102 Reacties

2 jaar geleden

Yep. Hier. Nog nooit. Heel vaak wakker, en helaas heeft het wel effect op zijn humeur als hij heel moe is en verder slapen niet lukt.

2 jaar geleden

Ja, hier. Vanaf 19.00 tot 7.00 meestal 4 of 5x wakker. Ze valt nog aan de borst in slaap.. en zo help ik haar de nacht door. Om 19.00 beginnen we met het bedtijd ritueel en 9 van de 10x slaapt ze pas om 20.00/20.30. Ik krijg haar in slaap, haar vader absoluut niet. Sommige tips heb ik al gebruikt, veel ook niet... Ik denk/dacht: het komt vanzelf wel goed. En die hoop heb ik nog steeds... Maar ik wordt soms wel wanhopig. Ben sowieso stinkend jaloers op mensen die zeggen dat hun kind zelfstandig in slaap valt.

2 jaar geleden

Ja, mijn zoontje gaat tussen 19-20 uur naar bed. Hij is over naar een dutje in de middag. Hij wordt meestal tussen 22-23 uur weer wakker. Soms slaapt ie nog een uurtje in zijn bed of ik verhuisd hem naar ons bed. Daarna wordt hij een paar keren wakker om te drinken maar daarna slaapt ie verder tot 6:30 uur

2 jaar geleden

Ja same hier hoor. Er zitten sinds 2 maanden wat betere periodes tussen. En dat betekent dat hij na 23.00 maar 1 x wakker wordt. Maar vaak voor 23.00 nog wel een keer wakker, en dan na 23.00, soms 2 en soms wel 4 x wakker. Het gaat bij ons nu wel echt beter dan ooit. De avonden waren een stuk chaotischer. Ik heb zelf ook fases gehad met hoop en fases gehad met veel wanhoop haha. Het suffe is dat we er inmiddels een soort van ritme in hebben gevonden. Is het ideaal? Nee. Maar het gaat vast EEN KEER over. Maar ja, wij twijfelen wel eens aan onze eigen kundigheid eerlijk gezegd. 😂

2 jaar geleden

Hier ook een dochter die nog geen enkele nacht volledig heeft doorgeslapen (en wij dus ook niet). Hoogtepunt is 1 keer in de nacht wakker (en dat was op 1 hand te tellen), maar meestal is ze zo’n 2 of 3 x wakker (wil dan ook de borst wel en slaapt vanaf dan ook bij ons in bed verder) vanaf naar bed gaan (ergens tussen 19:00 en 20:00) en opstaan (ergens tussen 05:30 🥲 en 07:00). Ze valt niet zelfstandig in slaap maar heeft ons nodig om even te wiegen. We merken er wel vooruitgang in, heeft steeds wat minder nodig. En af en toe weer een dipje natuurlijk bij ziek zijn/sprongetje/andere veranderingen. We hebben er in ieder geval vertrouwen in dat het wel goed gaat komen. Ook al verlangen we beiden naar echt weer door kunnen slapen.

2 jaar geleden

Wat een reacties al! Doet me ergens wel goed om te lezen dat er meer mensen mee zitten. Ik snap de twijfel aan je eigen capaciteiten soms ook wel. Je ziet zoveel kids doorslapen. Ook mensen die ruim na ons een kind hebben gekregen hebben al lang weer normale nachten en de avond voor zichzelf. Maar goed, gedeelde leed is wellicht halve leed, maar zou toch mooi zijn als er een keer een goede nacht tussen zit. Wij hebben ook precies 1 goede nacht gehad waarin hij maar 1 keer wakker was. Kan het nog dromen, was begin december en we dachten toen 'yes!!!! We gaan EINDELIJK doorslapen'. Little did we know.

2 jaar geleden

Hier ook hoor, 3-5x pn is mij ook niet gek. Mijn vriend heeft er niet veel last van, ons meisje slaapt tussen ons in en 99% van de tijd krijg ik haar weer met de borst in slaap. Soms duurt het 30 min, maar gelukkig maar af en toe.

2 jaar geleden

Yes, hier ook.. en eerlijk, ben echt op! Tussen 19u en 06.30/07.00u is ze echt zeker 10 keer wakker. Voor dat ik naar bed ga is ze meestal al 3 keer wakker geweest. Rond 00.00 en rond 04.00 is ze meestal super onrustig voor een lange tijd. Slaapt wel half maar kan ook haar draai niet vinden, wil constant aan de borst dus ik slaap dan niet. Ze gaat zitten, jammeren, dan hapt ze weer aan, gaat toch anders liggen, laat weer los, hapt weer aan, gaat weer zitten, wordt boos.. en zo zijn we meestal weer 2u verder. Slaapt een uur en dan beginnen we weer van voor af aan. Ik doe het alleen want ik ben de enige met de borst, maar ik heb besloten een deze weken te stoppen met borstvoeding. Ik ben haar levende tut en ik trek het niet meer. Heb nog een zoontje en ben zwanger van de 3e. Het is genoeg. Dan kan mijn man het ook eens overnemen als ze zo onrustig blijft. Soms denk ik dat ze ook wakker wordt omdat ze de borst gewend is. Misschien scheelt het ook als ze dat is "afgeleerd". Ik ben er in ieder geval echt klaar mee nu.

2 jaar geleden

Reactie op Mom2be-27

Yes, hier ook.. en eerlijk, ben echt op! Tussen 19u en 06.30/07.00u is ze e ...
Dat is wel heel extreem hey! Die kleine van ons krijgt geen borsvoeding meer. Wilde er niks meer van weten van het 1 op andere moment. En toen hielden de nachtvoedingen eigenlijk ook direct op. Dus hopelijk gebeurt bij jou hetzelfde. Sterkte! Kan me voorstellen dat je helemaal kapot bent.

2 jaar geleden

Reactie op xVaderx

Dat is wel heel extreem hey! Die kleine van ons krijgt geen borsvoeding mee ...
Hoe gek ook, ik zou willen dat ze er zelf klaar mee was en de borst zou weigeren haha. Ik lees op forums vaak moeders die het heerlijk vinden.. ik vond het afgelopen jaar echt niet leuk wat borstvoeding betreft dan (voor de rest is ze echt een super lief en vrolijk kindje, ook heel makkelijk overdag), maar wilde per se een jaar borstvoeding geven. Nu ik zwanger ben van de 3e, weet ik eigenlijk niet hoe ik het ga aanpakken met het geven van borstvoeding. Ik heb bij mijn 1e alles gekolfd en dat vond ik toen ook heel pittig, maar lang niet zo pittig als live borstvoeding geven en als enige alles kunnen oppakken vanwege de borst. Mijn dochter ziet mij echt als haar tut, of er nou wel of geen melk komt, dat boeit haar niet zo meer. Maar zonder de borst is het dra-ma. Heb laatst geprobeerd om mijn borst niet te geven, dan wordt ze echt mega boos. Heb nu tegen mijn man gezegd dat hij het binnenkort in het weekend mag gaan proberen, want ze weet dat hij geen borst heeft. Als ze mij ziet, dat is te moeilijk voor haar. Ik ben haar tut, dus ik hou als t ware de tut voor haar neus maar zeg wel: je mag niet tutten. Dat werkt niet. Ik zou het niet erg vinden als ze 's nachts nog 1 of 2 keer drinkt, maar ik ben er echt de hele nacht mee bezig, slaap echt zo absurd weinig. Dat moet echt afgelopen zijn. We laten haar overigens niet alleen in een kamertje huilen oid, mijn man blijft gewoon bij haar en zal haar troosten en met haar rond lopen etc, maar leuk gaat ze het niet vinden. Echt lastig, en zeker omdat ik het afgelopen jaar alle nachten alleen heb gedaan. Ik heb nog geen enkele nacht langer dan 2 uur aan een stuk geslapen. Eigenlijk bizar ook, als ik het zelf zo typ 😋 maar wel zoals het is. Dus je bent zeker niet alleen! Als je vannacht wakker wordt, dan ben ik vast en zeker ook wakker haha.

2 jaar geleden

Ooja ik herken dit! Onze dochter kwam ook nog iedere nacht 2 a 3x. Dan probeerden we haar te troosten in haar eigen bedje. Soms ging dat vlot, even speentje geven bijv, maar soms ook dat we uren bezig waren. Maar... sinds een week slaapt ze de hele nacht ineens door. Ik begrijp er nog steeds niets van, maar ben zo zo zo blij hiermee. Hoop echt dat ze dit vasthoud en dat dit voor jullie ook zeer binnenkort geldt, om eindelijk weer eens te doorslapen!!

2 jaar geleden

Hier word.hij sinds 2 weken nog maar 2 keer wakker. Maar nu slaapt hij amper overdag 😒 er is altijd wel iets 🤣

2 jaar geleden

Ja hoor, nog nooit doorgeslapen. 1x geslapen tot 4 uur. 2x tot half 3. Dat is het. Ze wordt eigenlijk altijd tussen 22 en 23 wakker. En dan in de nacht nog tussen de 2 en 3 keet.

2 jaar geleden

🤚 hier ook nog nooit. Krijgt ook nog steeds borstvoeding omdat ik bang ben dat ik anders helemaal niet meer slaap omdat het meestal de snelste en enige manier is dat hij weer in slaap valt... vraag me ook af wanneer het nou eindelijk beter wordt...

2 jaar geleden

Hier ook nog nooit hoor. Toen ze een maand of 12 was heeft ze een aantal keer 10 uur achter elkaar doorgepakt, maar van een maand of 3 tot 11 is ze eigenlijk altijd zo om de 2 uur wakker geweest. Of vaker 😬 De laatste 2 maanden gaat het wat beter, maar ze wordt sowieso nog 2x per nacht wakker.

2 jaar geleden

Hier ook nog nooit hoor. Toen ze een maand of 12 was heeft ze een aantal ke ...
Maand of 2* oops

2 jaar geleden

Ze heeft het eerste jaar niet doorgeslapen. Dit deed ze pas toen ik stopte met borstvoeding geven.

2 jaar geleden

Reactie op Madeliefs

Ze heeft het eerste jaar niet doorgeslapen. Dit deed ze pas toen ik stopte ...
Hoe ging dat stoppen? Ik ben namelijk bang dat het resulteert in nog slechtere nachten aangezien we nu samen slapen en het alleen een kwestie is van aanleggen en verder slapen...

2 jaar geleden

Hier een zoon van 17 juni en ook nog nooit echt doorgeslapen. Heeft 11 maanden op mij geslapen elk slaapje met de borst altijd voor het "grijpen" nu overdag en begin van de avond in z'n eigen bedje op z'n eigen kamer, maar vaak na 2 a 3 uur slaap is hij weer wakker, help ik hem in slaap en ga ik zelf ook naar bed en als hij dan halverwege de nacht wakker word neem k hem nee naar mijn bed en slapen we met open bar verder, en is t 06:00/06:30 wakker Heel soms al om half 5 maar dan is hij de borst kwijt.

2 jaar geleden

Hier hetzelfde. Dochter is 13 maanden. Gaat rond 19:00 naar bed en is zeker wel minstens 5-10x wakker tot aan de volgende ochtend. Waarvan meestal 2-3 keer drinken (borstvoeding). Helaas ook nog regelmatig flinke krampjes in de nacht waardoor ze flink moet huilen en troosten soms wel bijna een uur duurt. Dat is best pittig soms.