36 Reacties
3 jaar geleden
Of zou zo'n puddle jumper iets zijn? Hij is dan uiteraard nog geen 15 kg, maar mss past het al wel? Daarin lijkt hij wel meer speelvrijheid te hebben dan in de swimtrainer
3 jaar geleden
Wij hebben ook een swim trainer maar zowel Tim als ik vinden dat ding niks. Mee op de arm is veel leuker!
3 jaar geleden
Oef zwembandjes heb ik ook een probleem mee. Wat is nou goed en ook nog een beetje comfortabel voor je kind. Ik vind het wel een fijn idee dat ze iets draagt als we rond het water zijn. Het grootste probleem bij ons is dat mevrouw bijna 1 is en nog maar 7,2 kg. Alles is te groot...
3 jaar geleden
Reactie op Bobo96
Oef zwembandjes heb ik ook een probleem mee. Wat is nou goed en ook nog een ...
Precies. Er zijn wel zwembandjes die kunnen, maar die dingen zitten wss echt verschrikkelijk. Zelf zag ik dat veel mensen zo'n puddle jumper ook al eerder gebruiken, als hij maar past qua rugsluiting. Maar toch, is dat dan wel weer veilig 🫠
3 jaar geleden
https://www.24baby.nl/baby/vrije-tijd-baby/zwembandjes/
In zee uitkijken met zwembandjes, maar neem aan dat je sowieso in de buurt blijft gaan 😊
3 jaar geleden
Als oud zwemjuf raadt ik zwembandjes af, vaak genoeg het water in gemoeten omdat ze afzakken door tegendruk van het water (bijvoorbeeld als je kindje het water in springt).
3 jaar geleden
Als oud zwemjuf raadt ik zwembandjes af, vaak genoeg het water in gemoeten ...
Met afzakken bedoel ik overigens helemaal uit gaan.
3 jaar geleden
Oh wat raad je dan wel aan? Aangezien meneer gisteren zijn eerste losse stapjes heeft gezet. Dus ik ga er van uit dat hij over 2 maanden gewoon helemaal los rond loopt
3 jaar geleden
Mee eens!
Ook oud zwemjuf hier 🙋♀️🤣
Ik heb zelf mijn dochter in zo'n zwemband waar ze in kan zitten. Aan het begin ook de swimtrainer gebruikt, maar sinds dat ze zelf kan zitten altijd in een zwemband.
3 jaar geleden
Reactie op Daisy93v
Mee eens!
Ik heb zelf mijn dochter in zo'n zw ...
Oke dan gaan bandjes van het lijstje 😅. Maar mijn zoontje begint nu met los lopen, dus wil hem eigenlijk wel bescherming aandoen die hij ook aan de kant aan heeft ipv zo'n zitband dan
3 jaar geleden
Wij waren vorige week op Curaçao en de swim trainer was voor mijn zoontje niet ideaal omdat hij nogal zwaar is tov zijn lengte dus leek het steeds of hij voorover op z’n kop zou kunnen vallen. Toen zo’n geel zwemband ding op het strand gevonden en vond die veel chiller eigenlijk al helemaal in de zee. Ik denk dat wij voor de zomer “alvast” puddle jumper kopen, als het toch niet blijkt te passen dan hebben we er later ook nog wel wat aan. Mijn zoontje begint ook al te lopen en zoals net al gezegd: hij is nogal zwaar dus denk dat hij het wel past😂
3 jaar geleden
Reactie op Pippilangkous12345
Wij waren vorige week op Curaçao en de swim trainer was voor mijn zoontje n ...
Mijn zoontje is nu zo'n 10 kg denk ik, maar wij hebben ook besloten alvast de puddle jumper te kopen (op zijn verjaardagslijst zetten). Hopelijk is het weer in nederland goed dat het grote zwembad in de tuin al opstaat voor we naar Italië gaan om hem te testen 😅
3 jaar geleden
Ik heb even de puddle jumper opgezocht, ik kende hem niet bij naam.
Ik persoonlijk zou dit niet voor mijn kind kopen als ze zou kunnen lopen.
In de 10 a 11 jaar dat ik gewerkt heb in het zwembad heb ik veel nare dingen gezien met die dingen en met zwembandjes.
Zelf zou ik dan gaan voor een zwemvest.
Ja er zitten eigenlijk heel veel drijfschijven in maar als het goed is kan je daar een aantal van uit halen zodat het kindje toch veilig is maar ook normaal kan zwemmen erin.
Als er teveel drijfschijven inzitten tov het gewicht van het kind, gaat het kind er in hangen (weet even niet goed hoe ik het juist moet uitleggen).
Puddle jumpers zien er leuk uit en al, maar naar mijn mening niet echt geschikt voor een kindje van 1 a 1.5 jaar oud.
Iedereen moet natuurlijk helemaal zelf weten wat ze aantrekken bij zijn/haar kindje 😊❤️ het gaat erom hoe jij er zelf bij voelt. Dus doe met deze informatie wat je wilt!
3 jaar geleden
Reactie op Daisy93v
Ik heb even de puddle jumper opgezocht, ik kende hem niet bij naam.
Ik pe ...
Welke zou je dan bijv aanraden qua zwemvest?
3 jaar geleden
Reactie op Pippilangkous12345
Welke zou je dan bijv aanraden qua zwemvest?
Foto is een voorbeeld.
Zoals ik in me vorige bericht aangaf een zwemvest met uitneembare drijvers.
Een zwemvest die wel volledig over de buik moet zitten. En eentje met een rits!
Deze kan je dan omdraaien zodat de rits op de rug zit, zodat ze er niet aan gaan zitten friemelen (met kans dat ze dan de rits opentrekken 🤣)
Als je online opzoekt krijg je ontzettend veel keuzes en met leuke printjes (tegenwoordig zijn ze niet meer zo oudbollig)
Let wel op dat ze het veilig drijven keurmerk hebben!
In de link onderaan dit bericht staat in welke situatie wat je kan gebruiken en welk keurmerk ze moeten hebben.
Hoop dat jullie hier wat aan hebben! ❤️
https://www.consumentenbond.nl/kind-en-veiligheid/zwemhulpen

3 jaar geleden
Reactie op Daisy93v
Mee eens!
Ik heb zelf mijn dochter in zo'n zw ...
Maar welke zwemband dan? Veel zijn maar tot 11 kg..