Hij vindt het leuk als hij op het aankleedkussen ligt en wij boven hem hangen en gekke bekken trekken en geluidjes maken. We lopen met hem op de arm door het huis en de tuin en dan kijkt hij zijn ogen uit. Soms kijken we een boekje maar soms heeft hij daar totaal geen interesse in. Sinds deze week vindt hij het wippertje met muziek en knuffeltjes ook erg leuk.
Tummy time valt hier niet zo in de smaak.
3 jaar geleden
Reactie op Vurul
Hoi!
Onze zoon is nu 9 weken en echt een systeem gedurende wakkertijd hebbe ...
Ja, het aankleedkussen is echt een gezellige hangplek he? Lekker met de billen bloot trappelen vindt ze ook leuk, hihi. Tummy time is altijd een dingetje idd, meestal huilen tot gevolg..
3 jaar geleden
Ik was bij onze eerste ook erg bezig met dat ik hem moest vermaken, al vanaf jonge leeftijd. Maar ik heb ook geleerd dat dit echt niet altijd hoeft. Ik kan dit nu veel beter loslaten. Onze 2de leg ik de ene keer in de babyschaal van de triptrap stoel, de andere keer in de box en dan weer eens in een wipstoel. Ze vermaakt zich goed met kijken (nu 4 weken oud) en ik heb de handen vrij voor het huishouden oid. Geeft me veel meer rust, ik krijg ook veel gedaan en ze leert (denk ik) ook om zelfstandiger te zijn.
3 jaar geleden
Echt een standaard activiteit of schema hebben we niet. Ik leg hem af en toe onder de babygym of doe met een rammelaartje hem "lokken"
3 jaar geleden
Reactie op clie-25
Ik doe eigenlijk niks. Ja knuffelen of hij ligt in de box of in z’n tripptr ...
Begint hij niet te huilen dan? Ik probeer mijn zoontje als hij goed wakker is ook in de box te leggen (met babygym, geluidjes, etc) en dit vindt ie maximaal zo'n 15 minuten leuk en dan is hij het zat. Vaak al sneller. Een wip/schommelstoeltje is ook niet echt een succes. Hij is bijna 8 weken nu en wil constant vermaakt worden.
3 jaar geleden
Reactie op Anoniem97533
Begint hij niet te huilen dan? Ik probeer mijn zoontje als hij goed wakker ...
Ja dan is t lastiger inderdaad. Nee mijn mannetje is heel makkelijk en heel tevreden met in de box liggen.. moet alleen af en toe z’n mobiele aanzetten en dan vindt ie t geweldig.
3 jaar geleden
Net waar ik zelf zin in heb maar ben wel veel met haar bezig. In de box naar de mobiel staren, trappen tegen een kussen met bakpapier, op een kleed samen kletsen en verschillende kanten op laten kijken, tummy time op het kleed of grote bed, samen omrollen, tummy time met stimulerende activiteiten zoals waterzakjes met leuke dingen erin, als het niet te zonnig is buiten wandelen en naar de bomen kijken, en soms leg ik haar onder de babygym en ga ik ernaast was op vouwen en tussendoor een beetje kletsen
3 jaar geleden
Ik was hier met mijn eerste ook erg mee bezig en wat zoekende in, nu met de tweede ben ik daar veel makkelijker in. Als ze maar genoeg liefde en aandacht krijgen (en eten, haha). Ze ligt soms in de box met haar muziekmobiel, soms onder de baby gym, soms in de wipstoel met een knuffeltje erboven en vaak in de draagdoek/draagzak. Ook staat ze vaak op mijn schoot en dan doe ik haar geluiden na, dat vindt ze prachtig.
3 jaar geleden
Hier heb ik een bal van de Hema met allemaal verschillende stofjes en een belletje er in. Die leg ik op de benen neer en meneer gaat helemaal los!