Heeft hier iemand ook last van zwangerschapsrhinitis? Ik heb al van het begin van de zwangerschap last van snotneus en regelmatig niezen maar nu is het echt onhoudbaar geworden, heb nu sinds een week een loopneus en een constante kriebel in mijn neus, constant niesgevoel, ik word er echt gek van, krijg elk uur 3-4 niesbuien van 8-10 keer niezen achter mekaar, mijn heel lijf bibbert van de kriebel in mijn neus. Oh wat hoop ik dat iemand hier dit herkent en een tip heeft om het wat te verlichten want dit sloopt me gewoon. Zelfs snachts schiet ik gewoon wakker om te niezen😣🤧
Yup, ken het, ook vanaf week 4 haha. Moet niet zo vaak niezen, maar wel heel vaak een dichte neus, verstopte neus, te droge neus etc. Superirrtant, vooral snachts idd. Wordt soms wakker omdat ik geen lucht krijg.
Ik hoef niet zo vaak te niezen, maar heb wel al de hele zwangerschap een verstopte neus. In mijn vorige zwangerschap had ik dit ook. Als ik in mijn neus kijk (haha ja vraag me niet waarom) dan zie ik ook dat mijn slijmvliezen helemaal zijn opgezwollen. Overigens geen loopneus ofzo.
Mogelijk dat er ook andere dingen meespelen, zoals hooikoorts. Ik zou even ...
Ja of misschien een allergie? Ik weet dat toen mijn moeder zwanger was van mij opeens allergisch was voor bepaalde dingen, waar ik later zelf allergisch voor bleek.
Ooh ja hier ook vanaf het begin continu een verstopte neus! Verschrikkelijk vervelend. Heb hierover contact gehad met de ha en die kan niks betekenen geeft hij aan… dus ik gebruik nu al vanaf het begin xylometazoline. Dat vond de ha oké. In mijn vorige zwangerschap HD ik dit alleen tegen het einde en na de bevalling geen neusspray meer nodig gehad. Dus ik heb nu goede hoop dat het na de bevalling weer over is!
Zelfde klachten als bij hooikoorts. Ik heb ook pas hooikoorts sinds vorige zwangerschap, kan opeens zomaar ontstaan. Ik slik nu ook Cetirizine en dat werkt super. Mag je gewoon al die tijd slikken.
Ohh ik heb het ook, het is echt om helemaal debiel van te worden!! Ik gebruik nu al 10 weken illegaal xylometazoline (helpt wel echt).
Het hoesten heb ik dan weer niet, maar wel als ik plat lig een mega piepende/zagende ademhaling