Beste mama’s,
Mijn dochtertje rolde. VOor het eerst om van rug naar buik toen ze 5 maanden oud was. Dit heeft ze een kleine 2 weken non stop gedaan.
Nu is ze ermee gestopt. Lijkt het zelfs verleerd te zijn. Als ik haar erg uitdaag lukt het met moeite.
Ze is ermee gestopt na de vaccinatie. Ze was niet zo lekker dus ik dacht daarom of last van haar beentjes, maar dit is al een week geleden….
Ben benieuwd of jullie het herkenen?
Misschien gaat ze zich nu op iets anders richten? Bij mijn zoontje zie je echt steeds een ontwikkeling in taal en dan lichamelijks en je ziet dan dat hij dat andere op dat moment minder doet.
Hier is mijn zoontje er ook mee gestopt. Hij is nu druk bezig met gekke geluidjes maken. Ik heb dit nagevraagd bij de opvang en zij gaven aan dat je vaker ziet dat ze ineens stoppen met iets om weer wat anders te oefenen.
Wat er van waar is, geen idee
Bij ons ook, maakte me ook wat zorgen. Ook echt plots 'te moeilijke leek het, ondanks hij een tijdje geen seconde op de rug kon blijven voor hij zich weer gedraaid had. Maar nu lijkt hij t weer af en toe op te pikken. Buik naar rug doet hij dan weer helemaal niet... Zodra hij uit balans raakt en zou kunnen rollen, schrikt hij en stabiliseert zich. Ik probeer het wat los te laten...
Hier kon ze van buik naar rug maar ging ze op iets anders focussen en is ze het verleerd. Nu kan ze wel van rug naar buik maar andersom kan ze nogsteeds niet. Zitten (en kruipen) is momenteel weer interessanter dus ze rolt weer amper.
Hier precies hetzelfde! Ik merk wel dat hij met andere dingen bezig is: brabbelen en sit ups😅 ben benieuwd of het rollen weer terugkomt of dat hij iets anders gaat doen, zoals tijgeren
Hier ook. Ik maakt me ook wat zorgen, maar ik merk dat ze nu weer erg gefocust is op andere dingen leren. Zo probeert ze steeds vooruit te komen wanneer ik der op der buik leg en is ze enorm gegroeid in der fijne motoriek en maakt ze op andere manieren contact. Ze leert terug knuffelen en kusjes geven. Dus ja, misschien hebben ze het te druk met andere dingen leren?
Dit viel mij ook op! Sinds 2 weken rolt mijn dochtertje en ze deed het de hele dag door. De afgelopen 3 dagen heeft ze niet meer gerold. Fijn om te lezen dat ze dan waarschijnlijk gefocust is op iets anders :)
Ik had dezelfde post een tijdje terug gemaakt! Maar hij rolt inmiddels ook alweer een tijdje alle kanten op. Ik maakte me ook echt zorgen, maar ze zijn dan idd gewoon even op andere dingen gefocust ☺️
Hier rolt hij na 2 maanden (nu 6,5 maand) weer hele dag door om! Het is nu veel gerichter dan toen hij omrolde met 4 maanden. Als hij een speeltje ziet wat hij wil, rolt hij erheen. Erg leuk om te zien.