13 Reacties

3 jaar geleden
Ik heb 2 flessen van dr brown. Maak ze na ieder gebruik schoon en bewaar ze op een monddoekje op het aanrecht. Ernaast staat de pot met melkpoeder.
Verder geen handige tips volgens mij.

3 jaar geleden
Na gebruik spoel je de fles om met koud water en zet je hem in de koelkast tegen bacterie groei. Je hoeft hem zeker niet elke keer af te wassen
Elke avond wassen we ze wel af met sop en eens in de week koken we ze uit. Hoeft volgens mij niet meer maar vind het een fijn idee dat ze dan echt goed schoon zijn

3 jaar geleden
Heb 3 flessen btw
Eentje voor in de nacht, die laten we dan gewoon staan en wassen we de avond erna weer
2 voor overdag, dan is er altijd een schone voor als je de deur uit gaat
Ik ben lui dus wil niet vaak afwassen hahah
Na het afwassen leggen/hangen we alles aan een afdruiprekje speciaal voor babyflessen, ideaal!
En berg alles op in een keukenkastje

3 jaar geleden
Wij hebben 3 flessen in gebruik van dr. Brown. We spoelen ze om na gebruik en als ze alle 3 gebruikt zijn wassen we ze af met de hand. We hebben geen vaatwasser. Ik probeer 1 keer per week alles uit te koken, al mislukt dat de laatste tijd. Om ze te laten drogen hebben we een 'cactus'. Van Amazon geloof ik. De bewaardoos voor de voeding is van bol.com. De Philly heb ik van gehoord dat de dosering niet altijd hetzelfde als het schepje wat bij je voeding hoort.

3 jaar geleden
Ik ben nogal spastisch met de flesjes schoonmaken. Ik doe ze 1x per dag in een magnetronsterilisator van dr Browns. Wel moet ik zeggen dat ik het ideaal vind. Ik zet ze erin, magnetron aan en schoon.

3 jaar geleden
Wij hebben meerdere flessen in de roulatie. In de koelkast liggen enkele reserveflessen. De flessen die we gebruiken staan op het aanrecht. Elke ochtend gaan ze in de magnetronsterilisator en na gebruik wassen we ze altijd snel af.
Verder hebben we in de keuken een la met alle bakjes, poedertorens, babyvoeding, slabbetjes, etc.

3 jaar geleden
Reactie op Tyven
Wij hebben meerdere flessen in de roulatie. In de koelkast liggen enkele re ...
Oh kijk.. nog iemand met een magnetronsterilisator 😊 Ik vind het wel ideaal! En fijn dat je weet dat alle bacteriën worden gedood

3 jaar geleden
Thanks voor jullie reacties! Ja het blijft gewoon sowieso een klein beetje gedoe als ik dat zo lees. Maar een la waar je alle spulletjes in opbergt klinkt me als muziek in de oren 😃

3 jaar geleden
Wij hebben 5 flessen van Dr Browns, maar dat is meer voor het gemak.
We koken elke ochtend de spenen uit en zorgen dat alle flessen met (afgekoeld) kokend water gevuld staan + een voedingstoren. Dan hoeven we alleen maar de flessen te warmen in de magnetron, voedingstoren erin gooien en de fles is klaar.
Na het gebruiken van de fles zetten we ze in de vaatwasser en soms wassen we er eentje af met de hand als het qua aantal net niet lekker uit lijkt te komen. In de avond vullen we weer alles en dan staat alles weer klaar voor de nacht en ochtend. De nachtflessen wassen we met de hand af, maar dat zijn er maar één of twee. En ook in de ochtend zorgen we er weer voor dat alles aangevuld is.
We vinden het echt ideaal, want je hebt snel de flessen gemaakt en je hoeft op deze manier niet elke keer alles af te wassen. Maar je hebt dan natuurlijk wel genoeg flessen nodig. De gevulde flessen zetten we overigens (op volgorde van "oud" naar "nieuw" water) op het aanrecht.

2 jaar geleden
Wij hebben voor de gehele dag voldoende flesjes. Spoelen ze na gebruik meteen om en leggen ze in een speciale afwasbak enkel voor haar spulletjes. Einde dag afwassen en in de avent sterilisator (die droogt ze ook, dus ideaal!) en volgende dag zijn ze weer klaar om te gaan! We hebben inderdaad ook een speciale lade met haar spullen en hiervoor plastic bakken vd action om te organiseren.

2 jaar geleden
Wij hebbe 1 fles. Na elke fles spoelen we hem uit met koud water. Elke avond afwassen met afwasmiddel, goed uitspoelen en in de sterilisator 🙈

2 jaar geleden
Reactie op Julibabygirl
Wij hebbe 1 fles. Na elke fles spoelen we hem uit met koud water. Elke avon ...
Ojaa bewaar hem in koelkast. Reserve spenen in een bakje in de kast waar ook de voeding staat enzo haha