6 Reacties

8 dagen geleden

Kleine toevoeging: ik irriteer me natuurlijk erg op het moment dat hij het eten weigert, maar probeer hem zoveel mogelijk af te leiden en doe echt mijn best dat ie toch iets eet. Mijn man heeft iets minder geduld en wordt op zijn beurt dan weer boos als hij eten of zijn beker expres en boos op de grond gooit (waar ik me ook wel iets bij kan voorstellen).

8 dagen geleden

Soms herkenbaar maar probeer zelf geen probleem te maken als het gebeurt. Misschien proberen om overdag al wat groenten en vezels etc aan te bieden zodat de ‘druk’ van het avondeten af gaat? En toch blijven proberen aan te bieden. Het kan tot 12 x (dacht ik) duren voor een kindje gewend is aan een smaak of textuur. Dus als ze iets 10x niet ‘lusten’ kan het daarna ineens wel. Eten jullie samen? Kan ook nog wel helpen om er een leuk moment van te maken waarop ze vanzelf wat proeven

8 dagen geleden

De jongste 16 maanden, oudste 4 jaar en die zit nog steeds in de fase 😭🤣

8 dagen geleden

Misschien het avondeten naar de middag verplaatsen of de helft daarvan en dan avondeten brood ofzo ?

8 dagen geleden

Wij zijn dit sinds een half jaar aan het doen. Gewoon eten wat de pot schaft en geen alternatief bieden. Soms gaan ze (5j, 3j &1 jaar) zonder eten naar bed. De jongste krijgt nog wel een borstvoeding voor ze gaat slapen. Ze slapen er niet slechter van maar zijn wel vroeger en chagrijniger als ze wakker worden. Dan gaan we in pyjama naar beneden ipv eerst aankleden.

8 dagen geleden

Ons zoontje eet ook niet altijd even goed met avondeten, onze diëtist zei het volgende tegen ons: Laat. Het. Los 🤣 Hoe meer aandacht of frustratie jij gaat tonen, hoe slechter ze gaan eten. Sommige kinderen stoppen al met eten als je zegt “goed zo!” of “lekker he?!” Wij scheppen gewoon een bordje voor hem op, daar mag hij lekker van smikkelen wat hij wilt, mag er mee spelen en ontdekken en volgens onze diëtist gaat er altijd meer in dan je denkt. Wel geven wij ons zoontje nog een fles voor het slapen gaan dus met een lege maag gaat hij nooit naar bed 😊