23 Reacties

3 maanden geleden

Ik lees even mee.. ik ben van plan alleen met mijn zoontje te reizen, met de auto (Rotterdam-Stockholm).. 🙈

3 maanden geleden

Wij gaan over 2 weken 1200km rijden met tussenstop. Ik heb 2 dochters en bij de oudste zijn we een keer in de nacht vertrokken maar helaas de hele nacht wakker en over de hele reis maar amper 2 uur geslapen🤐 wij gaan nu rond 7u en zijn dan aan het einde van de middag bij onze tussenstop zodat ze vroeg in bed liggen….

3 maanden geleden

Wij gaan in september naar zuid Frankrijk, 11 uur rijden, Kids zijn dan bijna 4 jaar en 15 maanden. Wij zijn van plan in de nacht te rijden zonder tussenstop. 2 jaar geleden met de oudste wel een tussenstop, dit was ook prima maar voor mijn hoofd te veel gedoe 🤣

3 maanden geleden

Reactie op Floor.

Wij gaan over 2 weken 1200km rijden met tussenstop. Ik heb 2 dochters en bi ...
Dankjewel! Dat is een goede tip

3 maanden geleden

Reactie op Nickky

Wij gaan in september naar zuid Frankrijk, 11 uur rijden, Kids zijn dan bij ...
Ik snap je

3 maanden geleden

Reactie op Annaa90

Ik lees even mee.. ik ben van plan alleen met mijn zoontje te reizen, met d ...
O wow ! Knap hoor dat je dat wilt doen 🤍

3 maanden geleden

Reactie op lauraamico92

Ik snap je
Wij zijn ook van zuid Limburg 👋. Het plan is de Kids rond 19.00 naar bed, kunnen wij de laatste dingetjes doen en dan 22.00 vertrekken. Ze zullen dan hopelijk na niet al te lang wakker in slaap vallen 🤭

3 maanden geleden

Reactie op lauraamico92

O wow ! Knap hoor dat je dat wilt doen 🤍
Mijn beste vriendin woont daar, en wil echt heel veel dingen meenemen voor hun (zij heeft 3 kids, waarvan een tweeling van bijna een jaar).. bovendien vind ik het leuk, mijn zoontje is gek op auto rijden, kijkt altijd zijn ogen uit haha.. dus even alles nog goed plannen.. zit alleen dus met, ochtend of avond rijden.. ik kan niet afwisselen met een partner.. dus ook veel nadenken nog 😅🤣

3 maanden geleden

Reactie op Nickky

Wij zijn ook van zuid Limburg 👋. Het plan is de Kids rond 19.00 naar bed, ...
O wat toevallig zeg ! Ik ben van Valkenburg. Het klinkt echt als een goed plan, uiteindelijk moet je toch keuzes maken met kinderen en kijken hoe het gaat.

3 maanden geleden

Reactie op Annaa90

Mijn beste vriendin woont daar, en wil echt heel veel dingen meenemen voor ...
Super leuk! Dat is inderdaad dan een heel andere situatie. Doe vooral wat goed voelt en anders misschien ochtend vertrekken en tussenstop? En dag erna verder rijden

3 maanden geleden

Reactie op lauraamico92

Super leuk! Dat is inderdaad dan een heel andere situatie. Doe vooral wat g ...
Ja zat te denken aan ochtend rijden tot aan denemarken/zuid Zweden, daar overnachten en dan de volgende dag de rest.. of, in de middag rijden en de boot pakken en dan daar op slapen.. alleen ik ben bootziek 🤣🤣 dus denk de eerste optie haha.. 8 uur tijden is kapot lang, maargoed, het is voor het goede doel 🙏🏽💙

3 maanden geleden

Wij zijn in juni naar de Toscane geweest voor drie weken met de auto! Zijn ‘‘s nachts om 00:00 gaan rijden ( zowel heen als terug). We zorgden dat we de eerste dag het meeste rijden en de tweede dag, naar plaats van bestemming Max 5 uurtjes. Zo hadden we op plek van overnachting ook nog tijd om te spelen en leuke dingen te doen. Was echt een aanrader zo en zou het volgend jaar zeker weer zo doen

3 maanden geleden

Reactie op lauraamico92

O wat toevallig zeg ! Ik ben van Valkenburg. Het klinkt echt als een goed p ...
Ik ook van zuid limburg! Ik kom uit Maastricht en woon in Eijsden

3 maanden geleden

Reactie op Suzie_o

Wij zijn in juni naar de Toscane geweest voor drie weken met de auto! Zijn ...
Oh in de auto zorgden we voor speelgoed, boekjes en vooral dat de achterbank niet vol lag met spullen zodat er indien nood ook ruimte is voor de andere ouder om voor afleiding te zorgen. We verbleven steeds een week in een andere agriturismo met zwembad. Overal babybedje beschikbaar, alleen niet altijd een kinderstoel( dus wij hadden er eentje van de IKEA mee).

3 maanden geleden

Reactie op lauraamico92

O wat toevallig zeg ! Ik ben van Valkenburg. Het klinkt echt als een goed p ...
Wij van Amstenrade, maar een klein stukje uit de buurt 😊. Ja het is idd uit proberen. Ben vooral benieuwd naar de terug weg, 10.00 uitchecken op camping en dan.... blijf je hangen of ga je meteen, en hoe ziet je avond er thuis dan uit.😵🤣

3 maanden geleden

Reactie op Floor.

Ik ook van zuid limburg! Ik kom uit Maastricht en woon in Eijsden
Dat is kortbij:)

3 maanden geleden

Reactie op Nickky

Wij van Amstenrade, maar een klein stukje uit de buurt 😊. Ja het is idd u ...
Ik weet het ! Het is lastig en keuzes en meningen. Ik ben van mening dat een auto fijn is dat je eruit kan en klinkt nacht rijden ideaal omdat ze dan meestal slapen, maar het is geen zekerheid. Je zoekt naar een antwoord maar ieder kind is natuurlijk anders haha het is gewoon spannend zo. Leuk zeg zo uit de buurt

3 maanden geleden

Reactie op Suzie_o

Wij zijn in juni naar de Toscane geweest voor drie weken met de auto! Zijn ...
Klinkt ook absoluut niet verkeerd deze oplossing.

3 maanden geleden

Reactie op lauraamico92

Ik weet het ! Het is lastig en keuzes en meningen. Ik ben van mening dat ee ...
Ik bedoel natuurlijk “zoek naar eeb antwoord voor mijzelf”

3 maanden geleden

We hebben inmiddels beide gedaan zowel auto als vliegen. 10 mnd. meteen rond bedtijd vertrokken (moesten 840km enkele reis) dus echt haar nachtslaap gepakt en dit ging prima, wel wat stoppen ivm BV want ook geen doorslaper maar vrij direct in slaap dus fijn. Ik zou haar voorlopig nog niet zo lang overdag kunnen vermaken en nu slaapt zij te weinig overdag, dus volg keer wordt dit opnieuw ‘s nachts. Net terug van vliegvakantie - 14 mnd. - (wel Schiphol en woonachtig regio Utrecht dus dat stukje makkelijker maar de totale reisduur incl transfer, parkeren etc duurde alsnog flink hoor). We hebben bijbetaald voor de aangepaste vluchttijden zodat wij haar niet midden in de nacht wakker moesten makken etc dus deze reis overdag gedaan. Het ging beter dan verwacht - slaapje in auto, in vliegtuig, slaapje tijdens transfers beide kanten want ja ook veel indrukken van vliegveld etc. Ik was ontzettend bang maar zij was lieveling over wie ik niet eens droomde. We hebben geen makkelijke meid en slechte slaper - vliegen heeft wel het voordeel dat je je kind veel in armen kan hebben (=rust) en al omgeving vermaakt. Ik wilde 2e keer nu niet opnieuw met de auto want door stops voor voeden en soms troosten duurde deze reis eeuwigheid, maar als je een doorslaper hebt is dit je overweging niet. Ik zou gewoon beide herhalen. Overigens had zij flinke koorts tijdens autorit gekregen en last van doorkomende kiezen bij terugvlucht maar alles in orde tijdens vertrek dus ook al evt. tegenslagen ongeacht vervoer zullen jullie sterker maken hoe dan ook 😅 Geen tips over je bestemmingen. Geniet alvast van jullie vakantie!