34 Reacties

één jaar geleden

Wij hebben dit s nachts... Overdag is iets, maar s nachts is dat ook niet aangenaam 😅

één jaar geleden

Hoe gaat het nu inmiddels?

één jaar geleden

Bij ons juist andersom ! Overdag slaapt ze en snachts met grote ogen wakker. Iemand tips?

één jaar geleden

Reactie op gerbenvos

Bij ons juist andersom ! Overdag slaapt ze en snachts met grote ogen wakker ...
Dat noemen ze een verstoord dag/nacht ritme. Herstelt meestal vanzelf maar bv overdag in bedje leggen in het licht of in ieder geval niet heel donker helpt.

8 maanden geleden

Hoelang heeft het uiteindelijk geduurd voordat hij niet meer op je borst wilde slapen? Hoe is hij gewend geraakt aan zijn eigen bedje? Ik maak namelijk nu hetzelfde mee met mijn dochtertje van 5 weken..

8 maanden geleden

Reactie op AE

Hoelang heeft het uiteindelijk geduurd voordat hij niet meer op je borst wi ...
Ons kindje maakte tussen de 2,5 en 3 maanden een grote ontwikkeling door met slapen in het eigen bedje op vaste tijden. Eerst lag ze heel de avond bij me en ineens ging ze rond half 8 in de avond in slaap vallen. Ook ging het in bedje leggen tussen de middag zomaar ineens goed. Eerst ook veel geworsteld hiermee en me druk gemaakt. Had toen maar iemand tegen me gezegd dat het écht vanzelf geleidelijk aan gebeurt zonder slaapcoach, white noise, inbakeren of iets dergelijks!

8 maanden geleden

Bij ons gingen met een maand of 3 de avonden ineens beter. En na 6 maanden was ze overdag ook makkelijker weg te leggen. In een slaapregressie of sprong heeft ze het weer even nodig om tegen een van ons aan te slapen, maar het komt weer terug. 💪🏻 Ons dochtertje valt nog wel tegen een van ons aan in slaap, maar vergeleken met wat het was is het echt zo veel makkelijker en beter! Let goed op de wakkertijden en verder komt het vanzelf zoals @Pallas ook zegt. Ze groeien hier vanzelf ineens enorm in!

8 maanden geleden

Reactie op Pallas

Ons kindje maakte tussen de 2,5 en 3 maanden een grote ontwikkeling door me ...
Dankjewel! Dit geeft me toch weer goede hoop. Ik moet het ook inderdaad meer loslaten. Bleef je het wel volhouden om je baby weg te leggen?

8 maanden geleden

Reactie op CeFamke

Bij ons gingen met een maand of 3 de avonden ineens beter. En na 6 maanden ...
Dankjewel, fijn om te horen!

8 maanden geleden

Reactie op gerbenvos

Bij ons juist andersom ! Overdag slaapt ze en snachts met grote ogen wakker ...
Te veel slaap overdag!

8 maanden geleden

Reactie op AE

Dankjewel! Dit geeft me toch weer goede hoop. Ik moet het ook inderdaad mee ...
Ik probeerde het de eerste weken weleens. In het begin sliep ze vooral in de wagen tijdens het wandelen,,bij mij of in een babynestje in de box. Ik ben heel veel gaan wandelen op momenten dat ik zag dat ze moe was. Af en toe probeerde ik dan eens een middagje om haar weg te leggen. En de dag erna weer eens...lukt het niet? Helaas pindakaas. Dan is het haar tijd nog niet en liet ik het weer even los. Ik gaf haar dus wel de gelegenheid, maar ik ging niets forceren. Ik hield me wel aan het credo: rust en regelmaat.

8 maanden geleden

Reactie op AE

Hoelang heeft het uiteindelijk geduurd voordat hij niet meer op je borst wi ...
Ik ben begonnen met overdag eens te proberen en dan steeds op een vast tijdstip. Dat lukte eerst totaal niet, maar met drie maanden al beter. Daarna ben ik het in de avond gaan proberen en dat ging ook niet meteen makkelijk, maar ineens was het zover. Echt vanzelf!

8 maanden geleden

Reactie op Pallas

Ik ben begonnen met overdag eens te proberen en dan steeds op een vast tijd ...
Dankjewel!