23 Reacties
3 maanden geleden
Ik ben voorstander van de auto. Het is zo fijn om lekker mee te nemen wat je nodig denkt te hebben in plaats van al die afwegingen als je gaat vliegen.. Ik vind 1 of 2 tussenstops prima te doen. Maak een 'onderweg' tas en laat de rest in de auto zodat je niet alles hoeft in en uit te laden. Kijk voor een fijn familiehotel met (bewaakte) parkeerplaats, je vakantie begint als je in de auto stapt ;-)
Verder zijn wij een keer om 4 uur vertrokken met idee dat we dan zelf nog ff konden slapen en dochter ook eerste uren van de reis. Nou die heeft geen oog meer dichtgedaan, vond het zo leuk haha. Dus hou vooral ritme aan wat voor jou werkt en past bij ritme van je kind.
Heel veel plezier!!
Overigens ook prima vliegreis gehad naar Portugal maar als je kan kiezen, zou ik zeker auto kiezen! Het is toch een gedoe met wat je mee kan nemen, huurauto ophalen met al die tussen, buggy, autostoel en kind op schoot hele vlucht is ook niet echt relaxed. Daarnaast ben je in t vliegtuig ook best afhankelijk van je omgeving, achter ons een kindje dat hard krijste (zielig maar ook irritant) voor ons iemand die alles onderspuugte.. Nee doe maar maar lekker mn eigen auto!
3 maanden geleden
Wij zijn in mei met toen 10 mnd oude zoontje met de auto naar italië gardameer gegaan. We zijn ook savonds vertrokken rond 19u. Hij viel om 20 in slaap. We hebben in Obernai(bij straatsburg) een heel fijn en goedkoop hotel voor 1 nacht geboekt (lofthotel) met camping bedje waar hij er even uitging en weer doorsliep tot de ochtend. (Altijd al goede slaper hoor dat wel) in de ochtend in Obernai ontbeten en rustig opgestart. Rond half 10 vertrokken zo net voor zn 1e dutje. Hij sliep tot 12. Toen stop gehad en gelunched in zwitserland. Even laten kruipen. En doorgereden met nog 1 x een stop rond Milaan bij benzinepomp. Waren rond 18.30 op de camping en hij kon daar toen fijn normale tijd weer naar bed. Vond het erg fijn met de auto, kon ook zo veel meer spullen meenemen ♡
Succes met je keuze, veel plezier alvast!