6 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb mijn dochtertje 2.5 jaar bv gegeven.zij kreeg krampjes van ei peulvruchten aubergine hete paper zwarte paper sommige soorten kruiden.. maar dat is allemaal tot 3maanden en natuurlijk ieder baby is uniek. Sommigen hebben nergens last van terwijl andere van alles krampjes krijgen.

3 jaar geleden

Mijn lactatiedeskundige gaf aan dat je in principe alles mag eten wat je gedurende de zwangerschap ook gewoon hebt gegeten. Omdat de baby die voeding destijds ook meekreeg zou dat nu geen problemen moeten leveren. Ik weet niet of het klopt (mijn dochter heeft ook last van krampen)

3 jaar geleden

Mijn lactatiekundige gaf aan dat ik beter even kan wachten met kerrie/curries. Dat schijnt wel voor krampen te zorgen. En ik ben dol op kerrie dus in de laatste weken zwangerschap heeeeel veel kerrie gegeten om 'afscheid' te nemen馃槄

3 jaar geleden

Hoihoi.. wat mij opviel was dat die na het eten van uien veel buikkrampen kreeg en heel de dag scheetjes zat te laten.. opzich niet zo gek, dus ik laat de uien iig eveb staan 馃榿

3 jaar geleden

Ik heb laatst de verloskundige gebeld omdat ik zo zat over de krampjes. Zij gaf aan dat ik beter even de koolsoorten vermijd, behalve bloemkool. Geen uit, prei, knoflook, paprika, champignons en bruine bonen. Maar vooral de koolsoorten, ui, prei en knoflook waren belangrijk omdat die best invloed kunnen hebben op de krampjes. Wij letten nu vooral op de ui en knoflook, want dat eten we veel. Gisteren dit dus niet gegeten en vannacht waren de krampjes echt minder. Of het met elkaar in verband staat weet ik niet.

3 jaar geleden

Reactie op Marloes26

Mijn lactatiekundige gaf aan dat ik beter even kan wachten met kerrie/curri ...
Haha zo zie je maar dat alle adviezen weer lekker tegenstrijdig zijn. Net als op zoveel vlakken rondom newborns merk ik. Om gek van te worden soms