26 Reacties
4 jaar geleden
Ik zou doen wat voor jou goed voelt. Denk dat mensen er respect voor moeten hebben ongeacht je keuze maar dat is mijn mening. Ik heb wel gelezen dat je baby door het harde geluid al gehoorschade zou kunnen oplopen..
4 jaar geleden
Ik zou niet gaan.
Mocht er iets gebeuren daar dan sta je er mooi tussen
4 jaar geleden
Ik zou echt niet gaan. Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap een buitenlandse bruiloft afgezegd, omdat de muziek daar altijd abnormaal hard staat en ik dat mijn baby niet wilde aan doen (was overigens niet iemand die heel dichtbij stond die ging trouwen). Nee joh, de baby is vol op in ontwikkeling en kan idd gehoorschade oplopen in de buik bij extreem harde muziek. Ik denk dat de baby constant zou schrikken van al die harde geluiden. Ik zou persoonlijk overslaan en volgend jaar weer gaan als ik niet zwanger ben. Het zou geen eens een twijfel zijn voor mij. Ik zou me ook niet prettig voelen met een dikke buik tussen de uitgaande menigte. Maar nogmaals, dat is persoonlijk! Er is geen goed of fout in deze.
4 jaar geleden
Ik ben tijdens mijn eerste zwangerschap met ongeveer 18 weken carnaval gaan vieren. Dat is hier dus echt groots. Op de vrijdagavond altijd met de collega's en afdelingen van t ziekenhuis op stap in de kroegen en de zaterdag de hele dag buiten op een plein met 25.000 mensen.
Ik moet zeggen dat ik continu bang ben geweest dat mensen me in mijn buik zouden stompen (perongeluk) ofzo.
Dit jaar mogen we eindelijk weer, nu 23 weken zwanger, maar ik ga niet.
Kan niet relaxed feest vieren.
Als jij je er nu al niet prettig bij voelt zou ik inderdaad zeker niet gaan..
Daarnaast is de eerder genoemde gehoorschade natuurlijk ook nog een risico
4 jaar geleden
Dankjewel voor jullie reacties! Op internet word het inderdaad ook afgeraden om te gaan..
Ik ga het proberen bespreekbaar te maken.. Ookal zal ik dan wel een wappie zijn😕
4 jaar geleden
Wij gaan ook erg graag naar festivals toe, wanneer deze weer starten ben ik of hoogzwanger of net bevallen. Ik sla dus weer een jaar over. Balen, maar het is even niet anders. Wel vervelend dat je zulke reacties krijgt trouwens….succes met het maken van je keuze, doe wat goed voelt voor jou!!
4 jaar geleden
Denk aan de enoooorme rijen bij de vrouwentoiletten en veel moeten plassen. 😂 Dat zou mijn grootste obstakel zijn. En de vraag of je makkelijk een waterflesje kunt bijvullen (en als dit op het terrein mag).
Persoonlijk zou ik het niet willen. Dan sta je ergens en moet je door de massamenigte heen om te plassen of omdat je hoofdpijn krijgt. Aan de andere kant, kan het ook goed uitpakken? Ik heb er geen ervaring mee, dus het is een hersenspinsel.
4 jaar geleden
Ik zou t persoonlijk niet doen in zo een mensenmassa waar continu ( perongeluk)mensen tegen je buik op kunnen botsen. En elke keer weer in die rij voor t toilet 😨( ik zou bang zijn dat ik t net niet haal en in me broek pis😅🙈). En als er iets gebeurd ben je niet even snel weg met je bolle buik... waggel waggel🐧
..😅Daarnaast is de keiharde muziek niet goed voor je ongeboren kindje (was ook al eerder aangegeven) En persoonlijk kon ik met 32 wk niet meer zolang staan /lopen door mijn zware buik ik waggelde meer als een pinguïn 🐧mijn laatste ( 2de zwangerschap) 🙈dus dat zou voor mij al niks zijn.
Laat die mensen die jou een aansteller/pret bederver vinden is een 5kilo zak aardappels op hun buik hangen en een hele dag meesleuren kijken hoe comfortabel dat is. 😅🙈
Vraag me dan af of ze zelf met hun hoogzwangere buik naar een festival zouden gaan?
4 jaar geleden
Ik ben toen ik zwanger was van de eerste wel carnaval gaan vieren (den bosch)met 22 weken zwangerschap. Hield dat toen goed vol een aantal dagen. Maar 22 of 29 weken is natuurlijk best flink verschil. Ik ben blij dat in toen gegaan ben, mensen hielden goed rekening met me en er was toen natuurlijk nog geen corona! Het is buiten dus ik denk dat ik het op dat punt wel aan zou durven, maar 29 weken zwanger hele dag staan in een omgeving die niet zo meelevend zijn 🙄
Vind de reacties niet zo aardig en meelevend, en vooral nu met corona denk ik dat iedereen het helemaal zou snappen.
Je moet doen waar jij je goed bij voelt! Zegt jou gevoel nee dan ook niet doen.
4 jaar geleden
Ik had hetzelfde. Ik zou dan tegen die tijd wel al 36 weken zijn, maar nu hetzelfde met carnaval dan ben ik 23 weken. Ik heb hier samen met mijn partner over gepraat en samen hebben we besloten niet te gaan. Met carnaval gaan we een weekend weg en ik heb een Refund gekregen voor de kaartjes van het festival, toen ik uitleg gaf waarom we niet gaan.
Sommige mannelijke vrienden vinden het raar dat mijn partner ook niet gaat. Gelukkig kiest mijn partner voor mij en gaan we volgend jaar gewoon weer :) en jammer wat anderen ervan denken, maar dat zal mij een zorg zijn! Vooral voor jezelf en de kleine kiezen!
4 jaar geleden
Ik zit met hetzelfde dilemma maar dan na de bevalling.. ik heb kaartjes voor Tomorrowland, 1 maand na de uitgerekende datum. Kaartjes die al gekocht waren in 2020 toen het festival geannuleerd was.
Het is mn eerste dus weet echt niet of ik daartegen fysiek in staat ga zijn om te gaan en ook niet of ik emotioneel in staat ga zijn om ons kleintje achter te laten gedurende zoveel uren 🙈
4 jaar geleden
Ligt denk ik ook aan het festival. Hier hebben we ook kaarten voor 2 festivals maar daar kan je ook verder van het geluid/podium gaan staan dus kijken gewoon hoe ik me op dat moment voel en anders kan mijn partner iemand anders meenemen.
Dus zou ook kijken wat voor een festival het is en wat de mogelijkheden zijn.
4 jaar geleden
Reactie op MRJF
Poeh ik zou het niet doen. Harde muziek is ook als je baby nog in he buik z ...
Vooral dit! De onderzoeken laten wisselende resultaten zien, maar ik heb van één onderzoek gelezen waar werd gemeten dat babies in de buik stress hadden tijdens festivals vanwege het harde geluid, in zo een mate dat veel deelnemende moeders eerder uit het onderzoek stapte.
4 jaar geleden
Ik zou ook niet gaan; rijen voor de wc's, dronken mensen die tegen je aan kunnen komen /heel veel drukte/ veel lawaai voor ook je kindje. Ik heb nog kaartjes voor een festival een aantal weekjes na de bevalling. Ik ga ook niet. De hele dag weg van zo'n klein hummeltje en dan geef je nog borstvoeding. Wellicht denk ik alleen maar:" wat doe ik hier?" Lekker volgend jaar weer en nu heerlijk genieten van zwanger zijn/de baby🥰