8 Reacties

2 jaar geleden

Als je het niet vertrouwd (wat ik snap want ik weet ook niet anders dat kindjes onder de 3 maand gezien moeten worden bij koorts en de 60gram zetpillen kan je ook nie vrij kopen) gewoon de huisartsenpost bellen! Volg je mama gevoel want dat klopt

2 jaar geleden

Hoe weet je dat het schommelt? Meet je zo vaak? Ik meet echt nooit meer temperatuur bij mijn baby, tenzij hij onhoudbaar blijft huilen oid of hij heel warm aanvoelt. Was was de reden dat je in eerste instantie ging tempen?

2 jaar geleden

Hoe weet je dat het schommelt? Meet je zo vaak? Ik meet echt nooit meer tem ...
Ik ben gaan tempraturen omdat ik haar heel warm vond aanvoelen. Toen was het 37.9. Vanaf toen bij verschonen af en toe even gecheckt en zie ik dat het schommelt.

2 jaar geleden

Hoe weet je dat het schommelt? Meet je zo vaak? Ik meet echt nooit meer tem ...
En dat het schommelt bedoel ik vandaag mee, niet de afgelopen dagen of weken. Maar sinds de meting van vanmorgen die aangaf 37.9

2 jaar geleden

Onze dochter is nu al 1,5 week flink ziek. Prematuur geboren en een flinke buikgriep te pakken. Ook haar temp schommelt enorm. Wij zijn naar spoed gegaan aantal dagen geleden, die was bomvol met nog meer baby鈥檚 met buikgriep (provincie noord Holland). Wij hebben meegekregen: goed en vaak aanleggen, plasluiers in de gaten blijven houden, temperatuur in de gaten blijven houden en zetpil geven bij verhoging en ongemak. Bij twijfel altijd direct bellen!

2 jaar geleden

Had ik een tijdje terug ook, kreeg de raad van minder laagjes aan te doen (dus in dit geval zou je ze gewoon in haar luier kunnen leggen misschien?), en goed te kijken of er andere symptomen zijn, want dan kan je eventueel wel de pediater bellen. Ons kindje is ook onlangs in het ziekenhuis geweest, daar zeiden ze ook goed de temperatuur in de gaten te houden (als je verhoging merkt of het niet vertrouwt), zeker bellen bij 38,5掳 of meer, maar dat je eigenlijk al vanaf 38掳 mag bellen.

2 jaar geleden

Onze kraamhulp zei ook, bij 38 graden direct bellen, huisartsenpost. Dus bij 37,9 zou ik wel gaan bellen. Beter een keer teveel na kijken hoor