17 Reacties
2 jaar geleden
Dit was vanmorgen. Inmiddels zijn de korsten nog weer wat groter, maar lijkt het ook al wat minder rood te worden.

2 jaar geleden
Gekke vraag, maar heb je deze vraag ook aan het merk Dr Leenarts zelf gesteld? Of ze dit vaker zien oid?
2 jaar geleden
Reactie op Eindhoven04
Dit was vanmorgen. Inmiddels zijn de korsten nog weer wat groter, maar lijk ...

Dit ziet er uit als krentenbaard? Ik heb nog nooit gehoord dat er zo'n allergische reactie is ontstaan, al helemaal niet op producten van Dr Leenarts.. de korsten zitten boven de wenkbrauwen.. Berg is het resultaat van vernix dat is ingetrokken in de (hoofd)huid, als ook een overtollige werking van talgklieren op de hoofdhuid.. dit geldt dus niet voor het voorhoofd? Ik begrijp dus even niet waarom het daar dan is gesmeerd.. ik zou terug naar de HA gaan, dit is geen berg of allergische reactie.. laat je niet wegsturen. Succes 🙏🏽
2 jaar geleden
Gekke vraag, maar heb je deze vraag ook aan het merk Dr Leenarts zelf geste ...
Nog niet, maar goed idee! Zal ik straks meteen doen. Ik vond net wel berichten in een oudere 24Baby app groep (van ongeveer jaar geleden) met soortgelijke klachten, dus lijkt toch vaker voor te komen..
2 jaar geleden
Reactie op Annaa90
Dit ziet er uit als krentenbaard? Ik heb nog nooit gehoord dat er zo'n alle ...
We kregen het advies om dit product te gebruiken van de arts van consultatiebureau - meeste zat bij zijn wenkbrauwen maar ook beetje ertussen/boven. Denk dat we idd vanavond nog huisartsenpost gaan bellen of morgen naar huisarts. Dank voor het meedenken ☺️.
2 jaar geleden
Hoe gaat het nu met jouw zoon?☺️
Lief dat je het vraagt! Het is echt al vele malen minder rood en de korsten zijn zo goed als weg, eigenlijk door de huid met rust te laten en enkel wat vaseline te smeren om de huid vettig te houden. De huisarts had hormoonzalf voorgeschreven voor de eczeem, maar dat vond ik iets te heftig en spannend voor dat huidje (zeker hoe goed het hersteld zonder). Misschien wel binnenkort bepanthem eczeem crème voor baby’s gebruiken als het laatste restje roodheid en jeuk niet vanzelf weg gaat. Maar eerst dat maar eens proberen op klein plekje…
Overigens echt een mega vriendelijke en behulpzame reactie gehad van drs leenarts zelf. Ook een tester gekregen voor droge huid zalf, dat kunnen we ook nog testen en proberen :).
2 jaar geleden
Reactie op Mirrre
Heb precies hetzelfde meegemaakt bovenop het hoofdje. Wel kleiner stukje (e ...
Dat moet voor jullie ook schrikken zijn geweest! Is het ook vanzelf weggetrokken? Of gebruiken jullie nu iets anders?
2 jaar geleden
Reactie op Eindhoven04
Lief dat je het vraagt! Het is echt al vele malen minder rood en de korsten ...
Wat fijn! Hopen dat het laatste beetje ook nog wegtrekt zonder al te veel roodheid en jeuk ☺️
2 jaar geleden
Reactie op Mirrre
En ja dat was zeker schrikken! We hebben daarna nog een keer kokosolie gepr ...
Ups and downs. Zijn voorhoofd is soms heel rustig en soms weer rode vlekken, is gewoon de eczeem is opspeelt. Hij lijkt er gelukkig geen jeuk van te hebben. Ben wel nog zoekende naar een fijne vettige crème/zalf voor dagelijks gebruik om te uitbraken zo veel mogelijk te voorkomen - dus dat is nu kwestie van van alles met kleine stukjes proberen.
2 jaar geleden
Reactie op Eindhoven04
Ups and downs. Zijn voorhoofd is soms heel rustig en soms weer rode vlekken ...
La Roche posay heeft ons enorm uit de brand geholpen bij de eczeem van mijn oudste dochter! Wij gebruiken alleen nog maar hun (bad/douche) olie, crème en bij oplevingen de MED eczeem crème en dan is het na 1 keer smeren al bijna over.
2 jaar geleden
Reactie op xAJDRx
La Roche posay heeft ons enorm uit de brand geholpen bij de eczeem van mijn ...
Uiteindelijk bleek het na een bezoek bij de dermatoloog met mijn zoontje bij hem extreme berg te zijn op zijn voorhoofd. Maar waren inderdaad al de Lipikar olie en crème gaan gebruiken van La Roche Posay en dat is zo fijn spul dat we het gewoon blijven gebruiken :)