104 Reacties

één jaar geleden

Hier precies hetzelfde. Maak me ook beetje zorgen maar misschien doen ze dan andere dingen juist weer heel goed (fijne motoriek en/of praten)

één jaar geleden

Maandag bij het cb zeiden ze dat ze pas met 9 maanden moeten kunnen rollen, daarvoor is mooi meegenomen. Mijne houdt zich er ook niet mee bezig (van rug naar buik makkie, van buik naar rug; nagh geen zin, wel veel draaien). Ze zit veel liever op het moment

één jaar geleden

Reactie op Pvsk

Hier precies hetzelfde. Maak me ook beetje zorgen maar misschien doen ze da ...
Jaa dat is ook! Maar toch blijven we keihard oefenen😅

één jaar geleden

Onze dochter rolt ook nog niet en bij ons zei het cb inderdaad ook dat het pas echt hoeft met 9 maanden. Onze dochter is nu 6 maanden, maar ze rolt nog niet, rechtop zitten alleen op schoot of tussen onze benen op de grond, op haar buik liggen vindt ze sowieso vreselijk, en ze brabbelt ook niet (meer). Wel eventjes gedaan, maar nu niks meer 😅 Alles op z’n tijd?😟 merk dat ik er onzeker van word.

één jaar geleden

Reactie op Dolgelukkig

Onze dochter rolt ook nog niet en bij ons zei het cb inderdaad ook dat het ...
Ik herken je onzekerheid. Zeker omdat ik hier op het forum lees over baby’s die nu al zelfstandig zitten, kruipen, etc. Maar bij het consultatiebureau gaven ze bij ons ook aan dat de spreiding echt groot is qua snelheid, zeker vanaf een maand of 6 tot 1 jaar. En de ene ontwikkelt zich meer ‘vloeiend’, dus gaat heel geleidelijk over van ene naar andere ontwikkeling en de anders meer sprongsgewijs (dus eerst niks meer doen, dan opeens een ontwikkeling). Dat laatste is bij ons zoontje bv het geval. Vergeet niet dat ze pas 6 maanden is :). Er kan echt heel veel gebeuren in een maand en al helemaal in 3 maanden.

één jaar geleden

Reactie op ted94

Ik herken je onzekerheid. Zeker omdat ik hier op het forum lees over baby’s ...
Vind het wel fijn om te lezen dat het bij veel meer kindjes zo is dat ze nog niet rollen. Ik liep al bij de fysio doordat hij op het begin een voorkeurshouding had (gelukkig is dit nu zo goed als over). En daar kwam ze met wil wel dat hij met 7 maanden rolt. Terwijl CB inderdaad ook zei met 9 maanden. Ze adviseerde wel sokjes aan te doen waarmee hij kan spelen, zodat hij zijn benen meer in de lucht gaat doen. Heb ze gisteren binnen gekregen en het werkt wel aardig (dus hopelijk blijft het leuk). Onze zoon is nu wel erg met zijn stem uitproberen bezig. Zo leuk, elke keer van die gilletjes. Wat minder leuk is dat hij om 5 uur in de ochtend al begint haha.

één jaar geleden

Reactie op Dolgelukkig

Onze dochter rolt ook nog niet en bij ons zei het cb inderdaad ook dat het ...
Nou precies dit!!.. Je weet ergens heus wel dat het alles op zn tijd is.. Maar stiekem wordt je er toch onzeker van wanneer zoveel kindjes al weer verder zijn😶 dus jaaa ik herken je onzekerheid 100% Ik vind het inderdaad fijn om hier te lezen dat er dus nog genoeg kleintjes in het zelfde schuitje zitten als wij.. en dat we dus nog (tot 9 maanden) tijd zat hebben🙃

één jaar geleden

Hebben jullie kindjes dan wel de slaapregressie gehad? Aangezien deze eerste is gekoppeld aan rollen dacht ik? Hier rolt ze ook nog niet en ook geen slaapregressie gehad

één jaar geleden

Reactie op ebast

Hebben jullie kindjes dan wel de slaapregressie gehad? Aangezien deze eerst ...
Hier geen slaapregressie maar wel rollen... hoeft niet samen te gaan hoor

één jaar geleden

Hier deed hij het eerst soms ineens wel. En nu niet meer😅 hij gaat als we hem op zijn buik leggen als een pinguïn met zijn armen naar achter liggen... hij vind het allemaal wel prima zo. Ik vind het ook wel prima hij is nu vooral bezig met zijn spraak merk ik. En met zitten als hij in de wipstoel zit dan komt hij zelf naar vooren.

één jaar geleden

Reactie op KIM19983

Hier deed hij het eerst soms ineens wel. En nu niet meer😅 hij gaat als we ...
Ja herkenbaar ! Hier hetzelfde

één jaar geleden

Reactie op ebast

Hebben jullie kindjes dan wel de slaapregressie gehad? Aangezien deze eerst ...
Nouuu dat mag ik toch wel hopen dat die erop zit jaa😂😂

één jaar geleden

Reactie op KIM19983

Hier deed hij het eerst soms ineens wel. En nu niet meer😅 hij gaat als we ...
Hahahaa jaaa die armpjes naar achter doet hij hier ook en dan wel alles omhoog.. een pinguin die gaat schans springen haha!

één jaar geleden

Reactie op 00me00

Hahahaa jaaa die armpjes naar achter doet hij hier ook en dan wel alles omh ...
Hahaha ja ziet er wel echt grappig uit en dan gillen😂

één jaar geleden

Ik was zoveel aan het oefenen zodat mijn zoontje zou omrollen, zonder resultaat. Een paar dagen voordat hij 6 maanden werd vond ik hem opeens op z’n buik in de box nadat ik wat drinken pakte. Ik dacht hoe is dit gebeurt?! En sinds dat moment wilt hij niets anders meer dan rollen, altijd en overal… soms ook best vermoeiend hahaha want hij kan nog niet terug rollen en dan moet ik continu helpen🤪 Maak je geen zorgen, opeens gaan ze het doen🙏🏽

één jaar geleden

Geen zorgen om maken. Onze kleine man (30 mei geboren) is vandaag voor het eerst beginnen rollen. Onze 1e rolde op 7 maand, de 2e al op 3 maan en de 3e op een dikke 6 maand. Is een teken dat hij zich goed voelt zoals het is en nu nog voldoende heeft om te verkennen vanop zijn rugje. Op een bepaald moment zal hij nieuwe dingen willen beginnen verkennen en zal hij wel beginnen rollen. Je kunt met hem altijd wat oefenen door hem te helpen rollen. Maar eens hij er zelf zin in heeft komt het wel. Als je je echt zorgen maakt kun je altijd eens naar een osteopaat gaan om te kijken of er geen blokkades zijn bv in zijn nek.

één jaar geleden

Reactie op camilley

Geen zorgen om maken. Onze kleine man (30 mei geboren) is vandaag voor het ...
Nouu.. zo omschrijf ik mn zoontje altijd naar mn omgeving. Hij maakt geen aanstalten om te gaan rollen maar het lijkt alsof hij het gewoon wel best vind zo. Hij is heel makkelijk. Maar ook gewoon nog heel tevreden met op zn rug onder de baby gym😅

één jaar geleden

Mijn zoontje draait zich praktisch op zijn buik maar krijgt zijn armpje en schouder niet mee. Resultaat: mega gefrustreerd mannetje op dat moment. Ben benieuwd wanneer het gaat lukken: 5,5 maanden

één jaar geleden

Die van ons rolt ook nog niet uit zichzelf 🤣

één jaar geleden

Reactie op Pvsk

Jaaa ik twijfel of ik deze ook aanschaf idd! Op zich gaan zn beentjes vaak genoeg omhoog wel! Maar dit is wel weer een heel leuk gezicht ook😂