20 Reacties

3 maanden geleden

Ik lees mee, hier precies hetzelfde 馃榿

3 maanden geleden

Twee keer gedaan, zeker aan te raden! Tips: niet te snel willen en vaak stoppen. Rij het in 2 dagen, zodat je niet ge茂rriteerd wordt als het te lang duurt. Leg genoeg speelgoed binnen je eigen handbereik. M'n jongste wilde elk kwartier wat anders 馃ぃ moeilijke snackjes zoals rozijntjes in een doosje of wortelchips in een zakje. Zijn ze zo een half uur zoet mee 馃ぃ en go with the flow. Als het niet gaat stop dan anderhalf uur en ga lekker in een speeltuin spelen tot ze moe zijn. Het zal beter gaan dan je denkt!

3 maanden geleden

Wij zijn met 9 maanden naar Oostenrijk geweest. Nu met 14 maanden naar Luxemburg. Wij hebben geprobeerd zoveel mogelijk te rijden tijdens de slaapjes. Tussendoor gestopt bij een speeltuin om even lekker te kunnen bewegen. Voor onderweg had ik een aantal kadootjes (activity board, kleurboek met waterstift) meegenomen zodat hij die kon uitpakken en wat nieuws te spelen had. Verschillende boekjes (met flapjes, verschillende texturen en bewegende elementen) onderweg waren ook een groot succes die had ik bij de bieb geleend.

3 maanden geleden

https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-juni-2023/auto-vakantie-of-vliegvakantie-0rNgP31 Hier staan ook al wat tips 馃榾

3 maanden geleden

Bij ons is het tot nu toe meestal een succes om met kind(eren) op autovakantie te gaan. Alleen 1 keer dat dochter bijna de hele terugweg gehuild heeft (was toen 7 maanden). Zorg dat je voldoende snacks mee hebt en (nieuw) speelgoed en boekjes ter afleiding. Ook lekker vaak stoppen en proberen de stops te houden op een locatie waar een speelplekje is. Wij plannen altijd om de dutjes geen. Dus vlak voordat ze ongeveer zouden slapen doen we een lange stop en dan slapen ze meestal daarna lekker een tijdje

3 maanden geleden

Wij zijn 1x met de auto geweest en 4x met het vliegtuig.. ik vond de auto echt heeeel hard werken dus voor mij een no no..

3 maanden geleden

Hier nu voor 3e jaar oprij, eerste keer Spanje met baby van toen 3 maand, daarna met 11 maanden en vorig jaar met 2 jaar en baby van 3 maand. Dit jaar weer. Wat mijn tip is, zoveel mogelijk eten geven tijdens het rijden zodat hij/zij kan spelen met stops. Koop wat kleine cadeautjes of pak speelgoed in van huis wat je even aan kant legt zodat het 'nieuw' is! Ook wat wij vaak proberen is rond 4:00 in nacht te vertrekken zelf wel optijd slapen zodat je wel wat uurtje hebt gepakt. Hier slapen ze dan vaak tot uur op 7/8 dus kun je meteen 4 uur doorrijden daarna stoppen we vaak elke 2 uur eventjes. Maak er gewoon wat leuks van 馃コ

3 maanden geleden

Reactie op babynummero2

Hier nu voor 3e jaar oprij, eerste keer Spanje met baby van toen 3 maand, d ...
Ja wij gaan sowieso snachts rijden, hopende dat hij z鈥檔 ritme een beetje houdt 馃珷

3 maanden geleden

Reactie op MiekjeS88

Twee keer gedaan, zeker aan te raden! Tips: niet te snel willen en vaak sto ...
Dit is precies hoe wij het hebben gedaan, ging echt heel goed! Zou het zo nog een keer doen.

3 maanden geleden

Qua afstand geen probleem, qua weer wel. Wat voor een accomodatie heb je? Zuid Frankrijk is erg warm, loopt soms op tot rond 38 graden. Niet fijn voor je dreumes. Hier had hij in de auto niet veel nodig, vooral crackers en knijpfruit en slaapjes komen wanneer ze komen. Naar buiten kijken was vooral favoriet.

3 maanden geleden

Reactie op Moesje3

Qua afstand geen probleem, qua weer wel. Wat voor een accomodatie heb je? ...
Wij waren in noord/Oost en zelfs de Fransen uit het zuiden kwamen vakantie vieren in de elsas/vogezen. Ook daar prachtig weer, mooie natuur en veel leuks te doen. Vooral met dreumes. Ik heb veel gezinnen gesproken die een tussenstop deden en zeiden hoe erg de hitte was.

3 maanden geleden

Reactie op Moesje3

Qua afstand geen probleem, qua weer wel. Wat voor een accomodatie heb je? ...
Een g卯te van vrienden, met een grote tuin. We zijn er vaker geweest dus ik weet dat het lekker koel is daar binnen. Het is meer de duur van de rit waar ik me zorgen om maak.

3 maanden geleden

Wij zijn met 6 maanden naar oostenrijk geweest ging super hij heeft heel de weg geslapen. Was ongeveer 10 uur rijden. Met 8 maanden naar parijs geweest ook bijna heel de weg geslapen en helemaal niet huilen of zeuren. 14 maanden Nu gaan wij ook naar zuid frankrijk en wij hebben een overnachting bij bijna 1000 km bij montelimar. En dan moeten we de dag daarna nog 350km ons leek dit beter nu zo te doen zodat als je daar aan komt niet super moe bent en de kleine waarschijnlijk niet gelijk wil slapen en als je zolang moet rijden zelf wel wil slapen. En snachts rijden werkt bij ons ook goed. Vooral lekker rustig aan doen je hebt alle tijd en vooral niet stressen of ge茂rriteerd worden. Je hebt lekker vakantie! 馃グ

3 maanden geleden

Reactie op KIM19983

Wij zijn met 6 maanden naar oostenrijk geweest ging super hij heeft heel de ...
Ja wij gaan ook snachts, lijkt me een stuk vlotter gaan. Veel plezier in Zuid Frankrijk ook 馃槃

3 maanden geleden

Reactie op Yvette Aim茅e

Ja wij gaan ook snachts, lijkt me een stuk vlotter gaan. Veel plezier in Zu ...
Jaa dat vond ik ook fijn heb je het grootste deel al lekker gehad! Jij ook! Hopelijk gaat de reis goed! Maar zal vast wel馃槝

3 maanden geleden

Als het qua ruimte achter de stoel kan zou ik je kindje achter de bestuurdersstoel doen zodat jij er als bijrijder er goed bij kan. Wij hadden dit nu niet gedaan en ik moest mij in allerlei bochten wringen om bij haar en haar spulletjes te komen

3 maanden geleden

Reactie op Wannabemommy1998

Ik ben de bestuurder in dit geval maar ik snap de tip ;)

3 maanden geleden

Wij zijn vorige week zondag vertrokken naar zuid Frankrijk met de auto. Dit ging heel erg goed! We zijn in de ochtend gaan rijden toen hij zijn ochtend slaapje in ging. Hierdoor konden we in 1x een heel stuk rijden. We hebben wel een overnachting gedaan net voorbij Parijs, dit was ook echt zeker wel nodig! Op dat moment (rond 18:00 kwamen we aan) was ons zoontje er ook echt wel klaar mee. Wat bij ons goed werkte was komkommer. Hier is hij lekker lang zoet mee en vind hij heerlijk! Verder de tips zoals hierboven. Succes en vooral veel plezier! Wij gaan donderdag weer terug naar NL

3 maanden geleden

Wij zijn vorige week zondag naar Itali毛 gereden. Rit van 16 uur en we hebben er uiteindelijk 17 uur over gedaan. We zijn om 16h weg gereden zondag middag. iPad met filmpjes mee en onze zoon heeft tot 19.30h filmpjes gekeken en was content. Toen zijn we ergens gestopt om te eten, daarna hem z鈥檔 fles gegeven in de auto, iPad uit en stoel in slaapstand. Hij is toen redelijk snel gaan slapen. We hebben de hele nacht door kunnen rijden. Eerst ik 6 uur daarna mijn partner 6 uur. Voor we het wisten waren we op plaats van bestemming. Is heel goed bevallen en 鈥榮 nachts rijden vonden wij echt top omdat onze zoon sliep en er geen hond op de weg was!