27 Reacties

5 maanden geleden

Volg

5 maanden geleden

Wij geven ‘s middags warm eten en in de avond een boterham of havermout, met vers fruit (een klein beetje), of wat komkommer/… overigens omdat hij nog steeds reflux heeft en warm eten echt op zijn maag blijft liggen.

5 maanden geleden

Als ik eten maak dan haal ik een gedeelte voor hem er uit, voordat ik de kruiden toevoeg voor mezelf. Mijn kleintje eet verder alles mee. Ik maak bijvoorbeeld vanavond burritos. Zijn burritos zijn dus zonder de heftige kruiden, met minder kaas er op en wel de saus maar gemixt met iets meer water. Verder introduceer ik steeds meer. Vorige maand kreeg hij "normale" krieltjes. Nu overgestapt op krieltjes met uien of BBQ smaak. Verder voeg ik zelf nóóit zout toe bij het eten, dus dat krijgt hij sowieso niet extra binnen. Succes 🙏🏽

5 maanden geleden

Reactie op Annaa90

Als ik eten maak dan haal ik een gedeelte voor hem er uit, voordat ik de kr ...
En als hij geen trek heeft in avondeten dan krijgt hij een boterhammetje.

5 maanden geleden

Wij eten om 19u, net als ons zoontje (gaat pas om 20u30 naar bed). Ons zoontje eet gewoon met de pot mee. Zout voegen wij toe aan tafel. Als we iets pittigs eten dan maak ik hetzelfde in een kleine portie niet pittig

5 maanden geleden

Wij eten met zijn allen ergens tussen 5 en 6.. (baby heeft een oudere broer(10) en zus (2)) Ze eet al vanaf 7 mnd met de pot mee alleen dan zoutloos/zoutarm Qua kruiden merk ik dat ze het eigenlijk beter eet als het flink gekruid is🤣 ook een beetje chilipoeder vindt ze lekker.. Ik denk dat het gewoon is waar ze aan gewend zijn. Wij bestellen ongeveer eens in de 2 weken en laten haar dan gewoon mee-eten… ik denk dat af en toe een beetje zout geen kwaad kan als het maar niet structureel is maar dat is een afweging die iedereen zelf moet maken.. je zou voor de dagen dat je bestelt ook voor baby/dreumes een aantal maaltijden in de vriezer kunnen maken die je dan kan opwarmen

5 maanden geleden

Ik volg graag mee... ik ben ook zoekende.

5 maanden geleden

Lijkt me heerlijk, om zo vroeg thuis te kunnen zijn met z’n allen. Dat is alleen voor heel veel mensen totaal niet haalbaar. Wij werken tot 17.30/18.00, zijn dan 18.00/18.30 thuis. Dan is het fles en naar bed om 19.00 uur. En dan wil het kdv nu ook geen avondeten meer geven om 17.00 uur nu ze 1 jaar is… Zit echt ff met m’n handen in het haar, want wat nu dan? Dus ik ben ook heeeeel benieuwd hoe andere mensen die tot wat later werken dit doen? 🤷🏼‍♀️

5 maanden geleden

Kruiden en pittig vinden ze hier heerlijk haha met zout pas ik wel op maar dat doe ik dan gewoon alleen over mijn eigen portie 😊

5 maanden geleden

Reactie op EsAaEn

Lijkt me heerlijk, om zo vroeg thuis te kunnen zijn met z’n allen. Dat is ...
Ik heb het hieronder al geschreven maar wij eten allemaal samen rond 19u en zoontje gaat slapen rond 20u30.

5 maanden geleden

Reactie op EsAaEn

Hier kreeg ik vandaag ook zijn overdracht schriftje met de boodschap dat ze vanaf nu geen groentehap meer geven☹️ Nou wordt de kleine hier door opa of oma opgehaald en zou hij evt ook daar mee kunnen eten. Maar het met de pot mee eten wil hier nog niet lekker.. geprakt gaat moeizaam.. en in stukken vind hij helemaal niks. Het liefst nog steeds gepureerd😐

5 maanden geleden

Reactie op EsAaEn

Wij geven soms het eten wat wij de avond ervoor gegeten hebben aan hem. Dus wat wij op maandag eten, eet hij op dinsdag etc. Zodat hij wat eerder kan eten!

5 maanden geleden

Reactie op BoVDG

Ik heb het hieronder al geschreven maar wij eten allemaal samen rond 19u en ...
Dat is bij ons geen optie, want dat red ze gewoon niet. Ze valt zowat om na dr papfles van 18.30uur, ‘s morgens moet ze er ook gewoon optijd uit ivm ons werk. Dus dagen van 7.00-19.00 is echt een must, ook zodat we ‘s avonds nog even een paar uur samen hebben. Dus ik blijf het een moeilijke puzzel vinden dit

5 maanden geleden

Reactie op JAIS93

Wij geven soms het eten wat wij de avond ervoor gegeten hebben aan hem. Dus ...
Dan nog ben ik niet thuis om 17.00 uur als mn dochter wil eten, het gaat vooral om de kdv dag. Dat dus niemand haar eten kan geven om 17.00 uur, op papa/mama/opa&oma dag kan dat natuurlijk wel.

5 maanden geleden

Reactie op EsAaEn

Dan nog ben ik niet thuis om 17.00 uur als mn dochter wil eten, het gaat vo ...
Als dit om 1 dag gaat.. en je ukk het gewoon niet langer trekt.. dan zou ik dr lekker een fles geven en hups naar bed

5 maanden geleden

Wij eten ook rond 17.00/30 en dan werk ik weer verder na 18.30 als hij in bed ligt. Hier is fav: gehakt met tomatenpuree, aubergine, kikkererwten en linzen. Komijn en korianderpoeder er doorheen. Met rijst of pasta

5 maanden geleden

Reactie op LoLo27

Wij eten ook rond 17.00/30 en dan werk ik weer verder na 18.30 als hij in b ...
Ja ideaal als je thuis kan werken idd.

5 maanden geleden

Reactie op EsAaEn

Dan nog ben ik niet thuis om 17.00 uur als mn dochter wil eten, het gaat vo ...
Oh sorry, dacht dat je ook vroeg hoe wij dat deden. Of we dan ook al zo vroeg aten..

5 maanden geleden

Hier eet ze elke dag mee nu sinds 8 maanden ongeveer ik pas het gewoon een beetje aan dus niet zo pittig (voeg ik dan nog later toe) en hetzelfde met zout. Favorieten hier: - gewoon hollandse pot met een (groente)gehaktbal dus aardappel met spinazie of bloemkool etc - brocolli/kip/champignon/zoetepaprika/krieltjes schotel met paprika knoflook en chilikruiden maak dan apart kaassaus vind ik zelf lekker 🤣 en gooi ik er later overheen - mexicaanse wraps met bonen ik snij de groenten dan wat groffer zodat ze ze makkelijker kan pakken en zij krijgt het wrapje er dan naast met wat avocado erop - pasta (naar keuze) met spinaziepesto (spinazie bakken en daarna met pesto erdoorheen in de blender) wij doen vaak met kip en cherrytomaatjes uit de oven - pasta met zelfgemaakte tomatensaus en kleine gehaktballetjes en courgette In het weekend als ik bijv uit eten ben met haar of bij vriendinnen neem ik altijd restjes mee of ik maak een spinazie ei (in de blender) met cherrytomaten ernaast en wat crackers. Kan je makkelijk eventjes opwarmen en geeft ook niet zon rommel. Wij eten eigenlijk altijd samen omdat ik dit belangrijk vind lukt ook niet altijd hoor en vind het ook wel eens fijn om voor de rust en dat ik er zelf van kan genieten om erna te eten. Ik heb het geluk dat ik 5 dagen thuis ben en de andere dag eet ze bij mijn schoonouders en de andere dag met mijn moeder. Ze heeft echt om half 6 honger dus dat kan ook niet uitgesteld worden. 😆 Hopelijk heb je er iets aan 😃

5 maanden geleden

Mijn dochter eet rond 17 uur ongeveer 100 gram van een potje voeding. Meestal tussen 17.30-18.00 uur eet ze dan met ons mee. Dan eet ze stukjes, het is echt net wat wij eten. Wij doen geen extra zout op het eten en eten ook niet pittig, de peuter houdt daar ook niet van.