21 Reacties
één jaar geleden
Geen ervaring met reizen richting Azië met baby, wel zonder baby. Hygiëne vond ik zeker in Vietnam af en toe flink tegenvallen.. maar ik kan mij ook goed voorstellen dat je met een baby andere accomodaties boekt dan zonder wat ik destijds gedaan heb, haha.
Ik heb een zoontje van nu 2jr en nu een meisje van 4 weken. Met onze zoon al een paar x naar Zuid-Amerika geweest. Eerste keer kreeg mijn zoontje alleen nog BV, dus toen geen gedoe qua juiste (fles)voeding vinden etc. Afgelopen december weer geweest, toen hij 1,5 was en vond toen het aanbod qua babyvoeding zoals wij die kennen tegenvallen, maar wanneer je kindje 5 maanden is zal je daar geen last nog van hebben omdat ze nog niet echt eten.
Ik zou wel contact opnemen met een arts en/of het cb omtrent vaccinaties. Ons werd geadviseerd sowieso de eerste 2 vaccinaties af te ronden voordat we vertrokken. Eerste is met 3 maanden, tweede met 5 maanden en er moet min 6 weken tussen de 2 prikken zitten. Ik zou even goed kijken hoe je dan uitkomt.
Verder, lekkere draag zak mee en gaan, die kleintjes zijn flexibeler dan je denkt. Maar dat is mijn mening 😁
één jaar geleden
Reactie op VD22
Wat een fijne topic! Wij hebben hetzelfde we willen met een baby van 4 maan ...
Wellicht kunnen we ervaring uitwisselen, van wat je online hebt gevonden aan informatie etc? Geef je borstvoeding of kunst? En heb je over Thailand al wat uitgezocht voor babys?
één jaar geleden
Reactie op des721
Geen ervaring met reizen richting Azië met baby, wel zonder baby. Hygiëne v ...
Dank voor je reactie! Hoe oud was hij toen hij voor het eerst weg ging zo ver weg? Wat had je alvorens allemaal uitgezocht voor de kleine? Dat ik in mijn zoektocht niets vergeet uit te zoeken😉
Had je alleen een draagzak mee, geen wagen?
één jaar geleden
Reactie op des721
Wij gaan nu in november/december naar Japan met beiden, Miss met een stop o ...
Wat super om te lezen dat jullie zoveel reizen met de kinderen! Hier verklaard de familie ons voor gek...
Japan is de hygiëne vaak ook al weer een stuk beter.
één jaar geleden
Hoe hebben de ervarenden dat gedaan met het middel DEET? Ben ik even benieuwd naar 😊
8 maanden geleden
Ik hoor heel graag jullie ervaringen. Wij gaan namelijk in Juni naar Thailand, onze dochter is dan 3 maanden oud.
Deze vakantie stond al gepland voor de zwangerschap, gezien we tijdens de zwangerschap niet wouden gaan ivm het Zika virus konden we de vakantie uitstellen tot juni dit jaar.
Wij staan er zelf positief in, maar hoor wel graag ervaringen. Zijn de vaccinaties die mijn baby met 3 maanden krijgt bijvoorbeeld voldoende voor Thailand? Hoe is het met de muggen en is de warmte vol te houden voor zo een klein meisje?
7 maanden geleden
Mijn ouders zijn nu in Vietnam en vinden het GEWELDIG. Ze vinden Vietnam wel schoner ogen dan Thailand.
Ben zelf diverse malen in Thailand geweest en zou daar ook gewoon met de kleine heengaan.
Je bent niet de eerste of laatste die erheen gaat met een kleine en zolang we ze goed beschermen (prikje, juiste kleren, medicatie mee enz) is er niks aan het handje en kun je dit soort geweldige reizen samen delen ❤️❤️❤️
3 maanden geleden
Wij gaan in november met onze 1.5 jarige 3 weken naar Thailand! Je hebt verschillende fb groepen waar je je voor kunt aanmelden, zoals: reizen met kinderen, tips Thailand, reislustige ouders. Meld je daarvoor aan en zoek via de zoekfunctie naar topics die over babyvoeding, luiers, doekjes, e.d. gaan. Staan echt hele handige tips in! Ik ben er inmiddels achter dat billendoekjes bijv moeilijker te verkrijgen zijn, daarom neem ik wel een voorraadje mee voor ongeveer een week zodat we geen probleem hebben als we die niet kunnen vinden. Als je kv geeft, kun je in die groepen ook even kijken voor tips! Kijk ook eens op de website van bijv. 7/11, dat is een Thaise supermarkt. Misschien kom je daar ook het eea tegen.
Voor vaccinaties moet ik nog contact opnemen met het GGD.
2 maanden geleden
Ik laat toch nog een reactie achter voor de mensen die er eventueel nog wat aan kunnen hebben.
Wij zijn afgelopen juni met ons destijds 3 maanden oude dochter naar Thailand geweest. Het ging super!
Wij hadden gekozen voor een rechtstreekse nachtvlucht en een baby bassinet gereserveerd. Dit ging prima, bij het opstijgen een flesje gegeven en daarna is ze vrijwel direct op onze schoot in slaap gevallen. Hierna konden we haar rustig in het baby bedje leggen, en heeft ze gewoon de nacht geslapen.
Wij zijn in Thailand op 3 locaties geweest en hebben nog 2 binnenlandse vluchten van 1,5 uur gehad (ging prima).
Uiteraard pas je, je vakantie helemaal aan. Het vraagt gezond verstand en behoorlijk wat voorbereiding. Mijn dochter kreeg geen borstvoeding meer, dus we moesten ook behoorlijk wat flesvoeding meenemen. Pampers zou ik voor een aantal dagen meenemen, en de rest daar kopen. Wij hadden luiers van “Babylove” deze waren erg goed en naar mijn mening beter dan pampers. Voor de muggen hebben wij Deet voor baby’s gebruikt en een klamboe (hier zou ik wel extra goed op letten). Verder raadt ik aan je draagzak op het vliegveld te gebruiken en misschien in de avonden. Maar de kinderwagen is toch echt wel het fijnst voor de kleine. De draagzak is dan toch net even te warm gezien je elkaar lichaamstemperatuur ook hebt.
Graag vermeld ik er nog bij dat onze dochter echt niet het makkelijkste kindje was en zeker niet veel sliep. Maar ook dan is het mogelijk 😉
Zoals ik eerder aangaf: gezond verstand en goede voorbereiding. En uiteraard moeten de ouders er ook relaxed in staan ☺️
2 maanden geleden
Reactie op Pilea92
Wij gaan in november met onze 1.5 jarige 3 weken naar Thailand! Je hebt ver ...
Bij de Lotus supermarkt vind je zowel goede luiers als billendoekjes. Wij waren erg tevreden over de kwaliteit. Luiermerk hadden wij : “Babylove” en billendoekjes merk: “MamyPoko” .
Ik zou even op voorhand op Google Maps kijken of zo een supermarkt in de buurt van jullie verblijf zit. 7/11 had niet veel naar mijn mening.
Babyvoeding heb ik zelf gewoon genoeg meegenomen omdat ik niet het risico wou nemen om van merk te switchen.
2 maanden geleden
Reactie op mimidut
Hi allemaal, wij zitten eraan te denken om volgend jaar met onze 3 maanden ...
Wij zijn afgelopen april/mei voor een maand naar Japan gereisd met onze baby die toen 7-8mnd was. Je hoeft er geen speciale vaccinaties voor per se, en dengue is geen probleem in Japan. Verder is het de schoonste omgeving die je ooit zult tegen komen, schoner dan Nederland ;)
Overal in elke stad zijn baby speelruimtes, baby omkleed en voed ruimtes, het is de makkelijkste en meeste efficiënte maatschappij om te reizen met een baby want alles is zo goed geregeld.
Als je verder uit de stad gaat wordt het minder high tech maar altijd schoon want dat zit in de Japanse cultuur :)