14 Reacties

3 maanden geleden

Wij hebben het potje in de woonkamer staan. Zij gaat zelf als ze moet plassen en roept als ze klaar is. Buiten geeft ze het wel aan en zoeken we een wc. Missch kan je hem zeggen dat hij mama moet vertellen als hij wil plassen. Of ook het potje zichtbaar ergens zetten als je dat nog niet had geprobeerd?

3 maanden geleden

Reactie op Aye

Wij hebben het potje in de woonkamer staan. Zij gaat zelf als ze moet plass ...
Ja doen wij inderdaad.

3 maanden geleden

Bij onze zoon ging het zindelijk worden pas echt goed toen we hem niet meer vroegen of hij moest plassen. Dat lieten we echt aan hem over. Ze moeten namelijk leren voelen wanneer hun blaas vol zit. En dan begrijpen dat ze naar de wc moeten. Hij is nu een maand of 8 zindelijk en heel af en toe een klein ongelukje. We helpen hem wel af en toe herinneren dat hij naar de wc moet als hij moet plassen. Hij gaat nu gewoon helemaal zelf, bij plassen heeft hij ook geen hulp meer nodig. De ene dag gaat hij vaker dan de andere, geen idee hoe vaak precies.

3 maanden geleden

Hier zijn we al best lang bezig met zindelijk. Leek wel goed te gaan maar als we hem niet herinneren of soms zelfs verplichten om naar de wc te gaan gaat t wel vaak fout. S nachts is hij 99% van de keren helemaal droog en gaat s ochtends netjes plassen. Maar als hij aan t spelen is gaat hij niet uit zich zelf. We hebben echt al zo veel geprobeerd , belonen met stickers en kados etc maar lijkt niet te werken. Hij vind spelen interessanter en vind zijn broek plassen blijkbaar niet erg. Heel irritant vind ik maar we zetten het wel door.. Anders zijn we terug bij af denk ik.. lastig

3 maanden geleden

Die van mij geeft het ook niet aan. Ben al anderhalf jaar bezig met zindelijkheidstraining. Hij gaat wel 's ochtends als hij uit bed komt (rond 6.00 uur meestal wakker) maar ik vind het heel lastig om in te schatten wanneer hij moet. Met onderbroek heeft hij meer dan 10 ongelukjes per dag. Ook poepen weigert hij op de wc of potje te doen. Hij houdt het op de wc gerust een half uur op om pas te poepen als hij z'n broek weer aan heeft. Hij geeft ook geen aanwijzingen als hij moet, niet wiebelen of in een hoekje zitten. Hij laat het gewoon lopen.

3 weken geleden

Reactie op 1987Femke

Die van mij geeft het ook niet aan. Ben al anderhalf jaar bezig met zindeli ...
Same here en ook al zo lang bezig. Van alles geprobeerd. Wat bij ons wel zo is naakt gaat hij wel naar de wc maar zodra hij een onderbroek aan heeft gaat het mis. We zijn nu ene beetje radeloos

3 weken geleden

Hier ook veel moeite met zindelijk worden. Plassen gaat perfect, maar poepen heeft ze hele grote angst voor. Zodanig dat ze het een week ophoudt, en vrijdag en zaterdag ontploft het letterlijk. Ze heeft dan ook een luier aan, want ze weigert naar de wc toe te gaan om te poepen. Macrogol hebben we al, omdat ze helemaal verstopt raakt door het lange ophouden. Hier gaan we naar een bekkenfysio binnenkort om te kijken of we de angst kunnen doorbreken..

2 weken geleden

Reactie op BabyJuni22Zomer

Hier ook veel moeite met zindelijk worden. Plassen gaat perfect, maar poepe ...
Ik ken iemand die ook met haar kind naar fysio geweest is ivm poep angst. Ze zijn 2 x geweest en hij kon al op het potje poepen en inmiddels ook op de wc!😊🤩

2 weken geleden

Een kind wordt pas zindelijk als hij of zij eraan toe is… wij hebben het met ons zoontje geprobeerd toen hij bijna 3 werd.. hij bleef ongelukjes houden, hoevaak we hem ook op het potje zette.. Wij zijn einde van de dag al gestopt, hij bleef broek plassen.. was er gewoon nog niet aan toe.. Luier weer omgedaan en volledig losgelaten.. Een maand later weer geprobeerd en nu ging het wel goed.. hij is inmiddels al 4 maanden zindelijk en hij is ook echt super goed zindelijk, zonder ongelukjes.. Soms willen we het zelf heel graag maar is het kind er niet aantoe… gaat het niet goed, gewoon loslaten en maand later weer proberen😊

2 weken geleden

Reactie op Liset1986

Ik ken iemand die ook met haar kind naar fysio geweest is ivm poep angst. Z ...
Ja we hebben nu een afspraak toevallig! Om te kijken of we zien waar haar angst vandaan komt. Ben heel benieuwd😊

2 weken geleden

Ja we hebben nu een afspraak toevallig! Om te kijken of we zien waar haar a ...
Toen me vriendin er met haar zoontje heen ging dacht ik in eerste instantie het zal wel.. en gewoon BAM na twee keer langsgaan was het probleem over! Hopelijk werkt het bij jullie net zo goed!

2 weken geleden

Reactie op Liset1986

Toen me vriendin er met haar zoontje heen ging dacht ik in eerste instantie ...
Klinkt hoopvol! Hopelijk gaat het bij ons ook zo 🤞🏻

2 weken geleden

Klinkt hoopvol! Hopelijk gaat het bij ons ook zo 🤞🏻
🤞🏻🤞🏻🤞🏻