43 Reacties

4 jaar geleden

Ik zit daar wel weer ver onder. Grote dingen of tweedehands aangeschaft of gekregen van mensen in mijn omgeving. Kinderwagen 2e hands voor €70 euro, maxi cosi nieuw gekregen, zo goed als nieuwe ledikant gekregen. Kolf in de aanbieding en deels vergoed. Kleertjes koop ik eigenlijk ook alleen in de aanbieding.

4 jaar geleden

Ruime schatting van wat ik tot nu toe kwijt ben. We hebben de meeste dingen al gratis gekregen of krijg ik te leen van mijn zus. Schat dat we uiteindelijk rond de 1000-1500 kwijt zullen zijn. €200 zwangerschapskleding €45 babykleertjes €20 boekjes, hoezen etc €25 doos billen doekjes Dit is wat we ongeveer kwijt zullen zijn aan de dingen die we nog moeten kopen. Deze lijst zal waarschijnlijk nog wel iets worden, al kunnen we de meeste dingen vast ook wel gratis krijgen €90 autozitje +- €300/400 wasbare luiers €70 draagdoek

4 jaar geleden

Ik zit in totaal nu al op € 2156. Ik moet nog een paar kleine dingen dan heb ik alles in huis.

4 jaar geleden

Ik heb inmiddels denk ik al bijna 3500-4000 euro uitgeven waarvan we in totaal 2500 hebben teruggekregen van beide ouderstellen. Heb nu wel al de meeste ‘grote’ uitgaven gedaan en heb nergens op prijs gelet, maar alleen op onze wensen. 🙈

4 jaar geleden

Wij hebben bijna heel de babykamer van marktplaats, ik heb nogal een moeilijke smaak dus heb alle meubels aangepast zoals ik dat wil.. Ledikant €15 Commode €30 Kledingkast €25 Kinderwagen, maxicosi en Isofix van mijn schoonouders €1000 De triptrap set van mijn ouders €200 De box konden wij ook van mensen overnemen met boxkleden erbij € 50 En verder alle kleding, verzorgingsspullen flesjes kolf en al het andere hebben wij beetje bij beetje steeds gekocht dus wat daar de prijs ondertussen van is…?🤷🏼‍♀️

4 jaar geleden

Wij zitten nu ongeveer totaal op een 3200 euro. Wat er nog wel bij komt zijn de geboorte kaartjes. De rest is nu redelijk compleet. Daarnaast heb ik ook nog wat dingen gratis gekregen zoals kast, kleding, doeken en kolf apparaat.

4 jaar geleden

Al bijna 3000 euro totaal

4 jaar geleden

Wij zitten denk ik ook wel richting de 3000-3500 euro totaal. Alles nieuw gekocht.

4 jaar geleden

Bij mijn eerste zwangerschap was ik ongeveer 500 kwijt voor de meubels, 600 kinderwagen en maxi cosi (marktplaats), 300? aan kleding, beddengoed, hydrofiele doeken en al dat soort dingen.. en ik denk ook echt wel 200-300 aan zwangerschapskleding. Verder 70 voor een draagdoek en uiteindelijk ook nog wel wat tientjes aan flesjes en een kolf (grootste gedeelte vergoed). En de triptrap! Box, newbornset enzo konden wij lenen. Ik vergeet vast nog wat maar ik gok rond de 2000 euro 😊 Nu wil ik graag een co-sleeper, dus daar komt nog wat bij. Nu krijg ik een meisje dus vind ik het ook leuk wat ander soort kleding te kopen 😜 dus ik denk dat er deze zwangerschap nog eens 500 bovenop komt (ander seizoen zwanger dus wat nieuwe kleinsten gekocht ook)

4 jaar geleden

€220 voor een commode, nieuw. €100 euro aan luiers, tweedehands, en €60 aan overbroekjes. €200 aan kleertjes gok ik. €80 voor een isofix. Er moet nog wel een meerijdplankje komen voor de kinderwagen en een extra fietstoeltje. Tripp trapp hebben we opnieuw van mijn ouders gehad en de rest hebben we nog van ons zoontje.

4 jaar geleden

Wij hebben bijna alles nieuw. We zijn nu wel helemaal compleet. Grootste uitgave waren het kamertje 1000 euro, kinderwagen 1250 euro, maxicosi met draaibare base 500 euro, muurschildering babykamer 350 euro, box 280 euro, raamdecoratie hor + rolgordijn 350 euro, matrasje ledikant en co sleeper 200 euro, alle kleertjes + lakentjes + doeken, etc kostte al met al ook wel ruim 500 euro denk ik. En dan weet ik niet meer precies wat we precies hebben uitgegeven aan accessoires, kolfspul etc. Babynestje van Puckadot heb ik via MP voor 70, kost nieuw ook al 140 euro. En aan zwangerschapskleding heb ik voor mezelf ook al 600 euro uitgegeven om er nog fatsoenlijk en comfortabel bij te lopen. Maar het natuurlijk maar net wat je te besteden hebt, je kan het zo gek maken als je zelf wil. Ik vergeet vast iets 🤣🤫

4 jaar geleden

Ohja en de Tripp Trapp stoel hebben we gekregen, was ook 350 euro met alle accessoires. Kamertje, box en muurschildering hebben we ook gekregen van schoonfamilie. Dat is super fijn, maar zelf hadden we het ook uitgegeven anders..

4 jaar geleden

En de NIPT idd 175 euro, 3D pretecho 105 euro, geslachtsecho 30 euro... God ik wil het niet eens weten hoeveel we al hebben uitgegeven 🤔🥺

4 jaar geleden

Ik denk dat wij op 3500-4000 uitkomen? Incl de dingen die we kado hebben gekregen van ouders. Deze zouden we anders namelijk ook gewoon gekocht hebben. Moet wel eerlijk zeggen dat ik veel kleine dingen nog niet heb, dus die zullen nog wel aantikken

4 jaar geleden

Ongeveer 5000 euro. Totaal niet naar de prijzen gekeken en gekocht wat we mooi vonden. Dit is inclusief verf, gordijnen enz. Zwangerschapskleding, cursussen en nipt. We hebben nu ook alles wel in huis

4 jaar geleden

Je kunt het zelf zo duur maken als je wil. Al vind ik het budget wat het Nibud stelt knap, maar dan is volgens mij vrijwel alles tweedehands. Of je moet het geluk hebben dat je veel in je omgeving kan overnemen. Wij hebben alles nieuw aangeschaft. We hopen in de toekomst meer kinderen te mogen krijgen, die er ook gebruik van kunnen maken. Ik denk wij nu rond de € 6000,- zitten en met de kinderwagen erbij € 7500,-, maar die hebben we uiteindelijk gekregen, nadat we deze al hadden gekocht. Ik heb nog een paar kleine dingen nodig, ik denk dat er nog voor maximaal € 750,- bij komt. Ik ben me er wel van bewust dat het een luxe is dat je niet naar de prijs hoeft te kijken en ik zou dit bedrag ook zeker niet als norm aanhouden 🙈

4 jaar geleden

Voor baby 3 zelf heb ik nauwelijks wat gekocht. Heb wel m’n oudere kids een nieuwe kamer gegeven die slapen nu samen. Nieuwe kast enzo. Voor de baby hebben we zelfs nog wasbare luiers liggen van de 2e. Alleen 2 newborn luiertjes erbij gekocht omdat ik er 2 had weggegeven. Dat is bij elkaar 40 euro. Oh en nieuw pakje van ongeveer 40 euro totaal. Dus baby 3 heeft mij nu 80 euro gekost 😋 (Oh en de nieuwe auto niet meerekenen dan wordt t beetje pijnlijk wat baby 3 kost 😂)

4 jaar geleden

Ik denk dat ik het eigenlijk niet eens wil weten 🤭 Autostoel+isofix €200 Kinderwagen €900 Commode €220 Kledingkast: nog kopen Ledikant €699 Wieg €60 Muurverf,behang,plinten: €200 Radiatorombouw: €150 Tripp trapp nog kopen Mamaroo: €300 Hanglamp: €140 Bad nog kopen Box nog kopen En ik denk dat we aan kleertjes ook al heel veel hebben uitgegeven we hebben ook een airo laten inbouwen omdat het hier in de zomer ruim 45 graden wordt binnen dag kostte ook al €4000 Durf het niet bij elkaar op te tellen maar is wel echt een aardig bedrag

4 jaar geleden

Je kunt het idd zo duur maken als je zelf wil. Bij ons: - kledingkast, commode, ledikant €250 via marktplaats - wieg + dekens/lakens €150 - box + kleed €250 - kinderwagen compleet €750 (incl. Autostoeltje) - draaibaar autostoeltje later bijgekocht €270 - babybadje €35 - draagzak €120 - draagdoek €50 - tripp trapp babyset €60 via mp, babyset en stoel gekregen - Nuna wipper van binnen gekocht - kleding heeel veel gekregen - babynestje, boxmobiel, kruiken, babygym, heel veel speelgoed

4 jaar geleden

Reactie op vmschr

Je kunt het idd zo duur maken als je zelf wil. Bij ons: - kledingkast, co ...
… heel veel speelgoed gekregen