34 Reacties

4 jaar geleden

Een soort escape room maken met opdrachtjes waarbij de uitkomst een zin creëert (zoals de juf krijgt een baby). Maar is afhankelijk van de leeftijd van de kids.

4 jaar geleden

Ow ik ben ook nog op zoek naar inspiratie inderdaad. Ik ben kleuterjuf 😊 aan welke groep geef jij les?

4 jaar geleden

Jaaaa ik ben ook wel benieuwd! Ik sta voor een groep 7 en pas pril zwanger hoor (7 en een halve week) maar ben alleenstaand moeder....wil dit wel graag uitgebreid uitleggen🙈

4 jaar geleden

Een rebus?

4 jaar geleden

Kruiswoordpuzzel

4 jaar geleden

Ik heb vorig schooljaar roze en blauwe chocoladebeertjes gekocht.. En toen heb ik mini cadeauzakjes besteld en in elk zakje zo'n chocolaatje gedaan. Ik heb het uitgedeeld en gezegd dat ze niet aan het zakje mochten komen tot iedereen had. Daarna mochten ze het tegelijk uitpakken. De reacties waren heel erg leuk.. Ik had groep 6 trouwens

4 jaar geleden

Reactie op Tes90

Ow ik ben ook nog op zoek naar inspiratie inderdaad. Ik ben kleuterjuf 😊 a ...
Leuk! Ik geef les aan groep 4 ☺️ Dus ze kunnen al wel een puzzel/rebus oplossen oid

4 jaar geleden

Reactie op Lisanne2203

Ik heb vorig schooljaar roze en blauwe chocoladebeertjes gekocht.. En toen ...
Dat is ook erg leuk!

4 jaar geleden

Reactie op Juni22

Leuk! Ik geef les aan groep 4 ☺️ Dus ze kunnen al wel een puzzel/rebus oplo ...
Ja dacht aan een rebus klassikaal op t bord. En als je goed kan tekenen dan zelf doen. Had vroeger een juf in groep 3 en zij tekende zo goed dat hield echt de aandacht vast😊.

4 jaar geleden

Ik geef les op een middelbare school, maar een escape room of pub quiz voor m’n mentor groep is ook wel een leuk idee

4 jaar geleden

Ik ben ook juf en heb een escape room gedaan (vierde m’n verjaardag) waarbij ze bij elke goede opdracht een lollystokje kregen met letters erop. Als ze die goed naast elkaar legden kwam eruit: welk leuk nieuwtje zou de juf jullie willen vertellen? Het antwoord daarop was de code om uit hun ruimte te mogen komen. Alle groepjes hadden het gelijk goed! Ik heb groep 8 en ze hadden het dus al in de gaten. ‘We zijn niet gek hoor juf, u bent vaak misselijk, u zit steeds tussendoor te eten en u geeft meer zittend les…’ haha.

4 jaar geleden

Ooh, ik wil ook ideeën. Ik sta voor groep 3 🤗🤗 dus ik lees even mee.

4 jaar geleden

Ik ben docent in het voortgezet onderwijs en wil het mijn mentorklas (brugklas) morgen gaan vertellen. Ik 'klaag' altijd dat ze zo luidruchtig zijn en dat dit een heel lang schooljaar gaat worden. Dus ik denk dat ik ga zeggen dat ik de ideale manier heb gevonden om eerder van ze af te zijn 😉 eens kijken of ze het dan doorhebben. En ga nog wat lekkers voor ze meenemen 😁

4 jaar geleden

Een lekkere traktatie misschien? Een koekje in de vorm van een baby’tje 🥰

4 jaar geleden

Met hoeveel weken hebben jullie het verteld?

4 jaar geleden

Leuk, ik lees mee! Ben ook op zoek naar ideeën voor mijn groep 7/8. Dacht zelf misschien een extra cadeautje toevoegen met sinterklaas (een rompertje met de logo van de school o.i.d.)

4 jaar geleden

Reactie op littlerainbow

Met hoeveel weken hebben jullie het verteld?
Ik zit ook nog te twijfelen over met hoeveel weken. Ik merk wel dat ik het graag in de klas wil vertellen. Ook omdat ik me niet lekker voel en dan kan ik een rede erbij geven 😅😅

4 jaar geleden

Hebben jullie het al verteld? Ik ga deze week pas weer beginnen met werken, ik ben 3 weken ziek geweest door de zwangerschap. Nu wilde ik het eigenlijk de vrijdag voor de kerstvakantie vertellen, maar tja, zoals het er nu naar uit ziet gaan de scholen dicht. Wij hebben vrijdag een kerstlunch met de school. Ik sta vrijdag ook voor de kleuters en niet voor groep 3, maar misschien is het leuk om ze er beide, dan groep 4 misschien ook, bij te betrekken. Wij werken unit breed, dus wat dat betreft geen probleem. Aah ik weet niet wat ik moet doen 🤣🤣 wat hebben jullie gedaan?

4 jaar geleden

Ik heb het met de Sinterklaasviering verteld dmv een extra cadeau toe te voegen. Had er beschuit met muisjes in en van die snoepspeentjes. (Had er ook een gedicht bij, dat ze eentje nu mochten hebben en de andere pas in juni) Toen was het vrij snel duidelijk bij de kinderen van groep 7/8. Succes en veel plezier met vertellen!!

4 jaar geleden

Ik heb het dinsdag aan mijn groep 7 verteld, 11+6. Had een woordzoeker gemaakt met alle namen van de kinderen uit de klas. De oplossing was: juf Femke is zwanger. Halverwege moesten ze van mij hun ogen dicht doen, want ik had een extra hint voor de oplossing. Had een snoepspeentje met een touwtje om de hoofden gehangen en na aftellen mochten ze kijken wat het was. "Huh? Lekker! Mogen we het al eten....." 1 jongen zei tegen een kind in een groepje: "zou de juf zwanger zijn?" Waarop het weer doorging.....totdat een meisje de oplossing vond...."is het echt zo juf, echt waar? Wat leuk!!!!!" Ze waren razend enthousiast, maar hadden ook zoiets van: hoe dan? Ik heb ervoor gekozen om bewust alleenstaand moeder te worden. Heb ongeveer een uur zitten kletsen, uitleg gegeven en ze waren door het dolle! Ben overigens al de 4e juf die ze hebben gehad die zwanger is geworden, ze gingen in de pauze gelijk een plan de campagne verzinnen om me te verrassen.....