23 Reacties

3 jaar geleden

Griekse volle yoghurt

3 jaar geleden

Griekse volle yogurt

3 jaar geleden

Alpro kwark

3 jaar geleden

Mij werd bij het CB magere yoghurt geadviseerd, geen idee eigenlijk waarom het ene beter zou zijn dan het andere. Jullie wel?😅

3 jaar geleden

Wanneer geven jullie dit ? Samen met de fruithap?

3 jaar geleden

Volle bio yoghurt. Ik las dat volle melkproducten best zijn omdat babies heel veel vetten nodig hebben. Meer dan wij, omdat ze nog zo hard groeien.

3 jaar geleden

Wij kregen het advies volle yoghurt te geven ivm de gezonde vetten.

3 jaar geleden

Halfvolle Yoghurt

3 jaar geleden

Volle yoghurt of (Griekse) plantaardige yoghurt is t beste voor die kleintjes. Ze hebben veel vetten nodig om te groeien en bovendien zijn te veel eiwitten slecht voor hun nieren. Maar ja dat is theorie he, ze zullen ook vast groot en gezond worden met magere yoghurt.

3 jaar geleden

Met wat geven jullie yoghurt? Fruit ofzo?

3 jaar geleden

Geven jullie dan papfles en yoghurt of in plaats van? Ik doe nu 1 papfles en 2 gewone flessen melk.

3 jaar geleden

Op welk moment geven jullie dit?

3 jaar geleden

Reactie op hilde32

Gister deden we een beetje proberen voor de fles van 3uur. Ik denk vandaag na de groente.

3 jaar geleden

Reactie op hilde32

En hoeveel geven jullie per keer?

3 jaar geleden

Reactie op hilde32

En hoeveel geven jullie per keer?
Een paar lepeltjes

3 jaar geleden

Hier hebben we een keer yoghurt geprobeerd, maar hij trok zo'n zuur gezicht dat we het eigenlijk niet meer hebben geprobeerd. Wennen ze er aan en moeten we het echt doorzetten? En hoe belangrijk is het dat ze dit ook krijgen? Weet dat het consultatiebureau het adviseerde om te geven, maar eigenlijk niet waarom 😅

3 jaar geleden

Ik had gelezen dat een baby onder de 1 jaar geen zuivel mag, is dat niet zo? Ik vind het soms echt verwarrend wat ik op internet lees🙈

3 jaar geleden

Reactie op Mommy2B1T

Ik had gelezen dat een baby onder de 1 jaar geen zuivel mag, is dat niet zo ...
Toevallig van de week aan de diëtist gevraagd (krijgen advies ivm ziekte van onze dochter). Zij zei dat het als bijvoeding wel mag maar je mag bijvoorbeeld geen fles gaan vervangen met 200ml halfvolle melk.

3 jaar geleden

Ik meng het met geprakt fruit als ontbijt (niet elke ochtend), en soms hier of daar een lepeltje ergens bij om iets minder droog te maken (vb groentenpannenkoekjes)Yoghurt is super goed voor de darmflora, en gezien die bij babies het eerste jaar helemaal wordt opgebouwd is dit goed om (met mate!) te geven. Zie ook de app solid starts! Staat heel veel info in!

3 jaar geleden

hi ! mijn zoon is 4 maanden en ben van plan om met zes maanden te beginnen aan oefenhapjes en t eerste wordt mn home made yoghurt. ik koop al jaren geen yoghurt en maak mn eigen yoghurt van melk van de boer.