13 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Esje22
Sorry geen tip, maar toevallig echt een half uur geleden een plastic fles b ...
Wist ook niet dat glas niet mocht.
Heb wel net deze fles gevonden, gemaakt van een ander soort plastic dat ook in de medische wereld wordt gebruikt… maar ben nog aan het wikken en wegen…!
https://hegen.nl/product/babyfles-150ml-ppsu-pcto-2-pack/
2 jaar geleden
Oh mag dit niet op de opvang…. Heb volgende week een wen-dag. Ik geef borstvoeding maar juist glazen flesjes voor de keren dat ze melk uit een flesje moet drinken… 😕
2 jaar geleden
Zal het niet per opvang verschillen? Ik werk zelf in de opvang en bij ons mag je gewoon een glazen fles meegegeven!
2 jaar geleden
Wat is de reden dat je geen plastic wilt?
In mijn geval ; plastic is hormoonverstorend zeker in combinatie met verhitten (flesje opwarmen). Dan komen er nog meer “schadelijke stoffen” vrij. Klinkt heel overdreven maar als ik dit makkelijk kan vervangen door een glazen flesje wil ik dat proberen. En je kan zeker niet alles vervangen. Maar hoe meer hoe beter. Misschien klinkt het overdreven maar voor mij voelt het goed om een glazen flesje te hebben. ☺️
2 jaar geleden
De glazen flessen zijn trouwens een win voor mij omdat ze niet verkleuren bij het afwassen. Ze zijn nadien gewoon weer blinkend schoon.
Misschien kijken bij Blabloom? Zij hebben ook geen plastic flessen maar wel een heel ruim aanbod van andere materialen, en ze geven goed advies, vind ik altijd.
2 jaar geleden
Heb nu rvs flesjes gekocht van Pura. Na lang wikken en wegen. Hoop dat dit bevalt…
Vind het nog steeds erg jammer inderdaad dat ik geen glazen flesjes mee mag geven! Dit is heel stevig glas, maar goed. Nadat ze een keer een glazen flesje hadden laten vallen viel die in duizend kleine stukjes. Dat wil je niet bij die kleine kindjes. Dat was voor hun de reden glas niet toe te laten.
Ik gebruik liever geen plastic vanwege milieu en gezondheid. Wil geen microplastics in mijn baby :)