7 Reacties

2 jaar geleden

Oh wat enorm balen zeg. Helaas heel herkenbaar. Hier 4 aambeien sinds maand 5 waarvan 1 hele grote die niet door obstipatie is veroorzaakt maar puur door hormonen en druk. Zelfs bij gewoon plassen al. De dingen die bij mij verlichting brachten en na een vaste routine 2 dagen lang zorgden dat het verdween: - bij elke toilet bezoek (niet overslaan) koelen met een koude washand (5 min) - daarna spuit neusspray op een watje en er tegen aan houden (2 min) - daarna insmeren met sperti - daarna waar kan terug duwen De eerste 3 keer was even ongemakkelijk en pijnlijk maar na volhouden zijn de uitwendige aambeien verdwenen!

2 jaar geleden

Wat super naar zeg! Via de website van de postpartum box kun je speciale coldpacks bestellen. Die bevatten kleine bolletjes en zijn daardoor wat soepeler. Die zou je even in je ondergoed kunnen leggen voor wat verkoeling.

2 jaar geleden

Vervelend voor je zeg 😖 ben je al bij de huisarts geweest? Deze kan dan een crème voorschrijven

2 jaar geleden

Ik heb 2 nachten amper geslapen van twee kleine aambeien (heb nog grotere maar gelukkig niet pijnlijk) - uiteindelijk nadat er geen verschil optrad met aambeienzalf toch maar tandpasta (vond ik online) geprobeerd en binnen 2 dagen helemaal uitgedroogd en niet meer pijnlijk. Schijnt niet bij iedereen te helpen maar het proberen waard.

2 jaar geleden

I feel you 😩 Ook enorme last van een uitwendige aambei, ik ben wel al 32 weken ver. Ik stond er gisteren bij te huilen. Gebruik sinds vrijdag een zalf die door mijn gynaecoloog werd voorgeschreven, maar nog weinig verbetering merkbaar.. Naar het groot toilet gaan is echt een marteling, nadien zoooooveel pijn! Ik pak dafalgan om er de scherpste pijn af te halen, dan is het toch een beetje te doen.. Hopelijk duurt het hier ook geen week want dat hou ik ook niet vol 😩😵

2 jaar geleden

Sudocreme helpt mij heel erg goed!!

2 jaar geleden

Wellicht ten overvloede, maar voor de zekerheid: theranal en lidocaïne mag je tijdens de zwangerschap alleen gebruiken ik overleg met je huisarts. Gebruik wordt over het algemeen afgeraden. Tegen de pijn kun je eventueel een andere, veiligere pijnstiller nemen. Ik had er zelf tijdens mijn eerste zwangerschap heel erg last van. De pijn was echt ondraaglijk en niets hielp, inclusief afknellen met elastiekjes door de chirurg. Het was echt vreselijk. Uiteindelijk ben ik toen naar de bekkenfysio geweest bij 35 weken. Dat hielp iets. Deze zwangerschap begon het weer, maar dan nog veel vroeger. Inderdaad ook door de druk. Ik ben toen direct bekkenoefeningen gaan doen en heb zinkoxide zetpillen genomen. Binnen een paar dagen was ik van de klachten af. Álles geprobeerd, maar dit bleek tot nu toe de beste (en enige) oplossing. Welke van de twee precies het meest geholpen heeft weet ik niet, maar beide opties zijn helemaal veilig voor jou en je baby. Wellicht het proberen waard. Succes en sterkte. 🍀