14 Reacties
3 maanden geleden
Het is ook logisch dat ze hier anders op reageren dan op de vorige vaccinaties. De BMR vaccinatie is een “levend vaccin”. Hierbij wordt een actief virus ingespoten. Dit kan je dus zien als een besmetting met deze ziekten, in lichtere maten. De vaccins die ze tot nu gehad hebben zijn allemaal “dode vaccins” geweest, waarbij er dus geen actief virus wordt ingespoten. Hierdoor zijn de klachten vaak minder heftig
3 maanden geleden
Ik werk als kinderverpleegkundige en heb lange tijd ook in het ziekenhuis gewerkt. Hier werden de kinderen die ingestuurd werden, niet gezien op de spoedeisende hulp maar op de kinderafdeling zoals er meteen een kinderverpleegkundige en kinderarts aanwezig is. Hier heb ik regelmatig kinderen gezien met koortsstuipen/convulsies na vaccinatie. Deze bijwerking komt zelden voor, maar de kans is altijd aanwezig. Deze kinderen worden dan gezien en zodra de stabiel zijn, eigenlijk meteen weer naar huis gestuurd. Ze blijven niet ter observatie en wordt eigenlijk altijd gelinkt aan de vaccinatie. Die bijwerking is er nu eenmaal. Onderzoeken naar epilepsie wordt zelden gedaan. Een onderzoek naar epilepsie is ook erg belastend voor het kind. Denk bijvoorbeeld aan een 24-uurs EEG waarbij 24 uur achter elkaar de hersenactiviteit gecontroleerd wordt, en zo dus ook mogelijke epileptische activiteiten zichtbaar zijn. Het is niet dat epilepsie vastgesteld wordt door een simpel bloedonderzoek.
Ik snap dat het schrikken is. Dat zou ik ook hebben als het mijn eigen kind is, ondanks mijn medische achtergrond. Maar het is en blijft een bijwerking van vaccinaties. Niet alleen van deze vaccinatie, ook van anderen.
3 maanden geleden
Reactie op xjoycev
Het maakt niet uit hoe ik tegenover vaccinaties sta, daarvoor is dit topic ...
Blijkbaar bestaat er nog een gekaderd taboe op vaccinaties, maar vragen staat gelukkig vrij ;) vrij logisch toch, ik vind het vrij merkwaardig dat een baby stuiptrekkingen kan krijgen na deze vaccinatie en vraagt logischerwijs vragen op bij een moeder
3 maanden geleden
Reactie op Evexxxx
Blijkbaar bestaat er nog een gekaderd taboe op vaccinaties, maar vragen sta ...
Vanuit mij helemaal geen taboe tegenover vaccinaties. Maar ik weet dat de topics dan gesloten worden door de moderators van 24Baby om eventuele onrust en discussies te voorkomen. En daar heeft onze TS helemaal niks aan. Vandaar deze reactie, was niet vervelend bedoeld ofzo
3 maanden geleden
Reactie op xjoycev
Ik werk als kinderverpleegkundige en heb lange tijd ook in het ziekenhuis g ...
Fijn dat je reageert! Stelt me echt een beetje gerust. en dat het een zeldzame maar bekende bijwerking is. M'n zoontje heeft geen convulsie meer gehad. toch voelt het wel onprettig dat hij dit nu gehad heeft en bij andere vaccinaties niet.
3 maanden geleden
Heeft jouw zoontje ook koorts gehad tijdens de stuipen?
Wij hebben met mijn oudste zoon veel in het ziekenhuis gelegen door koortsstuipen.
Hierdoor ook vaker de vaccinaties uit moeten stellen.
Hij is momenteel gelukkig al anderhalf jaar stuip vrij.
Maar het is echt het meest heftige wat ik ooit heb mee gemaakt.
Ik snap je bezorgdheid.
Doordat hij vaker koortsstuipen had en ze bij hem langer dan vijf minuten aanhielden hebben ze hem uiteindelijk wel getest op epilepsie.
Gelukkig was op de EEG geen aanleiding voor epilepsie te zien.
Wel was dit een heel vervelend onderzoek voor mijn zoontje.
Ik hoop voor jullie dat het iets eenmaligs is!