11 Reacties
3 jaar geleden
Hier ook een zij slaper. Bij ons slaapt ze veel in een voedingskussen met een hoes erover. Zo ligt ze schuin/in een kuil en kan ze niet makkelijk draaien. Zo heeft kraamzorg ons het zelfs aangeleerd aangezien op haar rug slapen niet echt een optie is. Voor in de wieg heb ik een zij slaap kussen gekocht (bij veel winkels te bestellen, ook gewoon bij bol.com bv). Dat werkt hier ook erg goed en ze kunnen dan niet doorrollen naar hun buik.
3 jaar geleden
Je kan altijd een kruik gevuld met koud water oid voor het buikje neerleggen zodat hij niet doorrolt. Tips tegen krampjes heb ik niet🙈
3 jaar geleden
Reactie op Momatthezoo
Hier ook een zij slaper. Bij ons slaapt ze veel in een voedingskussen met e ...
3 jaar geleden
Reactie op Lisaa1993
Bedoel je dit?
https://www.bol.com/nl/nl/p/carepillows-zijslaap-kussen-baby ...
Ik heb ook een zijslaper! En heb dit kussen. Werkt prima. Ik gebruik dit kussen in haar wieg voor de nachten. Na de voedingen wissel ik van kant zodat ze niet altijd op dezelfde zij ligt.
3 jaar geleden
Reactie op Lisaa1993
Bedoel je dit?
https://www.bol.com/nl/nl/p/carepillows-zijslaap-kussen-baby ...
Zo'n ding inderdaad! Ik heb er een van doomoo, was iets goedkoper maar zelfde idee! Werkt echt prima hier. Wissel inderdaad de zijkanten af ivm voorkeurspositie etc
3 jaar geleden
Ik gebruik ook de zijslaper van domoo. Zo kan hij niet doorrollen. ‘S nachts slaapt hij wel op zijn rug en maakt hij er ook geen probleem van 🤷♀️
Voor de darmkrampjes gebruik ik mama natura coli. Helpt heel goed. We gaan ook naar de osteopaat waardoor ik bijna geen druppels meer moet geven.
3 jaar geleden
Onze kraamhulp en verloskundige adviseerde juist om om het kindje op de zij te laten slapen: ieder slaapje op de andere zij. Hiermee voorkom je de voorkeurshouding en krijgt je kindje geen plat achterhoofd van het liggen. Vooral de eerste weken rolt de kleine niet om en doet ze dit wel dan rolt onze dochter juist op haar rug. Omdat ze nu sterker wordt heb ik een twee opgerolde handdoeken (rol gelijke grootte als haar lichaam) tegen haar buik en rug liggen, zodat ze niet rollen kan.
Mocht je kindje al een voorkeurshouding hebben, dan is een zijslaper wel een aanrader, maar de handdoeken hebben hetzelfde effect.
3 jaar geleden
Reactie op Elinadijkstra
Onze kraamhulp en verloskundige adviseerde juist om om het kindje op de zij ...
Hier doen we hetzelfde. Merk ook dat mijn dochter veel beter slaapt op haar zij vanwege krampjes.
Vond het in het begin ook wel spannend.