12 Reacties

2 jaar geleden

Wij gaan het niet delen, toch niet de eerste weken. We verkiezen een persoonlijk bericht aan de mensen waar we het aan willen vertellen. En ik wil mijn kind zo lang mogelijk van sociale media/het internet houden dus ik wil al zeker geen herkenbare foto posten 😊

2 jaar geleden

Wy niet echt onze ouders bellen we als eerst gewoon met dat de baby er is. En denk net zoals met de eerste dat we een gezin foto maken en deze plaasten met de datum en naam van het kindje hadden we met de eerste ook

2 jaar geleden

De belangrijke mensen vertellen we het dmv een berichtje of videobellen. De mensen daar buiten, dus social media heeft absoluut geen prio voor ons en komt online als we daar behoefte aan hebben. Er komt in ieder geval geen foto online met het gezichtje. We willen ook niet dat andere mensen dit voor ons delen, of foto’s van onze kleine online plaatsen. Tegenwoordig weet je het allemaal maar nooit, en bovendien gaat het om ons geluk en niet dat van een ander online.

2 jaar geleden

Mijn idee nu is om even te wachten met iets op sociale media te posten. En mijn voorkeur gaat dan inderdaad ook eerder naar een foto zonder haar gezichtje. Ik heb de laatste weken wel wat tijd gestoken in het 'opruimen' van mijn sociale media volgers om zo wat meer vat te hebben op wie mijn content ziet

2 jaar geleden

Als we überhaupt een aankondiging op socials doen, wordt dat pas nadat de belangrijke mensen (naaste familie en goede vrienden) langs zijn geweest en de geboortekaartjes zijn verzonden. Maar misschien doen we het ook wel helemaal niet 😅

2 jaar geleden

Mensen die dicht bij ons staan informeren we persoonlijk. Geen berichten op sociale media wat ons betreft. Ook niet gedaan bij bijv. trouwen of zwangerschap. Mensen die je niet frequent spreekt in het dagelijks leven, mogen het via de tam tam horen.

2 jaar geleden

Wij gaan het ook niet delen, zijn niet echt actief op sociale media

2 jaar geleden

Wij gaan het waarschijnlijk wel delen op sociale media. Maar pas na een week. Na een week zijn de belangrijkste mensen bij ons langsgeweest, heeft iedereen het geboortekaartje ontvangen en dan kan het online. Waarschijnlijk wel een foto zonder gezichtje

2 jaar geleden

Wij hebben een filmpje ipv geboortekaartje. Dus alles wat je normaal op een kaartje vind, dan in een filmpje van 1 minuut. Die stuur ik via WhatsApp en zet ik daarna ook op andere social media

2 jaar geleden

Vorige keer heb ik toen mijn zoontje een maand was het digitale geboorte kaartje gedeeld op instagram. (Zonder ons adres en uitnodiging tot kraambezoek) ben van plan nu weer zoiets te doen.

2 jaar geleden

Wij zijn niet heel erg van de social media. Hebben allebei geen Facebook, wel Instagram, maar daar kijken we meer op dan dat we posten. Ik heb mijn zwangerschap ook nooit daarop gezet. Ook heb ik daar niet heel veel volgers op (stuk of 100 ofzo). Dus nog geen idee .. misschien denk ik na 1 of 2 weken dat ik zo trots ben en het wil posten, dan doe ik dat. Misschien ben ik er helemaal niet mee bezig tegen die tijd en doe ik t niet 🤷🏼‍♀️

2 jaar geleden

Ja wij doen dat wel. Vanzelfsprekend bellen we de belangrijkste mensen eerst en sturen we een berichtje naar onze vrienden maar een paar dagen na de geboorte zetten wij het op FB, met foto. Dat hebben we bij onze eerste gedaan en doe we nu (denk ik) weer. Waarom? Tja, graag geluk willen delen, zouets. Alle mijlpalen staan er eigenlijk op en dat is dit (natuurlijk) ook.