14 Reacties
3 maanden geleden
Het is ook logisch dat ze hier anders op reageren dan op de vorige vaccinaties. De BMR vaccinatie is een “levend vaccin”. Hierbij wordt een actief virus ingespoten. Dit kan je dus zien als een besmetting met deze ziekten, in lichtere maten. De vaccins die ze tot nu gehad hebben zijn allemaal “dode vaccins” geweest, waarbij er dus geen actief virus wordt ingespoten. Hierdoor zijn de klachten vaak minder heftig
3 maanden geleden
Ik werk als kinderverpleegkundige en heb lange tijd ook in het ziekenhuis gewerkt. Hier werden de kinderen die ingestuurd werden, niet gezien op de spoedeisende hulp maar op de kinderafdeling zoals er meteen een kinderverpleegkundige en kinderarts aanwezig is. Hier heb ik regelmatig kinderen gezien met koortsstuipen/convulsies na vaccinatie. Deze bijwerking komt zelden voor, maar de kans is altijd aanwezig. Deze kinderen worden dan gezien en zodra de stabiel zijn, eigenlijk meteen weer naar huis gestuurd. Ze blijven niet ter observatie en wordt eigenlijk altijd gelinkt aan de vaccinatie. Die bijwerking is er nu eenmaal. Onderzoeken naar epilepsie wordt zelden gedaan. Een onderzoek naar epilepsie is ook erg belastend voor het kind. Denk bijvoorbeeld aan een 24-uurs EEG waarbij 24 uur achter elkaar de hersenactiviteit gecontroleerd wordt, en zo dus ook mogelijke epileptische activiteiten zichtbaar zijn. Het is niet dat epilepsie vastgesteld wordt door een simpel bloedonderzoek.
Ik snap dat het schrikken is. Dat zou ik ook hebben als het mijn eigen kind is, ondanks mijn medische achtergrond. Maar het is en blijft een bijwerking van vaccinaties. Niet alleen van deze vaccinatie, ook van anderen.
3 maanden geleden
Reactie op xjoycev
Het maakt niet uit hoe ik tegenover vaccinaties sta, daarvoor is dit topic ...