Hoihoi,
Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen hierin.
Mijn moeder is van alle 4 de kinderen 14-16 dagen na de uitgerekende datum bevallen. Is de kans nu groot dat dit bij mij ook zo zal zijn?
Volgens mij is dat niet genetisch bepaald. Mijn moeder heeft ook 4 kinderen gehad en bij haar was het allemaal verschillend.
Het komt wel vaker voor dat het eerste kind na uitgerekende datum komt en volgende kinderen eerder
M’n moeder en zus zijn alle keren (bij elkaar 6) niet later dan 39,5 weken bevallen, ik hoop dat dit wel een voorteken is, die laatste weken lijken mij zo zwaar
Naar mijn idee niet. Het is van zoveel factoren afhankelijk. Ik ben zelf prematuur geboren met 32 weken nadat mijn moeder al ruim 10 dagen aan de weeenremmers lag. Bij mijn zusje liep ze over. Onze zoon is geboren met 38.5 (als hij niet zelf was gekomen zou ik worden ingeleid ivm beginnende zwangerschapsvergiftiging). Onze dochter is geboren met 40.1.
Mijn zusje heeft haar kindje verloren bij 23.5 weken. Haar tweede is daarom met een inleiding met 37 weken gehaald. Met haar derde liep ze weer bijna een week over..
Tja zeg het maar..