46 Reacties

4 maanden geleden

Hier precies hetzelfde met ons zoontje van 26 mei 😅 we blijven het aanbieden, maar hij duwt alles zo weer met z'n tong naar buiten.

4 maanden geleden

Hier ook van 6 maanden. Komt vanzelf hoor! Wij proberen het gewoon en wil hij niet, dan niet… Onze oudste ging ook pas wat later echt eten en toen was het niet aan te slepen 😜

4 maanden geleden

Hier ook bij dochter van 2 juni. Ze is wel hongerig, want drinkt meer dan 1000ml per dag (waar ik me ook druk om maak). Net op advies van cb op cracotte laten sabbelen om mond te laten wennen aan eten. Ze stelden ook voor om grote stukken groente/fruit aan te bieden. Weet niet of iemand daar ervaring mee heeft? Dat het dan beter gaat?

4 maanden geleden

Reactie op vdSTromp

Hier ook bij dochter van 2 juni. Ze is wel hongerig, want drinkt meer dan 1 ...
Ik volg de instagram van Solid Starts en daar geven ze veel tips. O.a. grote stukken geven.

4 maanden geleden

Het blijft stoeien en oefenen! Hier ook. Ben begonnen vanaf 4 maanden. Ze vindt het niet vies maar ziet het meer als een spelletje. Duwt het weer uit haar mond, kletsen tussendoor en blazen. Als ik haar zelf het lepeltje laat vasthouden dan gaat ze er wel op sabbelen, dat zou je kunnen proberen. Maisvingers geef ik ook tussendoor, daar sabbelt ze ook op maar het meeste eindigt op de grond of op haar kleding. Denk dat het een kwestie is van oefenen, oefenen. Ook onze dochter heeft wel echt veel trekt, ze drinkt ineens veel meer, alle flesjes gaan op. We zijn ook sinds twee weekjes over op opvolg melk en dat is ook minder zwaar had ik begrepen van de opvang.

4 maanden geleden

Hier ook, zoontje van 6 maanden. Cb adviseerde om gepureerde groente te mengen met gekolfde melk (weet niet of je bv geeft?). Moet zeggen dat het bij mij nog niet verschil maakt, maar pas 1 keer geprobeerd.

4 maanden geleden

Misschien heeft ze behoefte aan meer structuur in het eten? Hier gaan pureetjes er niet in maar als het met bijv rijst, lettervermicelli of bulgur gemengd is eet ze het wel

4 maanden geleden

Hier deze week 6 maanden en duwt alle hapjes met zijn tong naar buiten. Blijf het rustig aanbieden, komt vanzelf wel.

4 maanden geleden

Hoe gaat het nu bij jullie? Ons mannetje duwt nog steeds alles naar buiten wat we ook aanbieden. Word er af en toe een beetje moedeloos van 😅

4 maanden geleden

Hier ook! Maar sabbelen op komkommer en maispufs vindt hij heerlijk haha

4 maanden geleden

Reactie op NFN33

Hier ook! Maar sabbelen op komkommer en maispufs vindt hij heerlijk haha
Maisvinger hebben we ook al geprobeerd en hij vindt ze wel interessant, maar meer om mee te spelen 😅

4 maanden geleden

Bij ons gaat het inmiddels iets beter. Ik stop niet de lepel in haar mond (doet ook niet echt open), maar hou het lepeltje met de lange kant langs haar lippen en dan eet ze het eraf. Als ze dan haar mondje open doet dan doe ik af en toe wel het lepeltje erin.

4 maanden geleden

Reactie op cvanbuiten

Maisvinger hebben we ook al geprobeerd en hij vindt ze wel interessant, maa ...
Gewoon geen fles meer geven gaat hij vanzelf eten🤪 grapje natuurlijk.😉 Ze gaan het vanzelf doen, niet druk maken. Ken geen 18 jarige die nog steeds alleen fles wil😉

4 maanden geleden

Reactie op Lampje88

Gewoon geen fles meer geven gaat hij vanzelf eten🤪 grapje natuurlijk.😉 Ze ...
Aan z'n honger ligt het zeker niet 😅 liefst eet hij de fles er soms bij op haha! Denk dat het ook komt omdat zijn grote zus nooit genoeg kon krijgen van hapjes, dus dit is ook weer helemaal nieuw voor ons...

4 maanden geleden

Reactie op cvanbuiten

Aan z'n honger ligt het zeker niet 😅 liefst eet hij de fles er soms bij op ...
Ik werk in de kinderopvang heb al veel babys gezien, ene eet met half jaar alles en de ander gaat pas met 9 maanden beginnen met eten. Als ze over gaan naar de peuters eten ze beiden hetzelfde (uitzonderingen daar gelaten )😃

4 maanden geleden

Hier hetzelfde. Zijn nu 2 weken aan het stoppen en dan beginnen we weer opnieuw met oefenhapjes

4 maanden geleden

Bij mij helpt het (doet wel zijn mond open voor de voeding) om het lepeltje wat langer in zijn mond te houden, dan slikt hij een aantal keren. Mij is uitgelegd dat het niet is dat ze niet willen eten, maar dat ze die coördinatie nog missen van hoe ze moeten eten van lepel,’wat ze moeten doen met de voeding in hun mond,… ze gebruiken dan ook hun tong verkeerd en brengen zo de voeding terug buiten. Bij ons helpt dit wel als de de lepel wat langer in de mond laten. En als hun mimiek laat zien dat ze het ‘vies’ vinden, wil dat ook niet zeggen dat ze dat effectief ‘vies’ vinden, maar ze gewoon proberen te wennen aan de smaken. Hier was hij continu aan het kokhalzen bij courgette en op dag 4 was hij super enthousiast met zijn beentjes bij het eten van courgette. Wij moeten ikv ernstige allergieën alles 5-7 dagen geven (1 voedingsstof per keer) voor we overgaan naar het volgende.

4 maanden geleden

Reactie op cvanbuiten

Aan z'n honger ligt het zeker niet 😅 liefst eet hij de fles er soms bij op ...
Hier hetzelfde, grote broer at alles 😂 deze kleine kijkt het eten uit mijn mond maar zodra jij wat krijgt vindt hij het zichtbaar niks (uit mond duwen, vieze gezichten, soms kokhalzen). Maar ja sit mannetje wil eigenlijk ook alleen borstvoeding, terwijl ik met als bij de oudste, bij 3 maanden wilde stoppen daarmee 😅

4 maanden geleden

Hier ook hetzelfde. Ons dochtertje is van 3 juni en we zijn er nog nooit in geslaagd om haar groentepap te laten eten. Begin me toch ook wat zorgen te maken. Hebben al zowel volledig gemixt geprobeerd als met iets meer structuur. Heb afgelopen weekend geprobeerd om haar een stukje broccoli te geven maar ook dat was geen succes.

4 maanden geleden

Hier ook eentje die er weinig enthousiast van wordt. Veel naar buiten duwen met de tong.. maar is echt gewoon oefenen. Werd vrij nerveus van de pagina in het boekje van CJG met wat ze voor 6-7 mnd als voedingsschema geven want dat redt ik echt niet! Ze eet ook nog geen brood oid. Maar gewoon rustig doorgaan wennen ze er vanzelf aan. Blijft altijd even spannend en ieder kind is anders met die hapjes heb ik gemerkt want met mijn eerste kindje ging het gelijk in 1x goed, en nu krijg ik er de zenuwen van. Jullie doen het allemaal super onthoudt dat maar ❤