12 Reacties

2 weken geleden

Oh nog een optie de we geprobeerd hebben laatste tijd is: Eerst onderbroek aan en dan der luier eroverheen zodat ze gaat voelen dat ze nat is/wordt. Werkt ook niet, ze blijft gewoon doorspelen/eten etc. Het boeit der gewoon niet dat ze nat is. Oefenbroekjes ook al geprobeerd, werkte ook niet.

2 weken geleden

Mijn zoon was zindelijk 1 week na z'n tweede verjaardag, overdag dan. In mei vorig jaar, werd bij ons de derde geboren. Hij was op 3 weken na nog 2. Hij begon ook weer met ongelukjes. Zowel thuis als op de psz. Maar was hier binnen 2 maanden ook weer vanaf. Ik heb dus geen tips hoe je ervanaf komt. Wel herkenning dat het dus vaker voorkomt

2 weken geleden

Ik herken je verhaal. Ongeveer hetzelfde zoals het bij ons ging. We hebben een paar maanden ook een pauze gehad. Beloningssysteem, cadeautjes, stickers niks werkte meer. Ook het dwingen en boos worden werkte alleen maar averechts. Ik kon echt mn geduld niet meer onder controle houden. We hebben in de kerstvakantie het weer opgepakt. De beloning was deze keer een snoepje en bij een volle stickerkaart een lolly. Ik wou absoluut niet belonen met eten, maar dit was echt ons laatste redmiddel. Inmiddels zijn we 4 weken verder en het gaat redelijk. Ik hoop dat de huisarts iets voor je kan betekenen.

vorige week

Reactie op Daisy93v

Oh nog een optie de we geprobeerd hebben laatste tijd is: Eerst onderbroek ...
Hier ook heeel lang over de zindelijkheid gegaan! Nu sinds 1,5 week gaat het echt goed. Eerder boeide het hem ook echt niet of de broek nu droog of nat was. Zo frustrerend snap het helemaal. Of het nu gaat lukken ... durf ik niet te zeggen. Maar ineens gaat t goed. Hopelijk zet hij het door💪 Dus enige tip wat ik heb. Luier uit laten overdag en doorzetten. En veel schone onderbroeken overal hebben

vorige week

Misschien nog iets heel anders, maar wat als je het even helemaal los laat tot aan het onderzoek? Dus luier aan en niet over beginnen, geen wekkers enz? Om even de spanning eraf te krijgen bij alle partijen?

vorige week

Ah jee wat ontzettend vervelend!!! Bij ons gong de zindelijkheid soepel dus ik kan me echt niet voorstellen hoeeeeeee veel energie en frustratie dit jullie moet kosten! Wat pittig!! Wij hebben hier deze frustratie rondom eten dus daar vergelijk ik het dan maar even mee ;) Als ik je verhaal lees zou ik alleen toch proberen op de positieve manier blijven, echt geen druk en geen drama van maken. Gewoon rustig samen plas opruimen en geen big deal van maken. Samen wasjes draaien en ophangen. Veel boekjes lezen over plassen, continue de afspeellijsten op spotify met die irritante plas liedjes en het vooral echt leuk houden. Ik zou zelf echt geen straf geven om dit onderwerp. Wat als er toch uit medisch onderzoek blijkt dat er wel iets is bv? Dat is dan wel echt sneu… Succes voor jullie!!

vorige week

Ohja en als toevoeging nog; wij gebruikten de zinnen van de zindelijkheidstraining: “jij zegt het wanneer je moet plassen he” en wat ik hier wel echt helpend aan vond is dat de verantwoordelijkheid bij het kind komt te liggen! Tegendraadse kinderen willen vaak meeer verantwoordelijkheid toch?!

vorige week

Mijn tip: het een maand helemaal loslaten. Gewoon in de luier en het er niet meer over hebben en dan nog is proberen. Dat heeft bij ons wonderen gedaan. Bij ons heeft ze het zelf weer opgepakt en ging het toen die keer meteen goed. We hadden een vergelijkbaar verhaal.

vorige week

Reactie op Annettee10-06

Hier ook heeel lang over de zindelijkheid gegaan! Nu sinds 1,5 week gaat he ...
Hoop ook dat het doorzet bij hem!!! 💪

vorige week

Reactie op Jeanine93

Misschien nog iets heel anders, maar wat als je het even helemaal los laat ...
Hebben we ook al geprobeerd, even een volledige reset. Geen focus meer op plassen, gewoon luier aan en laten gaan. En dan een maand later weer voorzichtig aan beginnen. Wat ik nu doe is geen wekkers, gewoon bij de momenten voor het eten, voordat we de deur uit gaan, als we thuis komen en voordat we naar bed gaan. Dan gaan we naar de wc om te plassen en even de luier te checken. Dus er zit bijna geen druk (meer) op. Ze heeft gister van haar tante (ze is juf op de basisschool) gehoord dat ze niet eerder naar school mag als ze nog een luier draagt en in der broek plast. Dus voor haar meer bevestiging ofzo? Ze hield/houd het opzich nu al 3 dagen dat der luier redelijk droog is. Maarja dan nog moeten wij wel zeggen dat ze even maar de wc moet.

vorige week

Reactie op anoniem8516

Ah jee wat ontzettend vervelend!!! Bij ons gong de zindelijkheid soepel dus ...
Ja dat gevoel heb ik dus ook uitgelegd bij de huisarts dat ik me schuldig voel als er wel iets medisch aan de hand is. Dus straffen doe ik sowieso al heel lang niet meer.

vorige week

Reactie op sonja136

Mijn tip: het een maand helemaal loslaten. Gewoon in de luier en het er nie ...
Hebben we ook al meerdere keren gedaan 😅🫠 We zijn al meer dan 1.5 jaar echt actief bezig en daarvoor ook al heel rustig met het potje in de woonkamer spelenderwijs (dus geen druk). Dus al met al zijn we eigenlijk al 2 jaar bezig, ik ben er gewoon echt klaar mee. En voor haar is het zo verwarrend elke keer stoppen en dan weer ineens beginnen. Ze raakt daar helemaal van in de war. Zoals in me vorige bericht, we doen het nu echt op vaste moment van de dag naar de wc, zonder al teveel druk zodat ze wel gaat en geen spanning ervan ervaart. Ze weet dat als ze der luier droog houdt en ze plast op de wc dan krijgt ze meteen een knuffel van me, die zit er goed ingebakerd. Maarja verder 😅🫠