Mijn zoon van 8 maanden heeft sinds 2 maanden dat hij opeens uit het niets heel veel kracht gaat zetten en helemaal knal rood aanloopt. Soms doet hij het in moment van enthousiasme of boosheid. Maar soms ook gewoon uit het nieuws. Hij spant zich helemaal aan, zet keihard kracht, en wordt helemaal rood.
Ik kan hem wel stoppen zeg maar, of als ik tegen hem praat stopt hij er ook gelijk mee.
Ik nen dan toch ergens bang voor epilepsie/spasmes. Maar wil ook niet als de overbezorgde moeder weer bij de huisarts komen..
Herkennen jullie dit bij jullie kindje van 8 maanden? Is het aan fase wellicht?
Nou heel toevallig! Onze kleine heeft het ook. Vond het al een beetje gek… Net alsof hij aan het poepen is en kreunt er ook een beetje bij. Geen idee wat het is maar ik volg!
Herkenbaar! Maar ik weet niet of jullie kleintjes al staan/optrekken naar staan? Sinds hij dat doet, wordt hij niet meer zo rood. We denken dat het frustratie was omdat hij wilde staan 😂
Herkenbaar! Maar ik weet niet of jullie kleintjes al staan/optrekken naar s ...
Nog niet!! Hij tijgert wel en wilt nu heeeel graaag kruipen maar het lukt nog niet. Maar hij doet het ook gewoon zo uit het niets tijdens het eten of spelen..
Geloof me, epilepsie of spasmes kan kan je niet stoppen door met hem te praten.
Waarschijnlijk gewoon een fase waar hij in zit met boosheid of emoties. Meer willen kunnen dan dat hij daadwerkelijk kan.
Nog niet!! Hij tijgert wel en wilt nu heeeel graaag kruipen maar het lukt n ...
Dat was bij ons ook zo! Maar tijdens het eten gaat hij ook elke keer staan nu en tijdens het spelen trekt hij zich ook ineens op… misschien is het wel gewoon toevallig hoor! Maar bij ons was het dus echt frustratie 😂
Doet die van ons ook! Volgens mij is het ook een nieuw trucje wat tie kan met zn lichaam. Adem inhouden, druk zetten (zonder te poepen) en weer door.. soms 10x per dag, dan weer een week niet. Maak me geen zorgen! Mss frustratie inderdaad