5 Reacties

6 maanden geleden

Welke oefenbeker ben je mee aan het oefenen? Het uit de mond laten lopen is vaak eerst een ding van wennen, hoe doe ik dit.. Maar krijgen kinderen hierbij vaak een reactie van ouders die ze stiekem heel leuk vinden en dan gaan proberen uit te lokken😅 dus wat dat betreft denk ik blijven oefenen en proberen het 'negatieve' gedrag te negeren, beker aan de kant zetten als hij gaat knoeien.

6 maanden geleden

Reactie op Roosframboos

Welke oefenbeker ben je mee aan het oefenen? Het uit de mond laten lopen i ...
Ik heb de nuby 360 graden beker. Maar hij snapt hem niet zo haha. Maar uit rietjes beker van de munckin laat hij vaak uit zijn mond lopen.. Deze rietjesbeker worden aangeraden door de logopedist😅

6 maanden geleden

Reactie op K.A.S.

Ik heb de nuby 360 graden beker. Maar hij snapt hem niet zo haha. Maar uit ...
Met de 360 graden beker kan je het rubberen gedeelte eraf halen en samen slokjes nemen. Zo kan hij die mond motoriek oefenen en snapt hij dat er drinken uit komt als hij zijn mond zo beweegt. Begint hij het onder de knie te krijgen dan kan je het rubberen gedeelte er op doen. Ik doe vaak 2x op een dag een beker geven om te oefenen en verder laat ik hem drinken uit een beker die al wel lukt. Dan krijgt hij ook minder snel frustraties als het niet lukt. Met de 360 graden beker oefen ik vaak begin en eind vd dag. Wanneer hij nog aangekleed moet worden/wanneer hij bijna gaat douchen😅 dan maakt het ook niet zo veel uit als er geknoeid word hahaha

6 maanden geleden

Reactie op Roosframboos

Met de 360 graden beker kan je het rubberen gedeelte eraf halen en samen sl ...
Zal het morgen eens proberen. Geef jij ook melk uit zo’n beker of meer water? Want meneer wilt geen flesje meer en heeft er geen interesse meer in🤷🏽‍♀️

6 maanden geleden

Reactie op K.A.S.

Zal het morgen eens proberen. Geef jij ook melk uit zo’n beker of meer wat ...
Mijn vent hier is nog erg gesteld op zijn fles haha, s ochtends een kleine fles melk en s avonds een grote(nutrilon). Sinds kort drinkt hij goed uit een rietjesbeker, hij vond de mond motoriek nog lastig. Hij heeft een verkort tongriempje gehad, mogelijk daardoor wat moeite. Met water ben ik nu af en toe aan het oefenen met de 360. Maar melk kan ook prima in de 360🙂