Hoi mama’s!
Ik ben benieuwd of andere mama’s dit herkennen of wellicht tips hebben. Mijn zoontje is bijna 9 maanden, sliep tot 6 maanden erg goed maar sindsdien minder. Omdat hij s avonds continu huilend wakker werd en ik de nachten alleen doe (borstvoeding) heb ik er een gewoonte van gemaakt hem mee te nemen naar ons bed. M’n partner en ik vinden dit beide niet erg en eigenlijk heel gezellig en dan slaapt ie praktisch door zonder constant huilend wakker te worden. Nu weten we bijna wel zeker dat hij hier gewend aan is geraakt want s avonds wordt hij nu om de 30/45 min huilend halfwakker en is pas stil als je hem oppakt. Wegleggen is dan een uitdaging. Sinds 1 januari zitten wij dus zo’n beetje elke avond om en om op z’n kamer totdat wij zelf op bed gaan en besluiten hem mee te nemen. Is dit voor mama’s herkenbaar? Hebben jullie tips hoe we onze avonden terug krijgen en hij s nachts alsnog bij ons kan liggen? Ik hoor namelijk genoeg verhalen om me heen van kindjes die s nachts ook meegenomen worden naar bed maar die s avonds niet om de zoveel minuten wakker worden.
Dank!