27 Reacties
5 maanden geleden
Reactie op EsAaEn
Lijkt me heerlijk, om zo vroeg thuis te kunnen zijn met z’n allen.
Dat is ...
Ik werk tot half 6 en ben rond 6 uur thuis, heb een peuter van 2.5 en een baby van bijna 1. Standaard eten wij rond 6 uur. Ik werk 3 dagen in de week, voor 1 dag is er geen probleem want dan kookt mijn vriend maar de andere 2 dagen zijn wel wat lastiger. Ik zorg eigenlijk dat ik op die dagen al eten heb wat ik alleen nog op moet warmen. Pasta's maak ik vaak voor 2 dagen, of noedels/stamppotten.
Mijn baby/dreumes eet met de pot mee, ik haal zijn eten uit de pan voordat ik er pittige kruiden/saus doorheen gooi.
Hij is nu in een fase dat hij standaard krijst om eten zodra ik ga koken. Meneer eet dus nu wel met de pot mee, maar dan van de pot van de dag ervoor. Als hij echt niet kan wachten totdat ik klaar ben met koken kan hij alvast wat krijgen
5 maanden geleden
Wij eten vaak pas om half 8. Na de opvang is ze moe en eet ik vaak wat eerder met ons dochtertje zodat ze om half 8 naar bed kan. Normaal gaat ze tussen half 9 en half 10 naar bed.
Mijn man is pas om half 8 klaar. Ze slaapt sochtends daardoor tot half 8/half 9. Funfact: vroeg naar bed is iets heel Nederlands, in warmere landen gaan de kindjes vaak tegelijk met de ouders naar bed. Bij ons dus ook, hihih. Werkt voor ons het beste.
Ze eet trouwens nu echt wat wij eten. Eten we bami dan maak ik voor haar een apart pannetje, roerbakgroenten, kruiden, maar geen zout en niet pittig. Wraps voor haar met Italiaanse kruiden ipv pittige kruiden in haar mengsel. Enz. Zelfde hoofdingrediënten maar een ander pannetje en kruiden als het nodig is
5 maanden geleden
Wij eten 19:00 want eerder lukt gewoon niet. De meisjes krijgen een paar snackjes als de honger echt te erg is. Gaan om 20:00 naar boven en 20:30 slapen. Staan tussen 6:30 en 7:30 op.
Qua eten hebben we wel geluk dat de jongste nooit geïnteresseerd is geweest in gepureerd en dus al heel vroeg (zachte) stukjes at. Daardoor gewoon prima met ons mee eet. Wij passen ons eten aan op de dreumes en peuter, en als we pittiger willen voegen we chilipoeder of sambal toe.
Als de dreumes het niet meer trekt ivm te moe dan is het allemaal wat versneld. Want vaak is er tussen eten en naar boven gaan nog wel even een moment om te spelen als wij de tafel en keuken opruimen.
5 maanden geleden
Wij hebben de mazzel dat we al om kwart over 5 a half 6 kunnen eten. En dan rond half 7 naar boven (als hij in bad of douche gaat iets eerder) en dan rond 7 uur lekker slapen.
Onze van net 1 jaar oud eet meestal met de pot mee. Hij lust tot nu toe alles, alleen ei mag hij niet ivm allergie (FPIES) dus eten gern gerechten waar eiproducten in verwerkt zijn. Gelukkig blijft er een hoop over.
Vanavond bv stoofvlees met aardappels en sperzibonen. Dat krijgt hij gewoon in kleine stukjes aangeboden.
Verder vrij weinig vlees, regelmatig linzen, bonen, soya etc. Heel divers maar hij eet het tot nu toe allemaal 😊
5 maanden geleden
Onze zoontje eet met de pot mee, af en toe maak ik iets aparts voor hem en zijn oudere zus. Ligt er maar net aan wat wij gaan eten.
Als wij bijv couscous of tajine eten, dan maak ik het eerst met minder zout. Zodra de groentes&vlees klaar is haal ik zijn avondeten eruit en doe ik er wat meer zout bij. En bijv met couscous kook ik het voor hem ipv stomen anders is het te droog voor hem.