36 Reacties
5 maanden geleden
Hier gisteren voor het eerst op het toilet gepoept. Ik gebruik de wc bril verkleiner niet zoveel, meestal het potje. Ze gaat elke ochtend op het potje en heel vaak een plasje/poepje of beide. Overdag is het 50/50 of het lukt. Ze gaat nu ook standaard voor het slapen op het potje. Vind het een fijn idee dat ze de kans krijgt om nog even te plassen en dat dat dan niet heel de nacht in haar luier zit. Savonds lukt het niet altijd hoor maar is niet erg. Afgelopen week ook dr eerste plasje op de opvang op het potje.
Ik ben zeer tevreden hoe het nu gaat🤗
5 maanden geleden
Reactie op Jun001hum
Ik wil dit ook gaan inzetten. Hoelang laten jullie hem/haar op het potje zi ...
Ik zet haar gwn op het toilet en hou haar dan vast. Laat haar zitten tot t gelukt is of ze geen zin meer heeft om te zitten (meestal lukt t binnen 10 tellen en anders is ze na 30 tellen wel klaar met zitten op t toilet), maargoed, ik doe tot nu toe alleen nog t ochtendplasje. Vooral ook omdat de ochtenden ben ik er eigenlijk altijd en anders moet zowel de opvang als de schoonouders als m’n partner het ook allemaal gaan doen en niet iedereen is van mening dat t nu al kan en ik heb geen zin in die discussie
4 maanden geleden
Reactie op marrie112
Hoe gaat t bij jullie? Ik merk dat m’n dochter t langzaam begint te begrijp ...
Hier doet de kinderopvang gewoon mee, maar die zijn wel heel gemakkelijk. Ze snappen het nut alleen niet echt, dus zijn wat minder enthousiast als thuis.
4 maanden geleden
Reactie op Trippy
Ff vraagje.. ik lees veel "ze" / "haar" dus het zijn vooral meisjes die al ...
Met mijn jongen nooit getraind maar wel de zomers in zijn 1 en 2e jaar veeeeel zonder luier laten lopen. Heel veel buiten plassen (en soms ook binnen, of opeens hurken en poepen). En veel er naar kijken en bewust meemaken. Voor z’n 2,5e gaf hij aan geen luier meer te willen en was hij zindelijk.
4 maanden geleden
Ik zet zoon (13mnd) bijna elke dag wel een keer op de wc met brilverkleiner, wel nog met broek en luier aan. Dat vindt hij reuze interessant. Maar als ik dit zo lees, gaan we maar eens door naar de volgende stap (broek en luier uit). Hebben jullie een boek of site waar jullie tips vandaan halen? (en waar ik ze kan teruglezen) Direct na het slapen op de wc zetten, is bekend.
Hier zei het consultatiebureau dat het kind zelf moet kunnen aangeven dat hij moet plassen/poepen en zoon praat nog niet, dus dat wordt moeilijk. Daarom had ik ook even besloten om het toch maar te laten zitten, terwijl ik juist ook vroeg wilde beginnen. Elke luier minder is meegenomen, toch? :)
4 maanden geleden
Reactie op Rana4AA
En ook benieuwd naar: wat voor luiers dragen jullie kindjes? "Gewone" of va ...
Hier heeft ze meestal een normale luier aan. Omdat we alleen na t ochtendslaapje, middagslaapje en voor t naar bed gaan aanbieden. Soms wil ze een x extra en als de luier dan nog droog is die k die daarna gwn weer aan. Soms heeft ze n luierbroekje aan, dat is dan wel weer makkelijker met extra plasjes
4 maanden geleden
Hier gaat zoonlief elke dag na het ontbijt op het potje spelen met een poppenhuisje. En 80% van de keren poept hij dan in het potje. Bizar hoe makkelijk het gaat! Hij lijkt haast een ritme erin te krijgen. We gaan komende periode proberen wat vaker op het potje te zetten, en bij mooi weer de luier uit te doen.
Bij onze eerste hebben we het ook zo aangepakt, vana 10m. Die poepte vanaf 12m al niet meer in de luier en was voor plassen op 2jr zindelijk. Hij droeg wasbare luiers, waarin je het voelt als je geplast hebt.
Bij de tweede hebben we het niet zo aangepakt, vanwege een bouw en verhuis. Met 2,5 jaar begonnen we met training. Hij droeg wegwerpluiers. Die is inmiddels 4,5 jaar en voor poepen nog steeds niet zindelijk. Om verdrietig van te worden. Hij weet gewoon echt niet hoe hij bewust het gevoel moet oproepen.
Onze derde zoon draagt ook wegwerpluiers. We hopen dat we met vroeg beginnen enig probleem voor zijn met onze derde zoon.
4 maanden geleden
Dochter gaat hier sinds deze week op het potje. Als ze wakker wordt en na haar slaapjes en het eten. Het plassen en poepen gaat hartstikke goed en ze doet zelf al ttsss en prrr 😂
Nog wel lastig met afvegen als ze gepoept heeft. 😅 Zeker als je alleen bent. Voor de rest gaat het super goed en blijft de luier tussendoor droog.
Bij de opvang willen ze ook meehelpen, maar ze gaven aan dat dit dan alleen op het toilet kan en niet op een potje. Daar twijfel ik wel over want het lijkt me beter als ze goed en ontspannen kan zitten . Dat lijkt me op een toilet nog niet echt mogelijk aangezien ze nog zo klein is.
4 maanden geleden
Reactie op Emmily23
Dochter gaat hier sinds deze week op het potje. Als ze wakker wordt en na h ...
Zoon ging hier eerst alleen in de ochtend naar de wc (poepte dan meestal), maar sinds deze week inderdaad voor en na het slapen. Wij zetten zoon op de wc met brilverkleiner en daar zit hij heel ontspannen op. Bij het kdv hebben ze er niet altijd tijd voor, maar ze proberen in elk geval 1x per dag. Daar is hij woensdag op het potje gegaan (niets gedaan, want dat kent hij niet) en vandaag op de wc (geplast). Ze hebben wel van die kleine wc'tjes, dus ik neem aan dat dat vergelijkbaar is met een wcbrilverkleiner . Hij zat er in elk geval ontspannen op. Zouden ze bij jullie kdv niet ook van die kleine wc'tjes hebben?
3 maanden geleden
Reactie op Rana4AA
Zoon ging hier eerst alleen in de ochtend naar de wc (poepte dan meestal), ...
Ja een klein wc’tje hebben ze volgens mij wel. De brilverkleiner blijft niet echt goed liggen, maar misschien leg ik m niet goed neer. Dat ga ik nog eens proberen zodat ze zowel het potje als wc gewend is. Kan me voorstellen dat ze weinig tijd hebben inderdaad, maar 1 x per dag zou al fijn zijn.