10 Reacties
4 maanden geleden
Wat mijn ervaring was is dat mijn meisje rond de 11 maanden ook geen avond voeding meet wilde, maar wel een flesje. Ze was super onrustig aan de borst dus voor ons beide niet leuk. Toen nog een maand de ochtendvoeding gedaan maar merkte dat de productie wel echt achteruit ging. Toen met pijn in mijn hart besloten te stoppen.. laatste kindjes dus van die laatste keer afscheid nemen vond ik heel verdrietig
4 maanden geleden
Reactie op MarijeMS
Wat mijn ervaring was is dat mijn meisje rond de 11 maanden ook geen avond ...
Hetzelfde bij ons onrust bij avondvoeding vanaf 10-11 maanden en inderdaad moeten stoppen want in ochtend daalde de productie snel. Heel verdrietig moment maar probeer me te troosten met gedachte dat het 11 maanden gelukt is en dat het einde natuurlijk ging (en niet door logistiek zoals werk). (Bij ons ook de laatste, tranen gelaten...)
4 maanden geleden
Reactie op Georgie2023
Hetzelfde bij ons onrust bij avondvoeding vanaf 10-11 maanden en inderdaad ...
Wilde ze op een gegeven moment dan ook de ochtend niet meer? Anders zou je ook niet goed weten of de productie dan is gedaald toch? Tenzij je elke dag kolft misschien? Ik denk dat ik het moet gaan aanzien. Sochtends wil hij nog wel drinken dus kijken hoelang dit stand houdt! Dankjullie🩵
4 maanden geleden
Reactie op Rosanne31
Wilde ze op een gegeven moment dan ook de ochtend niet meer? Anders zou je ...
Hij wilde in ochtend wel drinken, maar was daarna steeds huilerig. Op een gegeven moment dan toch maar die fles kunstvoeding en die ging helemaal op en blije baby daarna. Toen kon ik het niet meer ontkennen.
Maar bij iedereen gaat het anders en ik hoop heel erg dat je nog veel fijne borstvoedingsmomenten hebt samen met je kindje 😀
4 maanden geleden
Dag lieve mama,
Ik heb tot 1 jaar 4/5 voedingen per dag gehad (overdag 2 keer kolven op het werk). Daarna gestopt met kolven op het werk en ik merkte wel dat mijn productie daalde, want ja de vraag nam ook af doordat er niet werd gekolfd. Op internet las ik dat de productie niet minder zou worden. Niets was minder waar hier: als ik thuis kwam en ging kolven had ik niet opeens drie keer zo veel melk. Ik kolfde gewoon wat ik elke sessie kolfde en misschien 20/30ml meer.
Nu gestopt met kolven en ik geef alleen in de avond en in de ochtend de borst. Het duurt soms echt wel langer voor de toeschietreflex dus dan kan hij onrustig worden en steeds loslaten, maar ik blijf aanleggen en op een gegeven moment kan hij weer lekker drinken.
Je zou het kunnen aankijken en als je iets merkt; in de avond kolven en de ochtend voeden (?). Volg vooral je hart en je kindje daarin❤️
4 maanden geleden
Hoi!
Toevallig ben ik net helemaal gestopt dit weekend met borstvoeding geven, na een paar weken alleen de ochtend voeding nog te geven. Verbaasde mij hoe goed dat ging en hoe lastig en stoppen daarmee nog was. Ik moest echt nog een paar dagen kolven tot de stuwing helemaal weg was.
Volgens mij heeft mijn lactatiekundige ooit wel gezegd dat een voeding in de ochtend, het liefst voor 07:00 uur, de productie het beste op gang houdt.
Succes! X
4 maanden geleden
Reactie op CathyMariaMaria
Hoi!
Toevallig ben ik net helemaal gestopt dit weekend met borstvoeding g ...
Hoi! Dit is goed om te horen:) Je zou inderdaad denken dat de productie dan snel achteruit gaat! Dan ga ik nog lekker genieten van die momentjes in de ochtend nu het nog kan! En dat ruim voor 7:00u dat lukt zeker haha... dankjewel voor je berichtje!! X
4 maanden geleden
Bij mijn eerste kindje heb ik 2 jaar bv gegeven, het laatste jaar was 1 voeding per dag en zelfs soms 1 of 2 dagen niet.
Inmiddels voet ik mij. Dochter ook al 13 maanden en zij drinkt ook nog maar 1x per dag, soms slaan we een paar dageb over, maar met 1 handkolf beweging heb ik al druppels melk.
Mijn lijf gaat hier goed op, maar dat geldt niet voor iedereen. Het is een kwestie van proberen